Televizyon'da 3D devrimi!
3D filmler ve programlar televizyon ekranlarımıza nasıl yansıyacak? İşte 3D TV devriminden detaylar
Ericsson geliştirdiği yeni teknolojiyle, 3D sinema keyfini ev kullanıcılarının ayağına getiriyor. Bu yeni teknoloji, yayıncı şirketlerin ve operatörlerin, 3D yayınlar yapabilmesini sağlayacak.
Avatar gibi gişe rekorları kıran filmler sayesinde yüz milyonlarca kişi 3D teknolojisinin sunduğu görsel deneyimle tanıştı. Artık, her gün daha fazla kişi bu deneyimi evlerinde, oturma odalarının konforlu ortamında da yaşamak istiyor. Bazı analiz şirketleri şimdiden 2015 yılına kadar 80 milyona yakın 3D televizyon satılacağını öngörüyorlar. 3D TV'lerin 2010 yılının başında satılmaya başlandığı düşünülürse bu rakam son derece önem taşıyor. Bu öngörü gerçekleştiğinde ise beş yıl içinde toplam gelirlerin 60 milyar ABD Doları seviyelerine ulaşması bekleniyor.
3D TV pazarına yönelik talep gün geçtikçe büyüyor. 12-15 tarihleri arasında Las Vegas'ta düzenlenen NAB Show'a (National Association of Broadcasters) katılan yayıncı şirket ve operatörler, Ericsson'un (NASDAQ:ERIC) 3D'nin hem doğrudan eve uydu yayıncılığı ve katılımına (DTH), hem de dağıtımına yönelik yeni çözümünün izleyicilerin üç boyutlu içeriğe yönelik taleplerini nasıl karşılayacaklarını görme imkanı bulacaklar.
Evlerde 3D televizyon
Ericsson'un Area TV Çözüm Alanı Direktörü
Staffan Pehrson, kamera, ulaştırma ve görüntüleme teknolojilerinde
yaşanan gelişmelerin artık evlerde 3D televizyon uygulamalarını
gerçekleştirmeyi mümkün hale getirdiğini söyledi. Pehrson sözlerine
şöyle devam etti: "Tüketiciler artık sinema salonlarında
yaşadıkları deneyimin aynısını evlerinde de yaşayabilecekler.
Ericsson olarak bugün NAB'de yayıncı şirket ve operatörlerin
müşterilerine üç boyut deneyimini sunmalarına imkan veren bu komple
çözümümüzü duyurmuş bulunuyoruz." Bu yeni çözüm Ericsson'un içerik
dağıtımı ve yüksek tanımlı video alanında sahip olduğu bilgi ve
deneyime dayanıyor.
Ericsson'un 3D çözümü, üç boyutlu içeriğin DTH
üzerinden yayınlanması gibi katılım ve dağıtım anlamındaki
zorluklara yönelik olarak geliştirilmiş bulunuyor. Ancak, canlı 3D
yayıncılığında yaşanan zorlar DTH'den en çok tam uzamsal çözünürlük
de dahil olmak üzere en iyi görüntü kalitesi alanında farklılık
gösteriyor. Ericsson'un geniş yayın ve dağıtım yelpazesi, 3D
beslemelerinin doğru bir şekilde sıkıştırılıp sunulmasını
garantileyecek şekilde optimize edildi.
Ericsson'un televizyon alanındaki uzmanlığı, üç yıl önce Tandberg
Television'ın video sıkıştırma teknolojisiyle birlikte satın
alınmış olmasından ileri geliyor. Ericsson, pazarda sahip olduğu
güçle bu 3D servislerini hızla artan tüketici grubuna ulaştırmayı
hedefliyor.
İşte işin teknolojisi
Ericsson'un 3D İçerik Sunum Çözümü Hakkında:
Ericsson CExH42 MPEG-4 AVC HD Contribution
Encoder'i, kodlama parametrelerinde tam bir kontrol, doğru
senkronizasyon, sıkıştırılmış karelerin zaman damgası ve tam olarak
paketlenmiş 3D simulcast yayını sağlayarak 3D yayın linkleri için
doğal bir platform oluşturuyor.
Ericsson RX8200 Receiver: Bu alıcıların sol ve sağ beslemelerde doğru bir geçici ve uzamsal ilişki ortaya çıkarmasını sağlayan yeni bir teknolojidir. Alıcının sonunda muhafaza edilen olan cihaz, aynı zamanda ilk 3D müşteri deneyiminde meydana gelebilecek ani düşüşleri de önlüyor.
Ericsson EN8190 HD encoder: Günümüz DTH yayıncılığına yönelik olarak geliştirilmiştir. Müşterilerin yaşadıkları 3D deneyimlerini yükseltmek için mümkün olan en iyi sıkıştırma teknolojisine sahip kare uyumlu yöntemleri kullanan üstün bir 3D uygulamasıdır. Cihaz, kurumun HD dünyasına dönüşümü gerçekleştirmek için tasarladığı yeni teknolojiyi kullanarak MPEG-4 AVC HD sıkıştırması sunmaktadır.
Basın bülteninden derlenmiştir