Tesla, Autopilot kazası davasına Apple'ı da dahil ediyor
Tesla, bir Apple mühendisinin Model X'le bir güvenlik bariyerine çarptığında, yolu takip etmek yerine telefonunda oyun oynadığını kanıtlamak istiyor. Ve bunu yaparken Apple'dan da yardım alabilir.
Tesla, 2018 yılında ölümcül bir kazada Autopilot sisteminin oynadığı rol nedeniyle önümüzdeki hafta mahkemeye çıkıyor ve savunmasında Apple'ın tanıklık etmesini istiyor.
Tesla, yaşanan ölümlü kaza nedeniyle açılan davada, şoförün
ihmali olduğunu iddia ediyor. Tesla'ya göre, Apple mühendisi
Wei Huang'ın 2018 yılında California, Mountain
View'daki ABD Highway 101 üzerinde Autopilot özellikli Model X'i
güvenlik bariyerine çarptığında şoför telefonunda video oyunu
oynuyor ve yolu takip etmiyordu. Tesla otopilot özelliğinin
"sürücüsüz otomobil kullanmak" anlamına gelmediğini, sadece "sürüş
asistanı" olduğunu ve sürücülerin direksiyondan elini çekmeden,
yolu takip etmeyi bırakmadan bu özelliği kullanmasını istiyor.
Huang'ın ailesi ise haksız ölüm nedeniyle Tesla'ya dava açtı ve
aile şimdi Tesla'nın kendini aklamak için Apple'dan gizlice yardım
aldığını iddia ediyorlar. Huang ailesini temsil eden
avukatlar, bu hafta mahkemeye sundukları bir duruşma öncesi
dilekçede, Apple'ı "Tesla'nın savunmasına yardımcı olmak için,
kurbanın iPhone kayıtlarında gizlice araştırma yapmakla"
suçladılar.
Yolculuk sırasında telefonda oyun mu oynuyordu?
Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu, ilk incelemesinde Huang'ın
kaza anında telefonunda en önde açık olan uygulamanın çok oyunculu
bir dünya inşa etme oyunu olduğunu tespit etti. Ancak
araştırmacılar, Model X'inin çarpma anında oyunu aktif olarak
oynayıp oynamadığını belirleyemedi.
Ailenin avukatlarına göre, Tesla Apple ile gizlice
çalışarak kurbanı suçlu gösteren bir "beyan" aldılar ancak
duruşmadan önce bu bilgiyi vermedikleri için ailenin avukatlarının
Apple mühendisinin bulgularını sorgulama imkanını kapattılar.
Böylece mahkeme üzerinde kurbanı suçlu gösterecek bir algı
yaratmaya çalışıldığını vurguluyorlar.
Bu davaya neden olan kazanın üzerinden 5 sene geçti ve otonom
araçların yetenekleri çok fazla ilerledi. 2018 döneminde henüz
"test" aşamasında olan otonom sürüş teknolojisi çok fazla kazaya
neden oluyordu ve bu yüzden ABD'de Kaliforniya gibi şehirler, şehir
içinde otonom araç test edilmesini, hatta bazı markaların otonom
araçlarının kullanılmasını yasaklamıştı.