Tamamen Elektrikli Mercedes-EQ Dünyasında Yeni Soluk

Tamamen elektrikli Mercedes-EQ ailesinin heyecan verici yeni üyesi EQA, Türkiye’de.

Tamamen elektrikli Mercedes-EQ dünyasının yeni giriş seviyesi EQA,  Türkiye pazarında satılmaya başlanıyor. Otomobildeki elektrikli tasarım estetiği, Mercedes-EQ markasının ilerici yaklaşımını yansıtıyor. Kazadan kaçınma gibi akıllı yardımcılar, öngörülü ve verimli çalışma stratejisi, elektrikli zeka ve navigasyon olmak üzere EQA, sürücüsünü birçok alanda destekliyor. Ayrıca ENERGIZING Comfort ve MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) gibi farklı Mercedes-Benz işlevleri de sunuluyor.

Mercedes-Benz’in başarılı kompakt otomobil ailesinin üyesi olan EQA, GLA ile arasındaki yakın bağ sayesinde serinin tüm heyecan verici özelliklerini verimli bir elektrikli güç-aktarma sistemiyle sunuyor. Yeni EQA, Almanya’nın Rastatt ve Çin’in Pekin kentlerinde üretilirken batarya sistemleri de Mercedes-Benz’in yan kuruluşu Accumotive tarafından sağlanıyor. Polonya Jawor’daki batarya fabrikası da kompakt Mercedes-EQ modelleri için batarya sistemleri üretmeye hazırlanıyor. EQA, Mercedes-EQ’nun elektrikli güç-aktarma sistemleri ve araç yazılımı alanlarındaki liderlik hedefinde de değerli bir konumda. Otomobil, Mercedes-Benz’in e-ulaşımı müşteri ihtiyaçlarına göre nasıl yorumladığını anlamak için önemli ipuçları veriyor.  

292 BG güce sahip, dört tekerlekten çekişli bir EQA modeli Türkiye’de sunuluyor. EQA 350 4MATIC, WLTP’ye göre 422 kilometre menzile sahip. Araç gövdesinin zemininde yer alan ve yapısal bir görev de üstlenen çift katlı lityum iyon batarya, 66,5 kWsa enerji içeriğine sahip. Markaya özgü gürültü ve titreşim konforunu karşılamak için elektrikli güç-aktarma sistemini şasi ve gövdeden izole eden önlemler uygulandı.

İlerici tasarım ve sezgisel kullanım gibi iki önemli özellikle öne çıkan EQA ile kompakt segmentte günlük kullanım gereksinimlerini karşılayan gelişmiş bir menzile sahip tamamen elektrikli bir Mercedes sunuluyor. Markanın tüm araç segmentleri için elektrikliye giden yolda önemli bir araç olan Yeni EQA’da, elektrikli zekâ ve navigasyon gibi akıllı destek işlevleri araçları mobil asistana dönüştüren MBUX’a entegre ediliyor. Ayrıca EQA, ileri teknoloji ürünü ve sürdürülebilir elektrikli güç-aktarma sisteminin Mercedes-Benz’in temel güvenlik değeri ile nasıl harmanlandığını da gösteriyor.

Tasarımın elektrikli estetiği, “İlerici Lüks”ü destekliyor

EQA, Mercedes-EQ’ya özgü merkezi yıldıza sahip siyah panel radyatör ızgarasına sahip. Ön ve arkadaki kesintisiz ışık şeridi, Mercedes-EQ araçlarının tamamen elektrikli dünyasının bir başka ayırt edici unsuru, “İlerici Lüks” tasarım özelliği. Yatay bir fiber optik şerit, tam LED farların gündüz sürüş farlarını birbirine bağlayarak hem gündüz hem de gece hemen ayırt edilebilen özgün bir görünüm ortaya koyuyor. Büyük bir özenle şekillendirilen farların içindeki mavi renkli vurgular, Mercedes-EQ’nun imzasını pekiştiriyor. LED stop lambalar, konik LED ışık şeridi ile sorunsuz bir şekilde birleşiyor. Böylece EQA’nın arka görünümündeki genişlik algısı güçleniyor. Plakalık tampona entegre ediliyor. Versiyona bağlı olarak “Rosegold” veya mavi dekoratif süslemelere sahip 20 inçe kadar iki veya üç renkli hafif alaşım jantlar sunuluyor.

Tasarım ve donanım versiyonuna bağlı olarak EQA’nın iç mekanındaki elektrik karakteri; yeni arkadan aydınlatmalı bir kaplama ve havalandırma ızgaraları, koltuklar ve araç anahtarında “Rosegold” süslemeler ile vurgulanıyor.

