Tutku veya nesne odaklı sosyal ağlar

Arkadaşlık sitelerini duymaya alışmıştık. Ama artık yeni moda farklı konularda açılan ağlar.

Özellikle son birkaç yıl içerisinde arkadaşlık ağları ve sosyal ağ diye nitelendirilen paylaşım sitelerinde önemli oranda bir artış görüldü. Ardı ardına açılan sayfalara halen milyonlarca kişi üye.

İnternetteki yeni akım ise farklı ilgi alanları veya nesnelere yönelik ortak noktalara sahip insanları buluşturmayı amaçlayan siteler. Öyle ki aralarında çok enteresan içeriğe sahip sitelere de rastlamak mümkün. Meşhur arkadaşlık ağı Friendster'den esinlenen Dogster.com köpek sahiplerinin buluşma noktası haline geldi bile.

Spor ayakkabı için bile var
Kedi sevenler Catster.com, araba sevdalıları Boompa.com'da bir araya geliyor. Sneakerplay.com ise spor ayakkabı hastalarını buluşturuyor. Velospace.org ve Motortopia.com da bisiklet ve motorlu araç tutkunlarını barındırıyor.

Facebook ve MySpace türünden milyonlarca üyesi bulunan sayfaların bütün ilgi alanlarına hitap etmesi ve kalabalık arasında doğru iletişim ortamının kurulamaması nedeniyle ibre bu tarz sitelere kayarken, bu sayfaların avantajlarını kullanıcılar ve site kurucuları farklı görüşlerle açıklıyorlar.

Ted Rheingold (Dogster ve Catster kurucusu) sitelerin "tutku" ve "nesne" odaklı olması cezbedici derken, en garip sitelerden Sneakerplay'in kurucularından Robleh Jama da "Tüm dünyadan aynı zevke sahip daha ufak gruplarla buluşabilmek bu siteler sayesinde mümkün olacak" diye konuşuyor.

Sonraki Haber

Forum