Tesla Semi, ertelemelerle dolu 5 yılın ardından ilk müşterisine ulaştı

Tesla’nın 5 yıl önce tanıttığı ama sayısız erteleme nedeniyle bir türlü müşterilere ulaşamayan Tesla Semi’ler, nihayet ilk müşterilerine teslim edildi. Ama geride bekleyen daha çok fazla büyük isim var.

Tanıtılmasından beş yıl sonra, ilk Tesla Semi kamyonları şirketin Sparks, Nevada'daki Gigafactory'sinde düzenlenen bir etkinlikte müşterilere teslim edildi.

İlk olarak 2017'de konsept olarak tanıtılan kamyonların 2019'da üretime girmesi gerekiyordu ancak COVID-19 salgını ve küresel parça sıkıntıları da dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle defalarca erteleme yaşandı. Tanıtımından kısa bir süre sonra 100 Semi rezerve eden PepsiCo'nun temsilcileri, ilk parti kamyonları teslim almak için etkinlikte hazır bulundu.

Tesla, Semi'nin arka akslardaki dört bağımsız motorla çalıştığını, 0-100 km/s hıza 20 saniyede çıkabileceğini ve 800 kilometre civarında pil menziline sahip olduğunu söylüyor. Fiyatlar 150.000 dolardan başlıyor.

İkisinde Pepsi ve Frito Lay logoları bulunan dört Tesla Semi'nin bulunduğu bir sahnede duran Elon Musk, gezegen genelinde malların nakliyesinden kaynaklanan karbon emisyonlarının miktarını azaltma ihtiyacından bahsetti.

Tesla, Semi'yi kamyon taşımacılığının geleceği olarak konumlandırıyor. Ancak şirket üretime başlamak için mücadele ederken, kamyon taşımacılığı endüstrisinin geri kalanı elektrikli araçları çoktan benimsedi. Daimler, Volvo, Peterbilt ve BYD gibi büyük ekipman üreticileri kendi elektrikli kamyonları üzerinde çalışıyor. Bloomberg'e göre teslim edilen Tesla Semi’ler, kısmen California Hava Kaynakları Kurulu tarafından finanse edilen 30.8 milyon dolarlık bir projenin son parçasıydı. Dolandırıcılık iddiaları ve yönetici sirkülasyonu ile mücadele eden Nikola Motors bile Tesla'dan önce hidrojenle çalışan bir kamyonu teslim etti.

Bill Gates'in elektrikli kamyonlardan umudu yok

İki yıl önce Bill Gates, pil teknolojisindeki büyük atılımlara rağmen elektrikli araçların uzun mesafeli kamyon taşımacılığının üstesinden gelmeye hazır olmadığını söylemişti. Gates, "Kısa mesafeleri kat etmeniz gerektiğinde elektrik işe yarar, ancak ağır, uzun mesafeli araçlar için farklı bir çözüme ihtiyacımız var" demişti. Musk'ın Gates'e yanıtı ise, bekleneceği gibi, Twitter'da kaba memler yayınlamak olmuştu.

Etkinlik sırasında şarj konusuna değinen Musk, Tesla'nın 1 megavat doğru akım gücü sağlayabilen yeni bir sıvı soğutmalı şarj konnektörü geliştirdiğini de açıkladı. Musk, seyircilerin alkışları arasında bu konnektörün Cybertruck için de kullanılacağını söyledi.

Sonraki Haber

Forum