SUV’ye özgü yüksek ve dik oturma pozisyonu sadece binme-inme konforunu arttırmakla kalmıyor, görüş açılarını da iyileştiriyor. Geliştirme aşamasında işlevselliğe özen gösterildi. Örneğin arka koltuk sırtlığı 40:20:40 oranında katlanıyor.

Aerodinamikten elektrikli zeka ile navigasyona kadar verimlilik çok önemli

EQA, 0,28 ile çok iyi bir Cd değerine ulaşıyor. Ön alan A ise toplam 2,47 m2. Üst bölümdeki tamamen kapalı serin hava kontrol sistemi, aerodinamik açıdan verimli ön ve arka rüzgarlıklar, neredeyse tamamen kapalı bir alt gövde, özel olarak optimize edilen aero tekerlekler ve özel olarak uyarlanan ön ve arka tekerlek rüzgarlıkları en önemli aerodinamik özellikler olarak öne çıkıyor.

Standart ısı pompası, gelişmiş termal yönetim sisteminin bir parçasını oluşturuyor. Elektrikli güç-aktarma sisteminin ürettiği ısıyı yeniden kullanma da dahil, çok sayıda yenilikçi çözüm verimliliği ve buna bağlı olarak menzili arttırıyor. Araca binmeden önce EQA’nın iklim kontrolünü ayarlamak da mümkün. Bu işlev doğrudan MBUX bilgi-eğlence sistemi üzerinden yönetiliyor.

Standart olarak sunulan elektrikli zekâ ile navigasyon EQA’nın günlük kullanım kolaylığını destekliyor. Sistem, gerekli şarj duraklarının yanı sıra topografya gibi çok sayıda faktörü dikkate alarak, sürekli menzil simülasyonları yapıp hedefe giden en hızlı rotayı hesaplıyor. Ayrıca kişisel sürüş tarzındaki değişikliklere de dinamik olarak uyum sağlıyor.

Akıllı sürüş destek sistemleri ile üstün çarpışma güvenliği

Aktif Şeritte Kalma Yardımcısı ve Aktif Fren Yardımcısı standart olarak sunuluyor. Aktif Fren Yardımcısı, otonom fren yoluyla bir çarpışmayı önlemeyi veya sonuçlarını hafifletmeyi amaçlıyor. Sistem ayrıca şehir hızlarında duran araçlar ve karşıdan karşıya geçen yayalar için de fren yapabiliyor. Sürüş Destek Paketi; dönüş manevrası, acil durum koridoru, sürücüyü yaklaşan bisikletlilere veya araçlara karşı uyaran araçtan inme uyarısı ve yaya geçitlerinin yakınında yayalar algılandığında uyarma gibi işlevler içeriyor.

EQA, konu pasif güvenlik açısından da gerçek bir Mercedes. GLA’nin sağlam gövde yapısı üzerine inşa edilen EQA’nın gövdesi, bir elektrikli otomobilin özel gereksinimlerine uyarlanıyor. Batarya, kendine ait özel bir gövde içinde şasi zeminine yerleştiriliyor ve bugüne kadar traversler tarafından sağlanan yapısal destek işlevini de üstleniyor. Bataryanın ön tarafında bulunan batarya koruyucusu, enerji depolama ünitesinin yabancı cisimler tarafından delinmesini önlüyor. Elbette EQA da markanın kapsamlı çarpışma testi programını karşılıyor. Batarya ve elektrik akımı taşıyan tüm bileşenler son derece zorlu gereksinimleri karşılıyor.

Gelişmiş donanım seviyesi; Mercedes-EQ’ya özel içerikleriyle göstergeler

MBUX bilgi-eğlence sistemi (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) standart olarak sunuluyor. MBUX, farklı seçeneklerle ayrı ayrı yapılandırılabiliyor. Sistem, güçlü bilgisayar, parlak ekranlar ve grafikler, kişiselleştirilebilir sunum, tamamen renkli head-up display (opsiyon), artırılmış gerçeklik ve öğrenen yazılımı ile navigasyon ve “Hey Mercedes” anahtar kelimesiyle etkinleştirilen sesli komut sistemi gibi avantajlarla öne çıkıyor.

