Twitter ve Snapchat'i toplasanız bile, bir TikTok etmediğini biliyor muydunuz?
Twitter ve Snapchat'in beklenen gelirlerini toplasanız bile, bir TikTok etmiyor. TikTok'un reklam geliri, bu yıl Twitter ve Snapchat sosyal medya platformlarının toplam satışlarının üzerine çıkarak 11 milyar doları geçecek.
TikTok'un reklam geliri, bu yıl Twitter ve Snapchat sosyal medya platformlarının toplam satışlarının üzerine çıkarak 11 milyar doları geçecek ve üç katına çıkacak. TikTok, kendi alanında dünya genelinde açık ara en popüler uygulama haline geldi ve Instagram Reels ve YouTube Shorts dahil olmak üzere diğer sosyal medya uygulamaları da kısa video stratejisini kopyalamayı denedi.
En azından araştırma şirketi Insider Intelligence tarafından açıklanan sayılar bunu gösteriyor. Twitter ve Snapchat'in 2022 yılında sırasıyla 5,58 milyar dolar ve 4,86 milyar dolar reklam geliri elde etmesi bekleniyor. Bu gelirlerin toplamının hala TikTok'un 11 milyar dolarından daha düşük olması söz konusu. TikTok bu hızla büyümeye devam ederse, 2024 yılında YouTube'un tahmin edilen 23,6 milyar dolarlık reklam gelirini geçecek.
Eski ABD başkanı Donald Trump'ın TikTok'u yasaklama girişimlerinden sonra bile, oldukça belirgin bir büyüme görülüyor ve şirketin gelirinin yarısından fazlasının ABD'den gelmesi bekleniyor. TikTok, son birkaç yılda pek çok farklı zorlukla karşılaştı: Donald Trump, TikTok'un ana şirketi ByteDance'i uluslararası operasyonlarını bir ABD şirketine satmasını zorlamaya çalıştı, bir grup eyalet başsavcısı TikTok hakkında soruşturma başlattı ve iki yıl önce de Hindistan'da yasaklanan birçok Çin uygulaması arasında yer aldı.
Karşılaştığı tüm zorluklara rağmen, TikTok şu anda 1 milyardan fazla küresel kullanıcıya sahip ve diğer sosyal medya platformlarının kullanıcılarını kendine çekmeye devam ediyor.