Diablo 3'ten Diablo 4'e taşınan bu özellik, oyunun hayranlarını ikiye böldü
Diablo 3'le hayatımıza giren ve Diablo 4'te de olacağı anlaşılan bu özellik, oyunun hayranlarını adeta ikiye böldü.
Özel bir oyun testi sürecinin ardından internette yeni bir Diablo 4 sızıntısı dalgası başladı ve görünene göre bir önceki oyundan tartışmalı bir özellik, bir kez daha karşımıza çıkıyor.
Oyun içi görüntüler, ekran görüntüleri ve Diablo 4 ile ilgili diğer bilgiler geçtiğimiz günlerde ortaya çıktı ve hayranlara yaklaşmakta olan aksiyon RPG'sine ilk bakışlarını sundu. Bloomberg muhabiri Jason Schreier'in yayınladığı sızıntılarda, RPG'nin doğrulanmamış birkaç özelliği görülebiliyor. Reddit üzerinde Diablo 4'ün karakter yaratıcısının yanı sıra, oyunun Smart Loot (Akıllı Ganimet) sisteminin ayrıntıları ve kısmi oyuncular arası takas sistemi ile beraber paylaşıldı.
Akıllı Ganimet sistemi ilk olarak Diablo 3'te tanıtılmıştı ve seri hayranlarından büyük ilgi gördü. Temel olarak hedefe yönelik bir ganimet sistemi olarak tarif edilebilecek bu sistem, mağlup edilen düşmanlar tarafından bırakılan ganimetin karakterinizin sınıfına ve istatistiklerine uygun olmasını sağlıyor. Örneğin, bir Wizard oynuyorsanız, bir arbalet bulma olasılığınız, menzilli odaklı bir Demon Hunter'dan daha düşük oluyor.
Ancak özelliğin Diablo 4'teki görünümü oyuncuları ikiye böldü. Reddit üzerinde bazı kişiler, bu özelliğin eşya toplama sürecini daha hızlı ve daha ödüllendirici hale getirerek Diablo formülünü geliştirdiğini düşünüyor. Tek bir sınıfa bağlı kalacağınızı biliyorsanız, karakterinize uygun çok sayıda eşya bulacağınızdan dolayı bu özelliğin sizin için faydalı olacağına neredeyse emin olabilirsiniz.
Ancak diğer bir grup, sistemin oyuncular için daha az deney yapmayı teşvik ettiğini söylüyor. Oyuncular çok hızlı bir şekilde güçlü bir karakter oluşturabiliyor ve oyunu başka bir sınıfla tekrar oynamak için daha az sebepleri olabilir. Sürekli olarak tek bir karaktere uygun bir ganimet kaynağıyla beslenen bir deponuz olduğundan dolayı, sınıf değiştirmek neredeyse sıfırdan başlamakla aynı gibi oluyor.
Bazı oyuncular daha büyük bir şans unsuru sunmak için Akıllı Ganimet sisteminin kalmasını ancak daha az etkili olmasını öneriyor. Diğerleri, tamamen şans eseri mükemmel bir eşyayı veya karakterinizin yapısını tamamen döndürmeniz için size ilham veren güçlü bir eşya bulduğunuzda yaşanan gibi beklenmedik anları ortadan kaldırdığını söyleyerek tamamen kaldırılmasını istiyor.
Oyuncular arası takasa yönelik kısıtlamalar da bir başka tartışma konusu olarak öne çıkıyor. Sızıntılara göre, düşük nadirlikteki eşyalar oyuncular arasında küçük miktarlarda takas edilebiliyor ancak en değerli ganimetler hiçbir şekilde verilemiyor.
Resmi Diablo forumund ise birçok kişi kararı savunuyor. Piyasayı kendi zevklerine göre düzenlemeye çalışacak oyuncuları çekmekten kaçınacağını umuyorlar. Diğerleri ise, oyuncular arası takasın öneminin Akıllı Ganimet sistemine yakından bağlı olacağını belirtiyor. Her oyuncu için düşecek eşyalar kendi karakterlerine göre seçilirse, oyuncuların kendileri için saklamak istemedikleri öğeleri bulma olasılıkları daha düşük olacaktır. Bu, eşya takası yapma ihtiyacını kısmen ortadan kaldıracaktır.
Sızıntılar, tam oyun çıktığında büyük ölçüde değişebilecek olan Diablo 4'ün erken bir yapısından kaynaklansa da, bu özelliklerin yerinde kalacağını düşünmek için iyi bir neden var. Blizzard, Diablo 3'ün 2012'de piyasaya sürülmesinden bu yana Akıllı Ganimet sistemini korudu, savundu ve Diablo 4'ün sınırlı takas sistemi hakkında 2019'da bile ön tanıtımlar yapılmıştı.
Baş oyun tasarımcısı Zaven Haroutunian, Blizzcon 2019 panelinde “Fikir, üç farklı türde takas edilebilir öğeye sahip olmamız” demiş ve eklemişti: “Ne olursa olsun her zaman takas edilebilecek bir eşya sınıfı var… ve ayrıca bir defalık takas edilebilen bir eşya sınıfımız da var. Ayrıca oyundaki en kaliteli, en güçlü şeylerin hiç takas edemeyeceğiniz eşyalar olması gerektiğini düşünüyoruz. Onları kendiniz kazanmalısınız. O ganimeti almak için oyun sonu zindanlarına gitmeli ve canavarları öldürmelisiniz.”