Bilgi-eğlence ekranındaki Mercedes-EQ menüsü şarj seçenekleri, elektrik tüketimi ve enerji akışı ile ilgili içeriklere ulaşmak için kullanılabiliyor. Gösterge panelindeki sağ ekran, devir göstergesi değil bir “watt ölçer”. Üst kısım güç yüzdesini, alt kısım ise geri-kazanım seviyesini gösteriyor. Sol taraftaki gösterge, hedefe bir şarj molası olmadan ulaşılıp ulaşılamayacağını göstermek için kullanılabiliyor. Renkler sürüş koşullarına göre değişiyor. Örneğin bir hızlanma anında ekran beyaza dönüyor. Ruh haline bağlı olarak veya belirli bir iç mekâna uyum sağlamak üzere kullanıcıya dört farklı seçenek sunuluyor. Progressive versiyonunda özel bir Mercedes-EQ renk teması da bulunuyor.

EQA; Uyarlanabilir Uzun Far Destekli LED Yüksek Performanslı farlar, elektrikli açma ve kapama özelliği ile EASY-PACK bagaj kapağı, 19 inç hafif alaşım jantlar, 64 renkli ortam aydınlatması, çift bardaklık, dört yönlü ayarlanabilir bel destekli lüks koltuklar, manevra sırasında daha fazla rahatlık ve daha iyi bir görüş saplayan geri görüş kamerası ve çok işlevli deri spor direksiyon simidi olmak üzere gelişmiş bir standart donanımla sunuluyor. Yeni model, AMG Line tasarım ve donanım serisi dışında Gece Paketi ile de kişiselleştirilebiliyor.

Hızlı ve kolay bağlantılı çeki demiri

EQA için opsiyonel olarak ESP® treyler stabilizasyonuna sahip bir çeki demiri bağlantısı sunuluyor. Elektrikli kilit açma sistemi kullanım kolaylığı sağlıyor. Kilit açma düğmesi ve gösterge lambası bagaj kapağının içinde bulunuyor. Çeki demiri kullanım için dışarı döndürülebiliyor ya da kullanılmadığında tamponun içine doğru döndürülebiliyor. EQA 350 4MATIC römork çekme kapasitesi frensiz ya da frenli 750 kilogram. Çeki demiri dikey taşıma kapasitesi ise 80 kilogram. Çeki demiri bir bisiklet taşıyıcı ile kullanılabiliyor.

Mercedes EQB ile aile boyu elektrikli ulaşım

İster büyük bir çekirdek aile, isterse küçük bir geniş aile için olsun; Mercedes-Benz’in 7 koltuklu yeni otomobili EQB, ailelerin farklı gereksinimlerini karşılarken taşıma ihtiyaçlarına da çözüm sunuyor. Bu özellikleriyle elektrikli otomobiller arasında özel bir konumda bulunan EQB’nin üçüncü sıradaki iki koltuğu, 1,65 metreye kadar olan yolcular tarafından rahatlıkla kullanılabiliyor. Ayrıca bu koltuklara çocuk koltuğu da takılabiliyor.

İlk olarak geçtiğimiz yıl Avrupa ve Çin’de tanıtılan Yeni EQB, 2022 itibarıyla ABD’de pazara sunulmasının ardından Türkiye’de de yollara çıkıyor. Güçlü ve verimli elektrikli güç-aktarma sistemi, akıllı enerji geri-kazanım özelliği ve elektrikli zekâ ile tahmine dayalı navigasyon gibi özellikler, EQA ile olan ortak noktalardan sadece birkaçı. EQB ayrıca EQA’dan sonra Mercedes-EQ ürün gamının tamamen elektrikli ikinci kompakt otomobili unvanını da taşıyor.

Geniş iç hacim ve çok yönlü büyük bagaj

Yeni EQB, gelişmiş sürüş teknolojisini paylaştığı EQA ve kompakt SUV GLB olmak üzere iki modelle kurduğu bağ ile başarılı Mercedes kompakt otomobil ailesini zenginleştiriyor. Bu iki modelle bağı ona; 2829 mm’lik uzun dingil mesafesi, geniş ve değişken iç mekân ve isteğe bağlı olarak sunulan 2 adet bağımsız koltuklu üçüncü koltuk sırası gibi özellikler kazandırıyor.

5 kişilik model; geniş iç hacimleri beraberinde getiren 4684 mm uzunluk, 1834 mm genişlik ve 1667 mm yüksekliğe sahip. Ön koltuk sırasındaki baş mesafesi 1035 mm, ikinci sıradaki ise beş koltuklu versiyonda 979 mm. 87 mm ile 5 koltuklu versiyonun arka kısmındaki diz mesafesi rahat bir seviyeye ulaşıyor.

