Toyota, 2025 yılına kadar gelecek iki yeni elektrikli crossover konseptini tanıttı

Toyota, 2025 yılında piyasaya sürmeyi planladığı, tamamen elektrikli iki yeni SUV - Crossover konseptini tanıttı. Japon otomobil devi ayrıca, yakın gelecekte göreceğimiz pil gelişmeleri hakkında da bilgi verdi.

Toyota, Avrupa'daki bataryalı elektrikli araç (BEV) serisini 2026 yılına kadar altı modele çıkarmayı planladığını duyurdu. Otomobil üreticisi, yaklaşan EV filosu için neredeyse üretime hazır bir Urban SUV ve 2025 Avrupa lansmanı için planlanan bir Sport Crossover dahil olmak üzere iki yeni konseptini de tanıttı.

Reuters'in satışlar açısından dünyanın en büyük otomobil üreticisi olduğunu belirttiği Toyota, şu anda tamamen elektrikli bir model olarak bZ4X'i satıyor. Bununla birlikte şirket 2035 yılına kadar yüzde 100 karbon nötr olmayı hedefliyor.

Şirketin yeni ortaya çıkan iki konsepti, bZ4X ve geçen yıl görücüye çıkardığı Kompakt SUV'a katılacak. Toyota'nın yeni Urban SUV konseptinin 2024 yılında Avrupa'da piyasaya sürülmesi planlanıyor. "Otantik SUV tasarımı", şirketin sınıfında en çok satan Yaris Cross'tan esinlenerek tasarlandı. Urban SUV konsepti önden çekişli ve dört tekerlekten çekiş seçenekleri ve biri ekonomik diğeri daha uzun menzilli olmak üzere iki batarya katmanı ile gelecek.

Öte yandan Toyota, Sport Crossover konsepti hakkında daha az şey açıkladı. Şu anlık sadece şirketin geleneksel SUV'lara daha şık bir alternatif olarak konumlandırmak için kullanacağı eğimli bir fastback profiline sahip olduğunu biliyoruz. Otomobil üreticisi bu konseptin 2025 yılında üretime girmesini planlıyor.

Bunların dışında Toyota, 2026 ve sonrasında yeni nesil bataryaları piyasaya sürmeyi de planlıyor. Bunlardan ilki performansa odaklanacak ve iki kat daha fazla menzile sahip geleneksel bir yapı ve bZ4X'ten yüzde 20 daha ucuz bir fiyat etiketi ile gelecek.

İkinci batarya ise elektrikli araçların yaygınlaşmasını sağlamak üzere tasarlanmış "kaliteli, düşük maliyetli" bir batarya olacak. Ayrıca bataryada daha ucuz lityum demir fosfat (LFP) kullanılacak. Toyota bu hücre ile bZ4X'e göre yüzde 20 daha yüksek menzil ve yüzde 40 daha düşük bir fiyat hedefliyor.

Üçüncü bataryanın ise yüksek nikel katot ve bipolar teknolojilerini kullanarak son derece yüksek performanslı olacağı iddia ediliyor. Toyota'nın bu bataryanın menzil ve fiyat hedefleri hakkında söylediği tek şey "daha da düşük fiyat ve daha uzun bir sürüş menzili bekleniyor" oldu.

Son olarak Toyota, hala üç ya da dört yıl uzakta olabilecek ilk katı hal bataryaları ile ilgili ilerleme kaydedildiğini belirtti. Toyota Avrupa Başkan Yardımcısı Andrea Carlucci bir basın açıklamasında "Katı hal akülerin dayanıklılığı konusunda uzun süredir devam eden zorlukların üstesinden gelen teknolojik bir atılım gerçekleştirdik. Şu anda seri üretim için bir yöntem geliştiriliyor ve 2027-2028 yıllarında on binlerce araçlık üretim kapasitesiyle ticarileştirmeyi hedefliyoruz" dedi. Otomobil üreticisinin hedefi, katı hal hücreleriyle sadece 10 dakika içinde yüzde 10 ila 80 şarj süresi sağlamak.

Sonraki Haber

Forum