Tablet ve Chromebook satışları düşüyor; peki ama en çok satan markalar hangileri?
Kötü ekonomik koşullar tablet ve Chromebook sevkiyat rakamlarını düşürdü. Peki bu kötü ortamda en çok tableti ve en çok Chromebook'u hangi markalar sattı?
IDC'nin yeni verilerine göre dünya çapında tablet ve Chromebook sevkiyatları 3’üncü çeyrekte de darbe almaya devam etti. Analist, tablet sevkiyatlarının yıldan yıla (YoY) yüzde 8,8 düşüşle 38,6 milyona gerilediğini ve Chromebook'ların yüzde 34,4 düşüşle sadece 4,3 milyon adede gerilediğini tespit ettiğini açıkladı. Yaşanan düşüş, "ekonomik belirsizlikler karşısında" yavaşlayan tüketici ve eğitim talebine bağlanıyor.
IDC'nin Mobilite ve Tüketici Cihazı İzleyicileri kıdemli araştırma analisti Anuroopa Nataraj bulgularla ilgili olarak şunları söyledi: "2020 ve 2021'deki hızlı büyümenin ardından, 2022'de tablet pazarında bir düşüş bekleniyordu. Pazar, şu anda sadece talepte bir yavaşlama değil, aynı zamanda bazı güçlü makro-ekonomik rüzgarlar da yaşıyor. Çoğu tablet (Android) ve Chromebook daha düşük maliyetli olsa da, artık düşük uçta bile alıcıların endişelerini görüyoruz. Bu durum büyük ölçüde artan ekonomik endişelerden kaynaklanıyor. Bununla birlikte, tabletler pandemiden bu yana çalışma alanındaki rollerinden hem yüz yüze hem de uzaktan öğrenmeye, eğlenceye ve hatta çeşitli sektörlerdeki dijital dönüşümlere kadar çok daha fazla kullanım alanı buldu."
İlk 5 tablet üreticisi ve ilgili performansları aşağıdaki gibi gerçekleşti:
Marka | 3Q22 Ünite Sevkiyatları | 3Q22 Market Pazarı | 3Q21 Ünite Sevkiyatları | 3Q21 Market Pazarı | Yıldan Yıla Büyüme |
---|---|---|---|---|---|
1. Apple | 14.5 milyon | %37.5 | 14.7 milyon | %34.6 | %-1.1 |
2. Samsung | 7.1 milyon | %18.4 | 7.4 milyon | %17.5 | %-4.0 |
3. Amazon.com | 4.3 milyon | %11.1 | 4.7 milyon | %11.1 | %-8.1 |
4. Lenovo | 2.7 milyon | %7.0 | 4.3 milyon | %10.1 | %-36.6 |
5. Huawei | 2.4 milyon | %6.2 | 2.3 milyon | %5.5 | %2.0 |
Diğerleri | 7.6 milyon | %19.7 | 9.0 milyon | %21.2 | %-15.3 |
Toplam | 38.6 milyon | %100 | 42.4 milyon | %100 | %-8.8 |
İlk 5 Chromebook üreticisi ve ilgili performansları aşağıdaki gibi gerçekleşti:
Marka | 3Q22 Ünite Sevkiyatları | 3Q22 Market Pazarı | 3Q21 Ünite Sevkiyatları | 3Q21 Market Pazarı | Yıldan Yıla Büyüme |
---|---|---|---|---|---|
1. Acer Group | 1.0 milyon | %23.9 | 1.4 milyon | %20.6 | %-23.8 |
2. Dell Technologies | 0.9 milyon | %21.6 | 1.2 milyon | %17.7 | %-19.9 |
3. HP Inc. | 0.8 milyon | %18.5 | 1.1 milyon | %16.6 | %-26.8 |
4. Lenovo | 0.7 milyon | %16.5 | 1.6 milyon | %24.0 | %-54.8 |
5. Samsung | 0.3 milyon | %7.9 | 0.5 milyon | %8.3 | %-37.1 |
Diğerleri | 0.5 milyon | %11.6 | 0.9 milyon | %12.9 | %-41.4 |
Toplam | 4.3 milyon | %100 | 6.6 milyon | %100 | %-34.4 |