EQB’nin bagajı da düz ve geniş. 5 koltuklu versiyonda 495 ile 1710 litre, 7 koltuklu versiyonda 465 ile 1620 litre hacim kullanıma sunarak orta boy station bir aracın özelliklerini taşıyor. İkinci sıradaki koltukların sırtlıkları standart olarak birkaç kademede ayarlanabiliyor ve yine bu sıra isteğe bağlı olarak hem ileri hem geri 140 mm kaydırılabiliyor. Bu sayede bagaj hacminde 190 litreye kadar büyüme sağlanabiliyor.

Yeni EQB’de opsiyonel olarak iki adet bağımsız koltuktan oluşan üçüncü bir koltuk sırası sunuluyor. Bu koltuklar, 1,65 metreye kadar yolcular için konforlu bir alan anlamına geliyor. Açılabilir koltuk başlıkları, tüm dış koltuklarda kemeri sıkan ve kuvveti sınırlayan emniyet kemerleri ve üçüncü sıradaki yolcuları kapsayan perde hava yastıkları, gelişmiş güvenlik sağlıyor. İkinci ve üçüncü sıralara toplam 4 çocuk koltuğu ve ayrıca ön yolcu koltuğuna da bir çocuk koltuğu yerleştirilebiliyor. Üçüncü sıradaki koltuklar, bagaj zemini ile aynı hizada olacak şekilde katlandığında bagaj alanını artırıyor.

Karakterli elektrikli tasarım estetiği

Yeni EQB, Mercedes-EQ’nun “Progressive Luxury” özelliğini keskin ve karakteristik bir şekilde yorumluyor. Merkezi yıldıza sahip karakteristik Mercedes-EQ siyah panel ızgara, özgün bir görünüm sergiliyor. Ön ve arkadaki kesintisiz ışık şeridi Mercedes-EQ araçlarının tamamen elektrikli dünyasının bir başka ayırt edici tasarım özelliği olarak öne çıkıyor. Yatay bir fiber optik şerit, tam LED farların gündüz sürüş farlarını birbirine bağlayarak gündüz ya da gece hemen ayırt edilebilen özgün bir görünüm ortaya koyuyor. Büyük bir özenle şekillendirilen farların içindeki mavi renkli vurgular, Mercedes-EQ’nun imzasını pekiştiriyor.

Ön konsolun geniş yüzeyi, sürücü ve yolcu alanında bir oyuğa sahip. Sürücü, kontrol ve gösterge ekranlarını bir araya getiren MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi), geniş ekranlı kokpit tarafından karşılanıyor. Kapılar, orta konsol ve ön konsolun yolcu tarafında kullanılan alüminyum boru şeklindeki süslemeler, iç mekandaki kalite algısını destekliyor.

İç mekân tasarımı

Bireysel olarak yapılandırılabilen MBUX, güçlü bilgisayar, parlak ekranlar ve grafikler, kişiselleştirilebilir sunum, tamamen renkli head-up display, artırılmış gerçeklik ve öğrenen yazılımı ile navigasyon ve “Hey Mercedes” anahtar kelimesiyle etkinleştirilen sesli komut sistemi gibi avantajlar sunuyor.

Gösterge panelindeki ve bilgi-eğlence ekranındaki bilgiler, yüksek çözünürlüklü ekranlar sayesinde kolayca okunabiliyor. Sadece görsel sunumu ile dikkat çekmekle kalmayan sistem sezgisel bir kullanım sunuyor. Bilgi-eğlence ekranındaki Mercedes-EQ menüsü de şarj seçenekleri, elektrik tüketimi ve enerji akışı ile ilgili içeriklere ulaşmak için kullanılabiliyor. Gösterge panelindeki sağ ekran, devir göstergesi değil bir “watt ölçer”. Üst kısım güç yüzdesini, alt kısım ise geri-kazanım seviyesini gösteriyor. Sol taraftaki gösterge, hedefe bir şarj molası olmadan ulaşılıp ulaşılamayacağını göstermek için kullanılabiliyor. Renkler sürüş koşullarına göre değişiyor.

