Türkiye için özel üretilen VAIO'lar duyuruldu

Özel laptop'lar: Sony VAIO, yeni serileriyle Türkiye pazarında hızlı büyüme hedefliyor.

2006 yılında ilk kez Türk kullanıcılarına lanse edilen ve bu süre içinde pazarın 4 katı bir büyüme elde ederek profesyonel segmentte yüzde 21'lik pazar payına ulaşan VAIO, artık farklı tüketici segmentlerine yönelik serileri de Türk tüketicisine sunuyor.

Bu yıl 10. yaşını kutlayan VAIO'nun Türkiye'deki ürün gamını genişleten ve satış noktalarını 2 katına çıkaran Sony Eurasia, VAIO segmentini 2010 yılına kadar 6 kat büyütmeyi hedefliyor.

Türkiye lansmanı 2006 yılında Türk kullanıcılara özel olarak üretilen ürünlerle gerçekleştirilen VAIO, farklı segmentlerdeki yeni serileriyle birlikte Türkiye'deki varlığını güçlendiriyor. Bu yıl 10. yaşını kutlayan VAIO, "be like no other" vizyonuyla üstün teknolojiyi, yüksek performansı ve sınırsız deneyimi bir araya getirmeye devam ediyor.

Sony Eurasia, VAIO'nun Türkiye'de ilk kez lanse edilmesinden bugüne kadar geçen süreçte gelinen durumu aktarmak ve yeni serilerin tanıtımıyla birlikte VAIO'nun Türkiye hedeflerini paylaşmak amacıyla bir basın toplantısı düzenledi. 26 Kasım 2008 Çarşamba günü Sony Eurasia Genel Müdürü Mohsen Noohi'nin ev sahipliğinde ve Sony VAIO Avrupa Başkanı Masato Nakano'nun katılımıyla düzenlenen basın toplantısı kapsamında VAIO'nun Türkiye'de satışa sunulan yeni ürünleri tanıtılırken VAIO'nun yenilikçi rolü ve gelecek vizyonu da paylaşıldı.

Sony neyi hedefliyor?

"2010 yılına kadar 6 kat büyümeyi ve toplam dizüstü pazarında %10'luk bir pazar payı elde etmeyi hedefliyoruz"


Toplantıda bir konuşma yapan Sony Eurasia Genel Müdürü Mohsen Noohi, tüketici elektroniği alanında birçok ilke imza atan ve kalite kavramıyla özdeşleşen ürünleriyle kullanıcıların güvenini kazanan Sony'nin tüm ürün gruplarında Türk tüketicisinin en çok tercih ettiği markalar arasında yer aldığını ve Türkiye'de son 7 yılda 5 kat büyüdüğünü belirtti. Mohsen Noohi, yaptığı konuşmasında; "Sony Eurasia garantisine ve teknik servis desteğine sahip ilk VAIO serilerini 2006'da Türk kullanıcılarının beğenisine sunduk ve süreç içerisinde profesyonel kullanıcılara yönelik olan bu ürünlerimizle pazarın 4 katı bir büyüme trendi elde ettik. VAIO, Sony'nin tüm ürün kategorilerinin şık tasarım, incelik, hafiflik, kolay taşıma, pil süresi, renk çeşitliliği, malzeme kalitesi, yenilikçilik, performans, gibi en belirgin özelliklerini birleştirmesi açısından Sony için özel bir anlam taşıyor. Yeni VAIO serileriyle birlikte bu bütünlüğü sağlayıp, Sony Eurasia ürün kategorilerini de tamamlamış olacağız. İş profesyonellerine ek olarak, öğrenciler, 25 yaş üstü kullanıcılar, kadınlar, performansa önem veren kesimler gibi tüm tüketici segmentlerinin beklentilerini karşılayacak olan yeni VAIO serileriyle birlikte dizüstü bilgisayar kategorisinde 2010 yılına kadar 6 kat büyümeyi ve toplam dizüstü bilgisayar pazarında yüzde 10'luk bir pazar payı elde etmeyi hedefliyoruz." dedi.

Yeni VAIO serileriyle birlikte Türkiye'de yalnızca tüketici segmentlerini değil aynı zamanda satış noktalarını da artıracaklarını ve Türkiye genelinde 2 katına çıkaracaklarını belirten Mohsen Noohi ayrıca; "Sony Eurasia olarak Türkiye'ye yatırımlarımız sürecek. Türk tüketicisi bizim kalitemizi biliyor ve talep ediyor, biz de Türk tüketicisinin gereksinim duyduğu, talep ettiği kaliteyi sunmak için çalışıyoruz." dedi.

Türkiye'ye özel önem…

"Türkiye'deki model sayısı 5'ten 10'a, seri sayısı da 3'ten 6'ya çıkıyor."

Gerçekleşen toplantıda bir konuşma yapan ve yeni seriler hakkında bilgi veren VAIO Ürün Müdürü Levent Ertoğlu; "2006 yılında lansmanı yapılan ultra-mobil SZ ve TX profesyonel serileri ile 2007 yılında yakalanan pazar paylarına bakıldığında; 11inç - 13.3inç arasındaki VAIO pazar payı cihaz bazında yüzde 21 oldu. Karlılık oranımız ise yüzde 36 olarak gerçekleşti. Ayrıca yine 2007 yılı verilerine göre 11.1inç segmentinde yüzde 91, 13.3inç segmentinde ise yüzde 32'lik bir pazar payına ulaştık. 2008 yılında adet bazında yüzde 107'lik bir büyüme kaydettik." dedi. Ertoğlu ayrıca; "VAIO artık Türkiye dizüstü bilgisayar pazarında, CS, SR, TT, NS, Z ve FW gibi diğer segmentlerdeki yeni seri ve modelleri ile de Türk kullanıcılarının farklı beklentilerini karşılayacak. Türkiye'deki model sayısı 5'ten 10'a, seri sayısı da 3'ten 6'ya çıkıyor. Yalnızca profesyonel kullanıcıların ultra mobil dizüstü ihtiyaçlarını değil, her kesimden dizüstü bilgisayar kullanıcısının kalite, tasarım ve üstün teknoloji beklentilerini karşılıyor. Sony Eurasia tarafından satışa sunulan VAIO'lar, Türkiye'de Sony Eurasia'nın teknik servis hizmeti kapsamında ve Sony Eurasia garantisi altındadır. Bu da tüketicilerimizin güvenle VAIO'larını kullanmaları anlamına geliyor." dedi.

Sonraki Haber

Forum