Starcraft II: Multiplayer Beta izlenimleri!

Blizzard'ın efsane gerçek zamanlı stratejisi Starcraft II, Multiplayer Beta testiyle aramızda...

Diablo, Warcraft, World of Warcraft ve elbette Starcraft serisi ile oyuncuların en çok sevdiği isimlerden birisi şüphesiz Blizzard.

Her biri efsane olan bu serilerin ortak özellikleri grafik ve ses olarak etkileyici olmalarının, enfes ara sahnelerle desteklenmelerinin dışında şüphesiz çok eğlenceli olmaları.

Starcraft, Güney Kore Cumhuriyeti'nin milli sporu olmuş bir strateji oyunu. Tek kişilik senaryosunda üç ırkın destansı hikayesi konu ediliyor. Multiplayer'da ise inanılmaz bir rekabet var. Milyonlarca hatta on milyonlarca insan 31 Mart 1998'den bu yana hala aynı oyunu oynamayı sürdürüyor.

Bunda en büyük pay müthiş Starcraft evreni ve 3 ırk arasında kurulan muhteşem asimetrik stratejik denge oluyor.

Nasıl bir oyun olacak?

Oyuncular LAN olmamasına çok şaşırdı

Bu kadar yıl sonra ilk oyunun ününe ve ismin ağırlığına layık bir oyun yapmak gerçekten çok zor. Çünkü beklentiler zamanla çok büyüdü ve oyuncular sabırsız.

Daha oyun çıkmadan bazı hayal kırıklıkları yaşandı. Örneğin tek kişilik senaryo, destansı olacak, ana karakterlere olup bittiği, tarafların ne yaptığı ortaya çıkacak ama ne yazık ki 3 parça halinde çıkacak. Bu kadar bekleyen hayranlar 3 farklı oyun duyunca kafalar biraz karıştı.

Bu konuyu netleştirmek gerekiyor, multiplayer'da 3 ırk da olacak; yeni oyunlar ile tek kişilik senaryolarda 30 ana göreve 30'ar görev daha eklenecek ve toplam görev sayısı 90 olacak. Bu da iyi bir gelişme kabul edilebilir; oyun kısa olmayacak.

Bir kötü gelişme ise oyunda yerel ağ yani LAN modunun olmaması; sadece orijinal oyun sahipleri oynasın diye tek multiplayer platformu Battle.net olacak.

Multiplayer Beta izlenimleri

Grafikler, renkler, atmosfer müthiş!

Peki multiplayer yurtdışındaki Battle.net üzerinden nasıl olacak? Bunun cevabını artık verebiliriz. Yıllardır en çok beklenen gerçek zamanlı strateji oyunu olan Starcraft 2, nihayet bu ayın ortalarında multiplayer beta testine açıldı.

Çeşitli yayınlardan editörlerin ve orijinal bir Blizzard ürünüyle Battle.net'e kaydolanlar arasından talihlilerin test edebildiği oyun, kesinlikle muhteşem! Bu daha ilk aşama olmasına karşın etkileyici.

Sebebi ise çok basit, oyun orijinalinin 2D grafiklerindeki renkleri, atmosferi, oyun hissiyatını ve heyecanı oyuncuya aynen yaşatıyor. 3D grafikler üzerinde Blizzard çok çalışmış ve gerçekten adını hak eden grafikler ortaya koymuş.

Ekran görüntüleri bir şey, oyunu canlı görmek başka bir şey. Akıcı sahneler, ünite hareketleri ve animasyonları hayranlık uyandırıcı.

Terran piyadesi ateş ederken!

İri yarı zırhlı Terran piyadelerini Firebatlar ve Medic'ler ile desteklemek gerekiyor

En önemli faktörlerden birisi de sesler, Terran piyadelerini ateş ederken dinlemek size tekrar StarCraft oynadığınızı hatırlatacak!

Sadece Terran değil, Protoss ve Zerg de etkileyici; bazı değişiklikler ile hatırladığımız gibi. Sonuçta multiplayer beta için konuşuyoruz ama oyun ses, grafik, evren, atmosfer açısından tamamlanmış. Blizzard çıkana kadar cila üzerine cila geçiyor, oyunu daha da rafine hale getiriyor, program hatalarını ayıklıyor ve multiplayer dengesini test ediyor. Üstelik sistem ihtiyaçları da gayet makul bir oyun.

