Standart Uçaklardan Daha Yeşil ve Sessiz EAD Uçak

Araştırmacılar hareketli parçalar olmadan, "elektroaerodinamik" kuvvetini kullanarak uçan elektrikli bir uçak inşa ettiler.

Geleneksel olarak, ister büyük ister küçük olsun uçaklar havada hareketli parçalar ile; daha net bir tanımla, itici güç oluşturan türbin benzeri hareketli parçalar ile havada tutulur. Fakat Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) tarafından geliştirilen bu elektrikli uçak elektroaerodinamik (EAD) kuvvetini kullanıyor. Bu da herhangi bir dönen itici motor, gaz türbini veya hareketli parça olmadan havada kalabilen ve tamamen elektriksel gücü kullanan bir hava aracı anlamına geliyor.

MIT ekibi tarafından tasarlanan deneysel uçak, 2.45 kilogram ağırlığında ve EAD teknolojisini kullanarak 60 metre ilerlemeyi başardı. Bilim adamları bir süredir EAD'yi biliyor olsalar da, bir uçağı itmek için yeterli olmadığı düşünüldüğünden konu hakkında herhangi bir çalışma yapılmamıştı.

Uçağı kaldırmak için, EAD iticisi elektrik enerjisiyle itme gücü üretir. Bu da uçağın ilerlemesi için hareket etmesi gereken hiçbir parçanın olmadığı anlamına geliyor. Bunun yerine, uçağın etrafındaki havada iyonlar oluşturmak için yüksek voltajda elektrik kullanılıyor. Farklı boyutlardaki iki elektrota yeterince yüksek bir voltaj uygulandığında, daha küçük elektrotun etrafındaki elektrik alan çok daha fazla yükselir. Bu da elektronların onları çevreleyen hava moleküllerini itmesi ile sonuçlanır. Uçak da bu prensibe göre çalışıyor.

Bu şekilde itici bir güç elde etmek, aslında temel olarak şu anda kullandığımız yöntem ile aynı denebilir. Ama aralarındaki en büyük fark hareketli parçalar, gürültü ve hava kirliliğine yol açmayan iyonik rüzgârların kullanılıyor olması.

Bu tür sessiz ve temiz bir uçuş teknolojisinin yakında büyük çaplı projelere dönüşeceğini görebilir miyiz dersiniz? Belki bir gün...

Sonraki Haber

Forum