StarCraft II: Wings of Liberty

Sonunda beklenen gün geldi ve StarCraft II piyasaya sürüldü.

Herhalde çok az oyun StarCraft II: Wings of Liberty (SC2) gibi uzun zamandır heyecanla beklenmiştir. Ne de olsa 11 yıldan bahsediyoruz. Az buz bir süre değil ve bu zaman zarfı içinde popülerliğini asla yitirmemiş ve hatta gün geçtikçe katlamış efsanevi bir strateji oyunu SC. Bunca zaman strateji türünde en yakın rakibi Command & Conquer birçok ardılını çıkarmışken tek başına ayakta durdu SC evreni. Grafikleri eskidi bahanelerinden yıpranmadan, oyuncular tarafından oynandı durdu. Öte yandan da ikincisini beklemeye başladık. Uzun bir bekleme oldu; çünkü finans gücü çok kuvvetli ve güçlü bir isim olan Blizzard, oyunu tamamen hazır olduğunu düşünene kadar piyasaya sunmayacak gibiydi.

Bu konuda da haklıydı; çünkü Blizzard'ın piyasaya sunduğu en son oyun 2004'te çıkan World of Warcraft idi. (WoW'un ek paketlerini tamamen bu ligin dışında tutuyorum; çünkü bunlar grafik açısından ilk oyuna ayak uydururken tek gördüğümüz farklılık Blizzard'ın müşteri hizmetlerini ve ara yüzü nasıl geliştirdiği oldu.) Yani altı yıl sonra Blizzard kendisini ne derece değiştirdiğini, geliştirdiğini çoğumuzun göz nuru SC'ın ikinci oyununda gösterecekti. SC2 tecrübesi sadece yeni bir oyun değil, firmanın gücünün göstergesi de olacaktı. Şunu hemen belirteyim ki bu bir strateji rehberi olmayacak. (Onu sonra, oyunda ustalaştıktan sonra yazmak istiyorum.) Oyunun hikayesinin nerelere vardığını da anlatmayacağım. Bunun yerine SC2'de ne gibi farklılıklar var ve ne derece başarılı olmuş, ona bakacağız.

İncelemenin devamı için tıklayın.

Sonraki Haber

Forum