Süpermarketlerin müşterilerine daha fazla para harcatmak için kullandıkları gizli yöntem ortaya çıktı

Sadece peynir ve ekmek için bir markete girip sayısız torbayı doldurarak çıktığınız zamanlar mutlaka olmuştur. Peki, marketler bize bu kadar para harcatmayı nasıl başarıyorlar? Yeni bir araştırmaya göre bunun çok basit bir açıklaması var.

Muhtemelen hemen herkesin sadece peynir ve ekmek almak için süpermarkete girdiği ve bir şekilde yeni bir mutfak robotu, bir koli içecek ve erişte alarak marketten çıktığı zamanlar olmuştur. Yeni bir çalışma ise, bir sonraki market alışverişiniz sırasında sadece ihtiyacınız olan şeylere odaklanmak istiyorsanız, yanınızda kulak tıkaçları taşımanızı öneriyor.

Araştırmacılar, mağazada müzik çalarken alışveriş yapanların yüzde 10 daha fazla harcama yaptığını ortaya koydu. Ancak Bath Üniversitesi araştırmacılarının söylediğine göre, marketlerdeki bu etki yalnızca Pazartesi’den Perşembe’ye kadar geçerli.

Araştırmacılar, bunun nedeninin, hafta içi alışveriş yapanların çalışma haftası nedeniyle zihinsel olarak yorgun olma eğiliminde olmaları ve müziğin ruh hallerini yükselterek daha fazla harcama yapmalarını sağlaması olduğunu söylüyor.

Araştırmacılar, haftanın farklı günlerinde müziğin satışlar üzerindeki etkisini değerlendirmek için çalışmalarına başladı. Ekip, Stockholm'deki bir süpermarkette sabah 7’den akşam 11’e kadar yapılan alışverişleri takip ederek toplam 150.000 alışveriş ziyaretini analiz etti. Bu ziyaretlerin bazılarında fon müziği çalarken, bazılarında süpermarket sessizdi.

Sonuçlar, pazartesiden perşembeye alışveriş yapanların müzik çalarken yüzde 10 daha fazla para harcadıklarını gösterdi.

Araştırmanın yazarı Dr. Carl-Philip Ahlbom, “Hafta boyunca insanların zamanı kısıtlı ve çoğu, işte tam bir günün ardından market alışverişini yapıyor” dedi ve devam etti: “Keyifli müzik, insanların alışveriş yapma şeklini etkileyen zihinsel olarak yatıştırıcı bir etkiye sahip gibi görünüyor.

Ancak araştırmacılara göre Cuma günleri insanlar zihinsel olarak daha az yorgun oluyor ve sonuç olarak müziğin etkisi azalıyor.

Dr Ahlbon, “Hafta sonlarında insanlar temel olarak daha mutlu ve bu nedenle müziğin pozitif gücü daha az fark ediliyor” diye ekliyor.

Araştırmacılar, bu bulgulara dayanarak, süpermarketlerin ses sistemlerini satışlarını artırmak için uyarlamaları gerektiğini öneriyorlar.

Sonraki Haber

Forum