Tabletlerde Olmaz Denilen, Koronavirüs Döneminde Gerçek Oldu
Son yıllarda büyük düşüş yaşayan ve bir türlü toparlanamayan tablet satışları, Koronavirüs döneminde herkesi şaşırtarak yüzde 18 oranında arttı. Apple, tabletlerde önde gitse de, asıl büyümeyi diğerleri gösterdi.
Tüm dünyayı etkileyen Covid-19 hastalığının etkisiyle
tablet kullanımı, geçen seneye kıyasla
yüzde 18,6 arttı.
Analiz firması IDC'ye göre 2020'nin ikinci çeyreğinde
tüm dünyada 38,6 milyon tablet sevki yapıldı. Firmanın yaptığı
açıklamaya göre Covid'e ilişkin kısıtlamalar, birçok aktiviteyi
azaltarak kullanıcıları eğlence, iş ve e-öğrenme için tabletlere
yöneltti. Apple, çeyrek boyunca 12,4 milyon iPad
sevkiyatıyla ilk sıradaki yerini korusa da satışlarında yalnızca
yüzde 1,3'lük bir büyüme kaydetti. Samsung ise 7
milyon tablet sevkiyatı yaptı ve önceki yıla göre yüzde 42,5'lik
büyük bir sıçrama gerçekleştirdi.
4,8 milyon tablet sevki yapan Huawei, önceki yıla göre yüzde 43,5'lik bir büyüme kaydetti. IDC'ye göre Huawei'nin yükselişinde sökülebilir Windows tabletlere odaklanması önemli rol oynadı.
Sonraki sıralarda, yaklaşık yüzde 50'şer büyüme kaydeden Amazon ve Lenovo yer aldı.