Unity oyun motoru Flash'a tekmeyi attı!
Herhalde Steve Jobs bile, "Flash'a hayır" derken işlerin buraya kadar geleceğini tahmin edemezdi!
Flash'ın eskidiğini düşünüp onu terk edenlerin arasına önemli
bir isim eklendi. Unity Technologies, yaptığı
açıklamada Adobe Flash'ın geliştiriciler arasında
popülerliğini kaybettiğini ve Adobe'un onu yeterince
desteklemediğini sebep göstererek, Unity oyun geliştirme
araçlarındaki Flash desteğini kaldırdı.
Unity, ilk olarak Mart 2012'de Adobe ile ortak çalıştığını
açıklamış, platformu üzerinden bir Flash yayınlama eklentisi
geliştirdiklerini duyurmuştu. Unity kurucusu ve CEO'su
David Helgason blog
gönderisinde yaptığı açıklamada Flash kurulum lisansı dağıtmayı
durdurduklarını, 4.x döngüsü boyunca varolan Flash müşterilerini
desteklemeye devam edeceklerini söyledi.
Aynı dönemlerde Adobe, donanım hızlandırmalı Flash içeriği için bir
gelir paylaşım modeli ortaya çıkarmıştı. Buna göre 50.000 doların
üzerinde gelir elde eden uygulamalar, Adobe'a yüzde 9 telif
hakkı ödeyecekti.
İlk başlarda Unity'nin olumlu karşıladığı bu hamle, oyun
geliştiricilerinin pek hoşuna gitmedi. Çoğuna göre yüzde 9'luk
kesinti, geliştiricilerin zaten az olan kârlarını ellerinden
alacaktı. Şikâyetlere dayanamayan Adobe, Ocak 2013'te Flash
API'ları için artık telif hakkı istemeyeceğini
duyurdu.
Ancak Helgason'a göre bir gelir paylaşım modeli oluşturup sonra onu
bırakan Adobe, bu davranışıyla geliştiricilerin (ve Unity'nin)
Flash'ın güvenilir ve sürekli gelişen bir platform olmasına dair
güvenini kaybetmişti. Helgason, popülerliğini giderek kaybeden
Adobe'un Flash'ın geleceğini gerçekten düşünüp düşünmediği
konusuyla ilgili şüphelerini de dile getirdi.