Turkcell'den Türkiye'ye Dev Yatırım
3 ayda 526 bin müşteri kazanan Turkcell'den Türkiye'ye dev yatırım.
Kurulduğu günden bu yana Türkiye'nin teknolojide öncü bir ülke olması için çalışmalarını ve yatırımlarını aralıksız olarak sürdüren Turkcell, Türkiye'ye yepyeni bir veri merkezi daha kazandırdı. Türkiye'nin en büyük veri merkezi olma unvanına sahip olan Turkcell Ankara Veri Merkezi'nin açılışını yapan Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan açılış öncesinde şirketin üçüncü çeyrek sonuçlarına dair verileri de basın mensuplarıyla paylaştı.
Yılın üçüncü çeyreğinde Turkcell'in grup bazında gelirleri 6,6 milyar TL olurken, FAVÖK 2,8 milyar TL'ye ulaştı; FAVÖK marjı ise 43,1 olarak gerçekleşti. Şirket net kârı geçen yıla göre üç katın üzerine çıkarak 801 milyon TL oldu. Bu sonuçlarla ilk dokuz ayda Turkcell Grubu yüzde 17,8 büyüme ile 18,5 milyar TL ciroya ve yüzde 17,2 artışla 7,7 milyar TL FAVÖK'e ulaştı. Şirketin net kârı ise ilk 9 ayda 2 milyar 491 milyon TL oldu.
"Müşteri kazanımında tarihi rekor kırdık"
Turkcell'in üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını Türkiye'nin en büyük veri merkezinde açıklamaktan büyük mutluluk duyduklarını ifade eden Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Müşteri odaklı stratejimizin ilk sonuçlarını almaya başladık, bir çeyrekte yarım milyonu aşkın müşteri kazandık. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi tekliflerimizle bu çeyrekte rekor faturalı müşteri kazanımı gerçekleştirdik; müşteri bazımıza net 526 bin mobil müşteri ekledik. Türkiye'deki toplam abone sayımız 37,3 milyona ulaştı. Bunun en önemli nedenlerinden birisi müşterilerimizi odağımıza aldığımız yeni yaklaşımımız ve müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun, yapay zekâ da dâhil yenilikçi çözümler sunabilmemiz. Türkiye'de ilk ve tek olan ve mobil şebeke üzerinden fiber hızına internet sağlayan çözümümüz Superbox'ın kullanıcı sayısı bu çeyrekte 88 bin artışla 217 bine ulaştı. Bununla birlikte sabit genişbant müşteri sayımız 29 bin yeni fiber müşteri artışıyla toplamda 2,2 milyon oldu. Fiber internet hizmetiyle birlikte TV+ kullanan müşterilerimizin sabit bireysel fiber abone bazımıza oranı ise %52,2'ye ulaştı" diye konuştu.
"Üç ana odak alanımızda emin adımlarla yol alıyoruz"
2019 yılı başında tech-fin, dijital iş çözümleri ve dijital servisleri olmak üzere üç stratejik odak alanı belirlediklerini hatırlatan Genel Müdür Murat Erkan, "Bu işkollarını hayata geçirdiğimiz yenilikler ile büyütüyor ve attığımız emin adımlarla hedeflerimize her gün daha da yaklaşıyoruz. Teknoloji ile finansı buluşturduğumuz tech-fin alanındaki markalarımız Paycell ve Financell hızla büyüyor. Dijital iş çözümleri şirketimiz ile kurumsal taraf için yenilikçi yaklaşımla sunmaya başladığımız hizmetler çeşitleniyor. Dijital servisler tarafında da rakiplerde olmayan benzersiz özellikleri sunarak fark yaratmaya devam ediyoruz" dedi.
"Tech-fin'de tarihi fırsat görüyoruz"
Türkiye'nin tech-fin alanında büyük bir potansiyeli olduğuna da dikkat çeken Genel Müdür Murat Erkan, "Turkcell olarak hem güçlü bir altyapımız hem de milyonlarca müşterimizin talebi var. Bu durum tech-fin alanında yatırım yaparken bizi cesaretlendiriyor. Bu alandaki öncü markamız Paycell yeni entegrasyonlarla büyümeye devam ederken yemek kartı olarak sunduğumuz Paye Kart platformumuz da daha fazla noktada ödeme alternatifi olarak kullanılmaya başlandı. 7 binin üzerinde iş yerinde geçerli olan Paye Kart, İstanbul'da toplu taşıma kartı olarak da kullanılabiliyor. Bununla birlikte Paycell platformu üzerinden bu çeyrekte gerçekleşen işlem hacmi yaklaşık 1,4 milyar TL'ye ulaştı. Ayrıca bireysel müşterilerin teknolojik ürünler satın alınmasında finansman desteği sağlayan Financell faaliyet göstermeye başladığı günden bu yana yaklaşık 14 milyar TL kredi kullandırdı. Bu sayede yaklaşık 5 milyon müşterimizin diledikleri teknolojik ürüne kavuşmasını sağladık. Teknolojik finansmanın öncüsü Financell artık teknolojik ürün ve hizmet almak isteyen KOBİ ve ticari müşterilere de finansman desteği sunuyor" diye sözlerini sürdürdü.