Tidal'da üyelik bitti, fatura bitmedi!
Son dönemin popüler internet hizmeti, üyeliği biten kullanıcılarına fatura gönderdi; ortalık karıştı
Tidal'ı deneme amaçlı bir süre kullanıp ardından hesaplarını kapatanların, servisi kullandıkları son gün için kendilerinden ücret talep edildiği ortaya çıktı. Popüler müzik akış servisini bu şekilde deneme amaçlı kullananlardan birisi olan The Verge editörü Chris Welch, Tidal'ın bu süre karşılığında 20 dolar talep ettiğini açıkladı. Daha önce söz konusu bedelin yalnızca Premium üyelerine yönelik olduğu tahmin ediliyordu.
Firma, böyle bir sürpriz durumla karşılaşarak ücreti ödeyen kullanıcılarına söz konusu hatayı telafi etmek adına hem bu parayı geri ödeyeceklerini hem de üç aylık bir Tidal Premium üyeliği hediye edeceklerini duyurdu. Tidal'ın bu telafi yöntemi oldukça ilginç, zira bu durum aslında kapatılan hesapların da yeniden aktive edileceği anlamına geliyor.
Tidal'ın üyelerine yönelik bu kafa karıştırıcı politikaları bununla da bitmiyor. Söz konusu telafiden yararlanarak üç aylık ücretsiz Premium üyeliğini başlatan Welch bir süre sonra bu üç aylık üyelik tamamlandığında Premium üyeliğin otomatik olarak yenilenmeye ayarlı olduğunu fark ediyor. Tidal, bu durumun aslında bir tür üçkağıtçılığa girdiğinin farkına varmış olacak ki, yeni bir düzenlemeye gitti ve kullanıcı hesaplarını geçici üyeliklerin sonunda herhangi bir otomatik yenileme yapılmayacak şekilde güncelledi.
Umarız aynı düzeltmeyi, ülkemizde abonelik sistemi ile hizmet veren pek çok şirket de bir gün yapar...