Spotify ve Apple Music'e çok sert bir rakip yolda olabilir
TikTok, yaptığı yeni marka başvurusu ile Spotify ve Apple Music'e rakip olabileceğinin ilk sinyalini verdi.
TikTok'un ana şirketi ByteDance'in ABD'de yeni yaptığı yeni bir ticari marka başvurusuna bakılırsa, Spotify ve Apple Music için yeni bir rakip geliyor olabilir.
Ticari marka başvurusu TikTok Music adlı bir hizmet için gibi gözüküyor. Bu isim ile şirketin amacını açıkça gösterdiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. ByteDance, TikTok Music'i "kullanıcıların müzik satın almalarını, çalmalarını, paylaşmalarını [ve] indirmelerini sağlayan" ve ayrıca indirilemeyen (yani akış hizmeti) ses ve video dinleme yeteneği sunan bir akıllı telefon ve bilgisayar uygulaması olarak tanımlaması muhtemel.
Ayrıca ByteDance’ın söylediğine göre bu hizmet, reklam hizmetlerine de sahip olacak, yani, belki de Spotify'ın ücretsiz üyelik seviyesi gibi reklam destekli bir seçenek bulunabilir. Tabii ki hizmetin sunacağı imkanları kesin olarak söylemek için resmi bir şekilde duyurulmasını ve başlatılmasını beklememiz gerekiyor.
ABD ve İngiltere'deki milletvekilleri, TikTok’un Çin ile olan bağlantıları hakkındaki endişelerini zaten dile getirdiler. ByteDance bu endişeleri gideremezse, dünyanın belirli bölgelerinde çalışma imkanını kaybedebilir. Böyle bir durumda TikTok ve TikTok Music gibi olası genişleme planları kolaylıkla ortadan kalkabilir.
TikTok Music, herhangi bir sorunla karşılaşılmazsa sosyal medya şirketi için oldukça mantıklı bir adım olacaktır. TikTok, şarkı parçacıklarını ele geçiren ve onları viral hale getiren dans ve mim akımları sayesinde zaten yeni müzik keşfetmenin en iyi yollarından biri olarak görülüyor. Bu yüzden TikTok Music, akılda kalıcı şarkıların tam sürümlerini bulmayı çok daha kolay hale getirebilir. Rakip hizmetlerdeki şarkı listelerinde gezinmek yerine, kullanıcıların TikTok'ta birkaç düğmeye basması ve anında TikTok Music’teki tam şarkıya yönlendirilmeleri kulağa çok da kötü gelmiyor...