Toyota GT86'yı sizler için inceledik
Otomobilde performans her şey demektir diyenler için Toyota GT86'yı test ettik!
Sıra dışı testleri ile Türkiye'deki teknoloji sitelerinden ayrılan CHIP Online olarak zaman zaman farklı ulaşım araçlarını test ediyoruz, biliyorsunuz. Test ettiğimiz araçlar bazen hybrid, bazen sadece elektrikli bazen de bisiklet olmuştu. Bugün ise karşınızda tüm bu araçların tersine üretilmiş bir otomobille çıkıyoruz. Toyota'nın piyasaya sürüldüğü anda büyük fırtınalar koparan drift canavarı kupesi GT86 ile beraberiz. Şimdi vakit kaybetmeden gaza basalım ve GT86 nasıl bir arabaymış, hep beraber görelim!
İç ve dış tasarım
Toyota GT86'nın performansına geçmeden önce, dış ve iç tasarımına kısaca göz atalım. Karşımızda yere çok yakın bir araba var. Dış görünüşü itibarıyla çok şık, kıvrımları, ince tasarımı, uzun burnu ve her an fırlamaya hazır görüntüsüyle Toyota tasarımcılarını alkışlamak istediğimiz bir araç olarak kendini gösteriyor. Yere bu kadar yakın olması ve düşük profili sayesinde hem rüzgar direnci minimuma iniyor, hem de araç iyi yol tutuyor. Arkadan baktığımızda çift egzost çıkışı ve spoiler estetik bir görüntü sunarken ön tasarım spor araba tutkunlarını mutlu edecek çizgiler barındırıyor.
Şimdi Toyota GT86'nın içine girelim ve neler var neler yok bakalım. Öncelikle bu otomobilin sadece ve sadece sürücünün maksimum sürüş keyfini alması ve sürüşün her anında macera yaşaması için tasarlanmış olduğunun altını çizelim. Direksiyona oturduğunuzda iç tasarımı sizi sarıyor, direksiyon, göstergeler, ön panel derken kendinizi bambaşka bir dünyada hissediyorsunuz, etrafınızda size tepeden bakan cipler ve her an üzerinize çıkmaya hazır kamyon ve minibüsler olsa bile. Toyota GT86 inanılmaz derecede yere yakın, bu yüzden de standart bir sarı taksinin yanında bile yerde oturuyor gibi hissediyorsunuz kendinizi. Ancak araç gitmeye başladığında bu düşük profil inanılmaz bir sürüş keyfi ve kendine güvenen bir yol tutuş olarak karşımıza çıkıyor. Sırt destekli spor koltuklar oldukça rahat, elbette önde oturanlar için. Aracın arkasında da iki koltuk bulunuyor ancak bunlara yok hükmünde desek fazla da abartmış olmayız.
İç mekân tasarımı olarak iyi bir spor otomobilde olması gereken tüm göstergeler bulunuyor, dahası bazı anahtarlar olaya daha da stil katmak için Retro-modern şekilde tasarlanmış. Hem analog hem dijital hız göstergesine sahip olan ve birçok ayrıntılı bilgiye erişebileceğiniz ön gösterge tablosu, görece olarak iyi bir müzik sistemi ile tamamlanıyor. Aslında bu tür arabalarda duymak isteyeceğiniz tek müziğin motorun bağırması olduğunu düşünürsek, müzik sistemine çok da fazla takılmamak gerektiğini söyleyebiliriz. Direksiyon tutuşuyla sürücüye güven veriyor, biz tasarımını da çok beğendik.
Güçlü bir motor
Şimdi bu aracın asıl vurucu noktasına, yani motoruna ve performansına göz atmanın zamanı geldi. Toyota GT86 içinde 2,0 litre D-4S boxer motordan alıyor. Bu motor 7000 d/d'da 200 bg güç, 6400 ila 6600 d/d'lar arasında ise 205 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzımanı var ve 0'dan yüze 8.2 saniyede çıkıyor. Spor otomobil olmasına rağmen sakin kullanımlarda 7,1 litrelik gibi dikkat çekici bir yakıt tüketimini sunuyor kağıt üstünde. Ancak şehir içi için bu değerin 10,5'larda gezindiğinin altını çizelim.
Drift performansı
Motor gücü bir yana, aracın hafifliği, arkadan itişli olması ve muazzam yol tutuşu ile, bizi asıl heyecanlandıran Toyota GT86'nın drift performansı oldu. Bir süre alıştıktan sonra her virajı dönerken drift yapma isteği veren bu otomobil dünyaca ünlü Top Gear düşünürü Jeremy Clarckson'un tabiriyle "drift yapmayı yasal hale getiriyor". Bunun nedeni her istediğiniz anda kaydırabilmeniz ama anında güvenli bir şekilde durdurabilmeniz. Araç ani kalkışlarda sırtını koltuğa yapıştırmak isteyenlere de uygun, her virajda aracı kaydırmak isteyenlere de, açık arazide, trafiğe kapalı alanda durduğu yerde simit çizmek isteyenlere de. Bu otomobilin sahiplerinin en çok yapacağı masrafın anında yenip biten lastikler olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Araç otomatik, ancak güçlü motoru ve hafif yapısıyla performanstan ödün vermiyor. Şanzımanı manuele alıp spor modunu kullandığınızda ise eğlence doruk noktasına ulaşıyor. Ağırlık dağılımının çok iyi ayarlanmış olması ve geniş tabanlı lastiklerle ne yaparsanız yapın bu aracı yoldan kolay kolay çıkaramıyorsunuz.
Sonuç olarak
Tam bir "drift makinesi" olarak nitelendirilen ve bu özelliğini Guiness Rekorlar Kitabına da girerek ispatlamış olan Toyota GT86 incelememizin sonuna geldik. Bu inceleme boyunca, elbette trafiğe kapalı alanlarda yaptığımız denemeler için "bunu sakın yolda denemeyin, ama böyle açık alanlar bulursanız mutlaka deneyin" diyebiliriz. Bir spor arabadan beklenen performans ve denge Toyota GT86'da çok başarılı bir şekilde uygulanmış.
Bu arada, unutmadan otomatik modelinin fiyatı 61.000 Euro civarında olduğunu da söyleyelim. Araç hakkında daha fazla bilgiyi www.toyota.com.tr adresinden alabilirsiniz. Bir başka yol testinde görüşmek üzere hoşçakalın, kendinize iyi bakın...