Güçlü ve verimli

EQB 350 4MATIC’in arka aksında yeni sürekli tahrikli senkron motora sahip eATS bulunuyor. Son derece kompakt tasarlanan sistemin sürekli tahrikli senkron motorunda, AC motorun rotoru sabit mıknatıslarla donatılıyor. Mıknatıslar ve dolayısıyla rotor, stator sargılarındaki dönen alternatif akım alanını takip ediyor. Rotor, statorun manyetik alanıyla aynı hızda döndüğü için motora senkron deniyor. Frekans, güç elektroniğinin frekans invertörlerine sürücü tarafından talep edilen hız oranında uyarlanıyor. Bu tasarım; yüksek güç yoğunluğu, yüksek verimlilik ve yüksek güç üretimi tutarlılığı gibi avantajlar sağlıyor.

Batarya: Akıllı termal yönetim sisteminin bir parçası

Yeni EQB, yüksek enerji yoğunluğuna sahip bir lityum iyon batarya ile donatılıyor. Maksimum 420 V gerilime, yaklaşık 190 Ah nominal kapasiteye ve 66,5 kWsa kullanılabilir enerji içeriğine sahip.

Beş modülden oluşan batarya, yolcu bölmesinin altında bulunuyor. Batarya modülleri alüminyum bir gövde ve aynı zamanda aracın kendi gövde yapısı ile korunuyor. Batarya gövdesi araç yapısının bir parçası olup araç gövdesinin çarpışma güvenliğinin de ayrılmaz bir parçası.

Şarj yönetimi: Alternatif akım ve doğru akım için CCS şarj soketi

Yeni EQB, evde veya halka açık şarj istasyonlarında entegre şarj cihazı ile alternatif akım (AC) ile 11 kW’a kadar şarj edilebiliyor. Tam şarj için gereken şarj süresi, mevcut altyapıya ve pazara özgü araç donanımına bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Mercedes-Benz Wallbox ile şarj, ev tipi prizinden çok daha hızlı.

Doğru akım (DC) hızlı şarj istasyonlarında şarj daha da hızlı. Yeni EQB, SoC’ye (Şarj Durumu) ve yüksek voltajlı bataryanın sıcaklığına bağlı olarak 100 kW’a kadar güçle şarj edilebiliyor. Yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj için 32 dakika yeterli oluyor. 15 dakika şarj ile 300 kilometreye kadar (WLTP) menzil sağlanabiliyor. EQB, AC ve DC şarj için Avrupa ve ABD’de standart olarak sağ yan panelde bir CCS (Birleşik Şarj Sistemleri) konektörü ile donatılıyor.

Enerji geri kazanımı

ECO Assist, örneğin hız sınırına ulaşmak üzereyken, süzülme veya özel enerji geri-kazanım kontrolü gibi durumlarda ayağını gaz pedalından çekmesi için sürücüyü mesajla uyararak yönlendiriyor. Bunun için navigasyon verileri, trafik işareti tanımlama sistemi ve akıllı güvenlik yardımcılarından (radar ve stereo kamera) gelen bilgiler bir bütün olarak işleniyor.

ECO Assist, düşük dirençle mi yoksa enerji geri-kazanımıyla mı sürüleceğine karar verirken sürüş koşullarını da öngörüyor. Bu noktada harita verilerindeki yol eğimleri, sürüş yönündeki sürüş koşulları ve hız sınırları dikkate alınıyor. Sistem, sürüş önerilerinde ve verimlilik stratejisinde sürüş koşullarını (virajlar, kavşaklar, döner kavşaklar, eğimler), hız sınırlarını ve öndeki araçlara olan mesafeyi hesaba katıyor.

ECO Assist, sürücünün ayağını gaz pedalından çekmesiyle, sistemin sınırları dahilinde hızlanmayı sürüş koşullarına bağlı olarak kontrol ediyor. Sürücüye bunun için görsel bir uyarı veriliyor. Bilgi-eğlence ekranında veya varsa “head-up display”de “ayağını gaz pedalından çek” sembolü gösteriliyor. Eşzamanlı olarak bir diyagram sürücüye “ilerideki kavşak” veya “ilerideki eğim” gibi örneklerle önerinin nedenini de açıklıyor.

Yeni EQB, farklı enerji geri-kazanım seçenekleri sunuyor. Süreç, akış modunda veya fren anında mekanik hareketi elektrik enerjisine dönüştürerek yüksek voltajlı bataryanın şarj edilmesini içeriyor.

Sürücü, direksiyonun arkasındaki elcikleri kullanarak enerji geri-kazanım yoğunluğunu manuel olarak ayarlayabiliyor. Soldaki elcik enerji geri-kazanım seviyesini arttırıyor ve sağdaki azaltıyor. Sürücü, seçtiği ayarı gösterge panelinde görebiliyor. Sistem kapsamında farklı iyileşme aşamaları bulunuyor: DAuto (ECO Assist aracılığıyla koşullara göre optimize edilmiş enerji geri-kazanımı), D+ (süzülme), D (düşük enerji geri-kazanımı) ve D- (orta enerji geri-kazanımı). Sürücü, durmak için enerji geri-kazanım modundan bağımsız olarak fren yapabiliyor.

