Toyota başkanından elektrikli araçlar hakkında şaşırtan açıklama

Toyota başkanı Akio Toyoda, yaptığı açıklama ile elektrikli araçları pek de sevmediğini açıkça ortaya koydu. Peki ama hibrit teknolojisinin ilk isimlerinden biri olan Toyota’dan böyle bir açıklama gelmesini nasıl değerlendirmek lazım?

Toyota başkanı Akio Toyoda, elektrikli araçlardan hoşlanmadığını söyleyerek herkesi şaşırttı.

The Wall Street Journal'a göre Toyoda, Tayland'da gazetecilere verdiği bir demeçte "otomobil endüstrisine dahil olan insanların büyük çoğunluğu sessiz bir bekleyişte" dedi ve devam etti: “Bu sessiz çoğunluk, EV'lerin tek bir seçenek olarak gösterilmesinin gerçekten uygun olup olmadığını merak ediyor. Ama yüksek sesle konuşamıyorlar.

Aslına bakılırsa, Toyoda’nın bu açıklamasında haklılık payı olduğu bir gerçek. Otomotiv yöneticilerinin çoğunluğu için EV'ler yeni bir macera anlamına geliyor. Elektrik dışında gelecek vaat eden ürünleri olsa da, onları bir kenara bırakmak zorunda kaldılar.

Otomobil üreticilerine sorulsa, muhtemelen benzinli ve dizel araçlar üretmeye devam etmeyi tercih edeceklerdir. Zira bunlar ortadan tamamen kalkarsa, endüstri çapında bir baş ağrısı haline gelmeye başlayan pillere bir alternatif üretmek mümkün olmayacaktır.

Hibrit teknolojisi Toyota için ne anlama geliyor?

Toyota Prius

Bu açıklamanın Toyota’dan gelmesi ise ayrı bir ilginç durum. TechCrunch’a göre şirket, Prius modeliyle kitlesel pazara hibrit elektrikli aktarma organlarını sokan ilk isimdi. Bundan yola çıkarsak, elektrikli motorlar, piller ve pil yönetim sistemleriyle ilgili onlarca yıllık bir deneyime sahip. Bunlar bir EV aktarma organının temel bileşenlerini oluşturuyor.

Ancak şunu da görmek lazım: Hibritler önemli bir atılım olsa da, içten yanmalı motorları asla terk etmek anlamına gelmedi. Hibritleştirme sadece, fosil yakıtlı motorların en az verimli olduğu düşük hızlarda arabayı hareket ettirmek için sisteme elektrik motorları ekledi.

Konuya bir de otomobil üreticilerinin içinden bakmak lazım. Her otomobil üreticisinin beyin ekibi, içten yanmalı motor teknolojisini daha da geliştirmek için çalışan makine mühendisleriyle dolu. Konu elektrikli aktarma organları tasarlamaya geldiğinde - her ne kadar bu konuda da yeterince yetenekli olabilseler de - bu onların temel yetkinliği değildir. EV'lere geçmek, elektrik mühendislerini sürücü koltuğuna oturtmak anlamına geliyor. Bu da, pek çok içten yanmalı motor uzmanı için yolun sonu gibi görünüyor.

Daha fazla otomobil haberi için tıklayın...

Sonraki Haber

Forum