Ancak atmosfer ve hikayeyi, evrenin detaylarını oyunun tam sürümü çıkınca incelemek üzere bir kenara bırakalım. Tek kişilik senaryolara multiplayer beta'ya bakarak yorum yapmak yanlış ama üzerinde düşünmemek de elde değil. Bu yüzden Blizzard'ın üzerinde en çok çalıştığı noktaya ve bu multiplayer beta'nın kritik önemine bakalım.

Starcraft 2'nin sadece tek kişilik senaryosu bile yılın en çok satan oyunlarından birisi olacak ama uzun vade başarısı multiplayer yapısına bağlı.

1'e 1 ya da 4'e 4

1'e 1 haritaları ilk oyundaki gibi 4'e 4'lük haritalar gibi

Beta testinde 1'e 1 ve daha büyük çaplı multiplayer oyunlar açık. Bilgisayara karşı oynama seçeneği de açık ama okurların merak ettiği esas noktaya gelelim: Terran, Zerg ve Protoss, yani bütün ırklar bu testte açık.

İlk Starcraft'ın multiplayer'ında tecrübeli olanlar kendilerini evlerinde bulacak. Ancak ilk oyunun sadece tek kişilik senaryosunu seven ve bununla yetinenler, multiplayer beta'ya girdiklerine garanti canları yanacak.

Starcraft 2'nin multiplayer modu hızlı ve acımasız. Özellikle küçük haritalarda işin kurdu olmuş oyuncularla karşı karşıya kaldığınızda birkaç dakika bile dayanamayabilirsiniz.

Oyun mekanikleri, özellikle de küçük haritalarda erken rushlar, yani bir avuç ünite ile hızlı akınlar üzerine kurulmuş durumda. Ve en iyi micro yapan kazanıyor; oyun stratejiden ziyade taktikler üzerine yürüyor.

Rush, rush ve rush; ya da kısaca akın!

Büyük görsel için tıklayın

Oyunda hemen hızlı kaynak toplamak, hemen Barracks yapıp piyade basmak, üsse giriş çıkış noktalarını kontrol etmek şart.

Multiplayer maçlar karşınızdaki kişi çok amatör değilse hata affetmiyor. Ne üssü genişletmeye ne de teknoloji geliştirmeye pek fırsat kalmıyor. Hızla yayılıp haritadaki kaynakları kontrol etmek; çok az ünite ile vur-kaçlar yaparak düşmanın ekonomisini baltalamak çok önemli.

Kesinlikle çok zevkli, çok çekişmeli ve heyecanlı bir oyun. Eğer ciddi oynuyorsanız birkaç saniye bile arkanıza yaslanamıyorsunuz. Üniteleri tek tek kontrol ederek düşman ünitelerinin yapay zekasını şaşırtmaya, düşmanın kendisinin dikkatini dağıtmaya çalışıyorsunuz.

Haritayı gösteren kuleleri ele geçirmek, etrafı gezip keşfetmek ama bir yandan da gelişmek gerekiyor. Bazı haritalar erken saldırılar karşılıklı olarak başarısız olursa savunma yapmaya ve teknoloji geliştirmeye imkan veriyor. O zaman destansı savaşlar yaşanıyor.

Asimetrik ama simetrik de!

3 ırkın oyun tarzları farklı ve oyun bu sayede çok heyecanlı

Çok kişilik geniş haritalarda ise doğru düzgün üs ve teknoloji geliştirmek mümkün olabiliyor. Ancak doğal dengelerden ziyade diğer oyuncularla konuşup anlaşarak 15 dk ateşkes isteyerek bunu yapmak mümkün.

Çoğu oyuncu ise ateşkes şartlarına uymayarak sizi arkadan bıçaklamaya çalışıyor; siz de aynısını yaptıysanız sorun olmuyor.

Irklara dönersek, klasik asimetrik-simetri yerinde. Yani taş, kağıt ve makas dengesi var ve her ünitenin bir panzehiri var. Ancak bununla birlikte ırkların üniteleri birbirinin birebir kopyaları değil. Ünitelerin mekanikleri farklı; Terran, Zerg ve Protoss'ların en zayıf üniteleri birbirinden tamamen farklı taktiklerle kullanılıyor.

