Twitter, Düşen Gelirlerine Karşı Ücretli Üyeliği Düşünüyor
Bugünlerde "Twitter'a girmek paralı oluyor" haberlerini duyabilirsiniz, ancak işin gerçeği biraz farklı olabilir. İşte salgın sırasında gelir kaybı yaşayan Twitter'ın yeni ek gelir elde etme yöntemi...
Twitter, küresel çaptaki salgının etkisiyle
başarılı bir çeyreği geride bıraktı. Firma, geçen seneye göre yüzde
34 artış kaydederek nisan ile haziran arasında 186 milyon
günlük aktif kullanıcıya ulaştı.
Bununla birlikte firma, reklam gelirlerinin yavaşlaması
nedeniyle 124 milyon dolar işletme kaybı yaşadı. Sosyal platform,
bunun ışığında gelirlerini reklamın dışına taşımak ve bir tür
ücretli üyelik sistemi oluşturmak istiyor. Bununla
birlikte firma, bu tür modellerle ilgili henüz ilk denemelerini
yapıyor ve bu sene yeni bir gelir kaynağı oluşturmayı
planlamıyor.
Şirketin CEO'su Jack Dorsey, perşembe günü yaptığı bir konuşmada farklı yöntemlerle ilgili "bu sene bazı testler görebileceğimizi" söyledi. Dorsey, herhangi bir yeni gelir hattının reklam işini tamamlayıcı nitelikte olacağının altını çizdi. Yani firmanın asıl gelir kaynağını ücretli üyeliğe dayandırmak gibi bir amacı bulunmuyor.
Twitter'ın aklından ne tür bir üyelik sistemi geçtiği ve bu üyelik sistemiyle ne gibi hizmetler sunacağı bilinmiyor. Tahmin yürütmek gerekirse, firma ilk başta reklamları kaldırmaya yönelik bir ücretli üyelik sunabilir.