EQB: Aerodinami

EQB, 0,28 ile çok iyi bir Cd değerine ulaşırken ön tarafta toplam 2,53 m2 alan sunuyor. Üst bölümdeki tamamen kapalı serin hava kontrol sistemi, aerodinamik açıdan verimli ön ve arka rüzgarlıklar, neredeyse tamamen kapalı bir alt gövde, özel olarak optimize edilen aero tekerlekler ve özel olarak uyarlanan ön ve arka tekerlek rüzgarlıkları en önemli aerodinamik özellikler olarak öne çıkıyor.

Yeni EQB’nin aerodinamik gelişimi büyük ölçüde dijital ortamda gerçekleştirildi. Sayısal simülasyon, rüzgâr tünelinde yapılan kapsamlı ölçümlerle teyit edildi. EQB, zaten çok iyi olan GLB’nin aerodinamik temeli üzerine inşa edildi. Yeni tamponlar ve farklı difüzör açısı nedeniyle yeni bir aerodinamik kurulum oluşturuldu. Ön tekerleklerdeki hava akımı ayrımı, tamponun şekli ve EQB için özel olarak geliştirilen kama şeklindeki profiller ve tekerlek spoyleri tasarımı ile azaltıldı.

Alt gövde kaplaması da yeni. Elektrikli bir araç olarak EQB, şanzıman tüneline, egzoz sistemine ve yakıt deposuna ihtiyacı duymuyor. Bunların yerini pürüzsüz yüzeyli batarya alıyor. Gövde altındaki hava akışı, ön rüzgarlıktan motor bölmesi kaplamasına ve üç ana zemin paneli üzerinden kapalı arka aksa ve oradan difüzör kaplamasına yönlendiriliyor. EQA’ya kıyasla daha uzun dingil mesafesi ve biraz farklı batarya konumu sayesinde EQB’nin ana zemininde ek bir kaplama daha bulunuyor. Bu sayede batarya ile aks kaplaması arasındaki boşluk kapanıyor. Genel olarak, ayrıntılara çok dikkat edildi. Örneğin, zemin kaplamalarını destekleyen omurgaların tümü önden arkaya doğru uzanıyor.

Düşük gürültü ve titreşim seviyeleri (NVH)

EQB geliştirilirken, üst düzey gürültü ve sürüş konforu hedeflendi. Bu hedefe ulaşmak adına tahrik sisteminden gelen gürültüye ve elektrikli güç-aktarma sistemlerinin entegrasyonuna özellikle özen gösterildi. NVH ile ilgili bileşenler, dijital geliştirme aşamasında yapılandırıldı, uygulama aşamasında donanımlar test edildi ve ardından araca entegre edildi. Bir ev inşaatında olduğu gibi önlemler temel ve kaba inşaat aşamasında devreye alındı ve iç donanım ve yalıtım ile tamamlandı. Bu mantıktan hareketle elektrikli tahrik sisteminin izolasyonu veya kapsüllenmesi, iç kısımdaki sönümleme önlemlerinden çok daha etkili. Akustik yalıtım önlemleri; izole bir yolcu kabini, metal yüzeylerde etkili sönümleme sistemleri ve akustik olarak etkili trim elemanlarını içeriyor.

Elektrikli güç-aktarma sisteminin temel donanımlarından biri olan ön akstaki (eATS) tek vitesli şanzıman, dişlilerin geliştirilmiş mikro geometrisi sayesinde sorunsuz çalışıyor. Elektrikli güç-aktarma sistemindeki NVH önlemleri, geliştirme sürecinin erken aşamasında EQB’ye dahil edildi.

Elektrikle çalışan bir araçta, içten yanmalı bir motorda olduğu gibi düşük frekanslı arka plan gürültüsü olmuyor. Bu, yüksek frekanslı seslerin daha belirgin hale gelmesi anlamına geliyor. Bu nedenle EQB’nin ön ve arka aks tahrikleri birkaç noktada izole edildi. Ön ve arka aks, yardımcı şasi ve kauçuk burçlar gibi bileşenler, dijital geliştirme aşamasına paralel olarak geliştirildi ve optimize edildi. Tüm bu çabalar, aracın içinde hiçbir rahatsız edici sesin olmamasını sağlıyor.