Özetle Terran menzilli ve fiyat-performans dengeli, hatta editörün seçimi; Zerg hızlı, kalabalık ve zayıf ama ucuz, Çin malları gibi piyasayı boğuyor; Protoss ise az sayıda, güçlü ama pahalı ünitelerden oluşuyor, pahalı ve kendini kanıtlamış markaların ürünleri gibi, ama kaybederseniz canınız çok yanıyor.

Starcraft 2'nin gerçek sınavı

Bu tarz kalabalık savaşları MP testte yaşamak çok zor

Bu ırklar içerisinde en iyi ırk diye bir şey yok, kişisel tercih var. Sonuçta hepsiyle kazanmak mümkün, ama nasıl kullanacağınızı bilirseniz.

Her ırkın müziği, renkler, oynayışı, hikayesi ve stratejileri farklı; bununla birlikte öğrenmek çok kolay, ustalaşmak zor. Çok etkileyici ve tatmin edici bir oyun ve Blizzard ırkların dengesini daha şimdiden çok iyi oturtmuş görünüyor.

Bununla birlikte Battle.net altyapısı sağlam ve ADSL bağlantısıyla oyunu gecikmelerden canınız yanmadan oynamak mümkün. Elbette gerçek sınav oyun piyasaya çıktığında verilecek.

Starcraft 2 ile ilgili en büyük endişemiz, oyunun LAN üzerinden oynanamayacak olması. Haliyle milyonlarca oyuncu Battle.net'e akacak ve bu yükün altından nasıl kalkılacak bunu hep birlikte göreceğiz.

Blizzard duyulan güveni hak ediyor ve oyuncuları beklettiği zamanı haklı çıkartıyor. Basit görünmesine karşın derin bir oyun ve bu dengelerin oturtulması şüphesiz kolay olmamış.

Sonuç ne? Starcraft 2 nasıl olmuş?

Tek kişilik senaryosunu heyecanla bekliyoruz, Multiplayer ise; olmuş!

İkinci sınav, ilk oyun olan Wings of Liberty'den sonra çıkacak olan 2 oyunun getireceği yeni ünitelerin multiplayer dengesine olan etkisi olacak.

Starcraft 2, başarılı olmak için farklı ünitelerin bir arada, bir takım halinde verimli kullanılmasını gerektiriyor. Oyun başı, ortası ve sonu olarak farklı teknoloji seviyelerinde eldeki üniteler ile kurulan takımların ve bunların taktiklerinin eklenen üniteler ile birlikte değişmesi söz konusu.

İşte bu değişim de oyuncuları her yeni paketle birlikte yeniden zorlayacak ama umuyoruz ki eğlenceli bir şekilde zorlayacak. Çünkü ilki kadar başarılı olacak gibi görünüyor ve önümüzdeki 10-12 yıl boyunca oynayabiliriz.

Özetle ilk beta multiplayer testi sonuçları herkesi etkilemeyi başardı ve tam oyunun da klasik olması kaçınılmaz görünüyor. Söylenecek tek bir şey kalıyor: Bitir şu oyunu da oynayalım artık Blizzard!

Sistem ihtiyaçları

Grafikler müthiş, sistem ihtiyaçları düşük; daha ne olsun?

Son sürüm sistem ihtiyaçları ve kesin çıkış tarihi hala duyurulmadı. Bütün Blizzard oyunları için, firmanın ağzından çıkış tarihi: "Bitince..."

Starcraft II Multiplayer beta için minimum sistem ihtiyaçları
• Windows XP SP3/Vista SP1/Windows 7
• 2.2 Ghz Pentium IV veya AMD Athlon işlemci
• Windows XP için 1 GB sistem belleği/ Vista ve Windows 7 için 1.5 GB RAM
• 128 MB NVidia GeForce 6600 GT/ATI Radeon 9800 PRO ekran kartı
• 1024x768 minimum ekran çözünürlüğü
• 4 GB boş sabit disk alanı
• Genişbant internet bağlantısı

Elbette oyunu şanına yakışır bir şekilde oynayacaksanız çift çekirdekli bir işlemci, 2 GB RAM, 512 MB belleği olan ama bundan çok daha önemlisi çok güçlü olmasa dagüncel bir ekran kartı gerekiyor. Oyunların ekran kartı ihtiyaçları söz konusu olduğunda, grafiklerin güzel görünmesi için bellekten değil, shader model, DirectX sürümü önem kazanıyor. Pahalı olması değil, yeni teknolojileri desteklemesi önemli.

Sonraki Haber

Forum