Türkiye'de "Gamer" Sayısı 36 Milyona Ulaştı!
Türk Telekom sponsorluğunda düzenlenen "Ventures60: Oyun Fabrikası"nda bir araya gelen sektör duayenleri oyun dünyasına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Türk Telekom Sabit Hizmetler Pazarlama Direktörü Nilay Altan, "Oyuncu sayısı 36 milyona ulaştı. 35 milyon mobil, 22 milyon PC, 17 milyon konsol oyuncusu var" dedi.
Oyun dünyasının Türkiye'deki gelişimi "Ventures60: Oyun
Fabrikası"nda konuşuldu. Türkiye'de yenilikçi girişimlerin öncüsü
Türk Telekom'un sponsorluğunda ve teknoloji yazarı Timur Sırt'ın
moderatörlüğünde düzenlenen Youtube canlı yayınında farklı
sektörlerden konuşmacılar oyun dünyasına yönelik açıklamalarda
bulundu. Yayında, yatırımcılardan girişimcilere, küresel yatırım
desteği almış platformlardan oyun dünyasındaki gelişmelere kadar
detaylı anlatımlar ekrana yansıdı.
Oyuncuların yüzde 45'i kadın
Türk Telekom Sabit Hizmetler Pazarlama Direktörü Nilay Altan sunumunda, Gaming in Turkey tarafından hazırlanan 2020 yılı Türkiye Oyun Sektörü Raporu'ndan detaylar paylaştı. Altan, "Oyun dünyası yaş, cinsiyet ve mekândan bağımsız olduğu için tüm dünyada büyüyor. Türkiye'de toplam oyuncu sayısı 36 milyona ulaştı. Oyuncular aynı anda farklı kanallardan ve cihazlardan oyun oynuyorlar. Bugün 35 milyon mobil, 22 milyon PC, 17 milyon konsol oyuncusu var. Gün geçtikçe oyuncularda cinsiyet dağılımı daha dengeli bir hâl alıyor. Oyuncuların yüzde 45'inin kadın, yüzde 55'inin erkek olduğu görülüyor" dedi.
Türkiye'de oyun sektörünün hacmi 880 milyon dolar
880 milyon dolarlık geliriyle Türkiye'nin, oyun sektöründe
dünyada 18'inci, MENA bölgesinde (Orta Doğu ve Kuzey Afrika) ise
ilk sırada yer aldığını belirten Altan,
sözlerini şöyle sürdürdü: "Yeni jenerasyonla etkileşim kurabilmek
için oyun oynamaya başlamak ve ortak ilgi alanları oluşturabilmek
önemli hâle geliyor. Oyun artık eğlenceden ziyade profesyonel
olmaya doğru ilerliyor ve oyuncular büyük bir tutkuyla oyun
dünyasını takip ediyorlar. Bu doğrultuda oyun dünyasının önemli
bileşenleri cihazlar, oyun içerikleri ve altyapı olmak üzere üç
başlıkta toplanıyor. Türk Telekom olarak biz güçlü altyapımızı
devam eden yatırımlarımızla daha da güçlendiriyoruz. Oyuncuların
yüzde 90'ının evinde internet bağlantısı bulunuyor, yüzde 70'e
yakın kısmı fiber internet kullanıyor. Türk Telekom olarak bugün
331 bin kilometrelik fiber altyapımız var. Bu oranı daha da
yukarıya taşımayı hedefliyoruz. Ayrıca cihaz portföyümüz ve
bünyesinde birçok oyun barındıran Playstore platformumuz ile de
oyun deneyimini artırıyoruz."