İyileştirilmiş rijitlik ve taşıyıcı konsepti sayesinde düşük yol gürültüsü

Mühendisler, yol ve lastik gürültüsünü azaltmak için ön aksın yatak sağlamlığını artıran kompakt, kaymaya dayanıklı entegre bir montaj yöntemi uyguladı. Çok bağlantılı arka aksın yardımcı şasisi kauçuk burçlarla izole edildi. Ön yardımcı şasi bağlantısı C-ring yapısına entegre edildi ve bu nedenle izolasyon için gerekli rijitliği sunuyor. Arka yardımcı şasi bağlantısının rijitliğini artırmak için çok işlevli yatağa bir travers entegre edildi.

Pasif güvenlik açısından da gerçek bir Mercedes

GLB’nin sağlam gövde yapısı üzerine inşa edilen EQB’nin gövdesi, bir elektrikli otomobilin özel gereksinimlerine uyarlanıyor. Batarya ise kendine ait özel bir gövde içinde şasi zeminine yerleştiriliyor. Bataryanın ön tarafında bulunan batarya koruyucusu, enerji depolama ünitesinin yabancı cisimler tarafından delinmesini önlüyor. Elbette EQB de markanın kapsamlı çarpışma testi programını karşılıyor. Batarya ve elektrik akımı taşıyan tüm bileşenler son derece zorlu gereksinimleri karşılıyor. Gerçek bir aile otomobili olan EQB, ikinci ve opsiyonel olarak sunulan üçüncü sıralarda dört adede kadar ve ön yolcu koltuğunda bir adet daha çocuk koltuğu barındırabiliyor.

EQB’nin kaza güvenliği, Mercedes-Benz Araç Güvenliği Teknoloji Merkezi’nde (TFS) onaylandı. Bu gelişmiş çarpışma merkezinde, büyük elektrikli bataryalara sahip prototipler zorlu çarpışma koşulları altında test edildi. Siyah panel ön cephe, yaya koruması gerekliliklerine uygun olarak test edildi.

Araç gövdesinin olası bir kaza anındaki güvenliği, yasal gereklilikler doğrultusunda dahili testler ve gerçek hayattaki kaza senaryolarından elde edilen bulgularla destekleniyor. Örneğin tavan ezilme testi, uygulanan testlerden sadece biri. Bu testte örneğin bir takla anında tavanın dayanıklılığı test ediliyor. Tavan ezilme testinde araç hafif bir eğimle 50 cm yükseklikten tavanı üzerine düşüyor. Bu testte A-sütunlarından sadece birinin deforme olması bekleniyor.

Yüksek voltajlı sistem için güvenlik konsepti: Çarpışma anında otomatik kapanma

Mercedes-Benz’in yüksek voltajlı tahrik sistemlerindeki deneyimi, çok aşamalı bir güvenlik konseptini beraberinde getiriyor. Yüksek voltajlı sistem, kazanın şiddetine bağlı olarak, bir çarpışmada geri döndürülebilir veya geri döndürülemez bir şekilde otomatik olarak kapatılabiliyor. Bu kapsamlı güvenlik konseptinin bir başka özelliği de araç bir hızlı şarj istasyonunda (DC şarj) hareketsizken bir darbe algılandığında şarj işleminin otomatik olarak kesilmesi. EQB, bu bağımsız kontrol sistemine ek olarak, kurtarma ekipleri tarafından yüksek voltaj sistemini kapatmak için kullanılabilecek özel bir bağlantı kesme noktası ile donatılıyor.

Aile otomobili: Beş adede kadar çocuk koltuğu takılabiliyor

Emniyet kemerleri, araçtaki en önemli emniyet sistemi. Sürücü ve ön yolcu koltuğu kemer gerdiricili ve kuvveti sınırlamalı üç noktalı emniyet kemerleriyle donatılıyor. PRE-SAFE® (opsiyonel) ile bağlantılı olarak, ön koltuklar elektrikli olarak ters çevrilebilen emniyet kemeri gerdiricileri ile donatılıyor. İkinci sıradaki iki yan koltuğun her biri, makara gerdiricili ve kemer kuvveti sınırlayıcılı üç noktalı bir emniyet kemeri ile donatılıyor. Bu sıradaki orta koltuk ise standart bir üç noktalı otomatik emniyet kemeriyle donatılıyor. İki adet bağımsız tekli koltuğa sahip, isteğe bağlı üçüncü sıra koltuklar, katlanabilir başlıklara ve kemer gerdiricili ve kuvvet sınırlayıcılı emniyet kemerlerine sahip.

