TikTok, Önemli Bir Değişiklik Yapmak İçin Günleri Saymaya Başladı
TikTok, daha önce seçiminize bağlı olarak sunduğu reklamlar için önemli bir değişiklik yapmaya hazırlanıyor...
Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal medya devleri,
kişiselleştirilmiş reklamlar sunmak için insanların diğer
sitelerdeki aktivitelerini takip etmelerini engellemelerine izin
veriyor. Ancak uygulama içi aktiviteler için kişiselleştirilmiş
reklamlardan çıkma seçeneği bulunmuyor. Örneğin Facebook,
geçtiğimiz ay kişiselleştirilmiş reklamları savunarak bir kez daha
bu sistemin küçük işletmelerin büyümesine yardımcı olduğunu
belirtmişti.
Görünene göre TikTok da benzer bir konum alıyor. The Verge'ün haberine göre TikTok, 15 Nisan tarihi itibariyle uygulama içi aktivitelerinize bağlı olan kişiselleştirilmiş reklamları zorunlu kılacak. Bunun anlamı da, yeni kullanıcı sözleşmesi ile beraber bu tür reklamları ekranınızda görmekten kaçamayacağınız oluyor.
TikTok, şu anda genel reklamları mı görmek istediğinizi yoksa beğendiğiniz videolar veya etkileşime geçtiğiniz reklamlar gibi uygulama içi aktivitelerinizi temel alan kişiselleştirilmiş reklamları mı görmek istediğinizi seçmenize imkan tanıyor. Bu değişimdeki hedef, işletmelerin daha fazla tüketiciye ulaşabilmesini sağlamak olarak açıklanıyor.
Uygulama üzerinde gösterilen bir uyarıya göre önümüzdeki aydan
itibaren bu seçenekler değişecek ve "gördüğünüz reklamlar,
TikTok üzerinde yaptıklarınızı temel almaya başlayabilir."
Ancak hizmetin diğer uygulama ve internet sitelerindeki
aktivitelerinizi takip etmesine izin vermeme seçeneğiniz halen
bulunuyor. Bu, Google'ın bu ayın daha erken dönemlerinde değiştirme
sözü verdiği poliçenin bir benzeri olarak gözüküyor. Google,
önümüzdeki yıl içerisinde çerezleri devre dışı bırakmaya
başlayarak, kullanıcı gizliliğini riske atmadan reklamcıların
ilgili sonuçlara ulaşmasını sağlayarak gizliliği koruyan API'lere
odaklanmaya karar vermişti.
TikTok'un bu değişikliği ayrıca Apple'ın, iOS üzerinde uygulamaların sizi takip etmeye çalışıp çalışmadığını görmenize imkan tanıyacak yeni bir poliçeyi yayımlamaya hazırlanması ile aynı zamanda geliyor. Bu da uygulama geliştiricileri, reklamlarının çalışma şekillerini değiştirmeye zorladı.