Sürüş destek sistemleri

Yeni EQB, sürücünün hayatını kolaylaştıran sürüş destek sistemleriyle donatılıyor. Sürüş Yardım Paketi kapsamında ise dönüş manevrası, acil durum koridoru, sürücüyü yaklaşan bisikletlilere veya araçlara karşı uyaran araçtan inme uyarısı ve yaya geçitlerinin yakınındaki yayaları algılama işlevleri sunuluyor.

Aktif Şeritte Kalma Yardımcısı ve Aktif Fren Yardımcısı standart olarak sunuluyor. Bu iki donanım, otonom frenleme yoluyla bir çarpışmayı önlemeyi veya sonuçlarını hafifletmeyi amaçlıyor. Sistem ayrıca, tipik şehir hızlarında duran araçlar ve karşıdan karşıya geçen yayalar için fren yaparak çarpışmaları önleyebiliyor.

EQB, belirli koşullarda kısmen otomatik modda sürülebiliyor. Sistem, bunun için trafik durumunu yakından izliyor ve gelişmiş kamera ve radar sistemleri sürüş yönünü gözlüyor. EQB aynı zamanda sürüş destek işlevleri için harita ve navigasyon verilerini kullanıyor. Örneğin, isteğe bağlı Sürüş Yardım Paketi kapsamında Aktif Mesafe Asistanı DISTRONIC, farklı sürüş koşullarında sürücüyü destekliyor ve örneğin virajlara, kavşaklara veya döner kavşaklara yaklaşırken tahmini ve uygun bir şekilde hızı ayarlayabiliyor. Bunu yaparken ECO Assist ile etkileşime giriyor. Ayrıca Aktif Acil Durdurma Fren Asistanı da sunuluyor.

Sürüş stabilitesi ve konforu için tasarlandı

EQB, standart olarak çelik yaylı konforlu bir süspansiyon ve tüm versiyonlarda çok kollu arka aks ile donatılıyor. Opsiyon olarak sunulan Uyarlanabilir Sönümleme Sistemi, sürücüye tercih ettiği süspansiyon karakteristiğini seçme imkânı sunuyor.

EQB’nin ön aksında MacPherson süspansiyon görev yapıyor. Tekerlekler, her bir tekerlek merkezinin altındaki çapraz kollar, MacPherson salıncak ve iki bağlantı kolu tarafından yönlendiriliyor. Dövme alüminyum salıncak hareketli kütleleri azaltırken, direksiyon mafsalları dökme alüminyumdan üretiliyor.

Tüm EQB versiyonlarında gelişmiş bir dört kollu arka aks kullanılıyor. Her bir arka tekerlekte bulunan üç enine bağlantı ve bir arka kol, maksimum sürüş dengesi, sürüş konforu dışında gelişmiş dikey ve yanal dinamikler sunuyor. Arka aks, kauçuk takozlarla gövdeden izole edilen bir yardımcı şasi tarafından destekleniyor.

Daha fazla yol tutuş: 4MATIC dört tekerlekten çekiş

EQB 350 4MATIC (ortalama enerji tüketimi WLTP: 18,1 kWsa/100 km; ortalama CO2 emisyonu: 0 gr/km) dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılıyor. 4MATIC sistemi Torque Shift işleviyle çalışıyor. Sistemde tork, ön ve arka akslardaki iki elektrikli ünite arasında sürekli değişken bir oranda saniyede 100 kez ayarlanıyor. Sürücünün tam güç gereksinimine ihtiyaç duymaması halinde tüketimi azaltmak için ihtiyaç duyulmayan motor tamamen kapatılıyor. Bu nedenle, düşük güç gereksinimlerinde arka akstaki verimli, sürekli tahrikli senkron motor (PSM) yeterli oluyor. Daha yüksek performans gereksinimleri ise ön akstaki asenkron motor (ASM) ile karşılanıyor.

Kar ve buz dahil her zaman maksimum tutuş ve sürüş dengesi sağlamak üzere çalışan sistem, patinaj yapan tekerleklere müdahale ediyor ve tork dağılımını buna göre ayarlıyor. İki elektromotor birbirinden bağımsız olarak kontrol edildiğinden, bir akstaki çekiş kaybı, torkun diğer aksa gönderilmesini engellemiyor. Tıpkı geleneksel bir merkezi diferansiyel kilidinde olduğu gibi.

Sonraki Haber

Forum