Yönetici açıkladı: Spotify'dan çok ses getirecek bir yenilik daha geliyor
Spotify yöneticisi, firmanın yakında çok ses getirecek yeni bir yenilikle abonelerinin karşısında çıkacağını müjdeledi.
Spotify CFO'su Paul Vogel, müzik akışı platformunun sesli kitapları test etmeye ve denemeye çok yakında başlayacağını söyledi. Spotify yöneticisi, şirketin hem yerleşik pazarlarında hem de gelişen pazarlarında büyüme fırsatları gördüğü için ürün portföyünü genişletmeye devam etmeyi planladığını açıkladı. Vogel, sesli kitapların lansman zamanlaması ile ilgili olarak, “Makul bir şekilde yakında çıkacak, ancak bunun sesli kitaplar hakkında yapacağımız tek şey olmasını beklemeyin” dedi.
Vogel, şirketin sesli kitaplara girişini podcast pazarına girişine benzer şekilde gördüğünü söyledi. Spotify'ın kullanıcılara podcast'leri dinlemek için gelişmiş bir kullanıcı arayüzü sunabildiğini ve şirketin aynısını sesli kitaplar için yapacağını kaydetti.
Vogel, “Podcasting söz konusu olduğunda, kullanıcılarımıza daha iyi bir deneyim sunduk” dedi ve devam etti: “Aynı şekilde, sesli kitaplarda gerçekten yenilik yapabileceğimiz ve farklı bir şeyler yaratabileceğimizi düşündüğümüzden bu alana giriş yapıyoruz.”
Spotify, platformuna sesli kitap eklemenin ve Amazon'un Sesli Kitapları ve Audiobooks.com, Scribd ve daha fazlası gibi diğer sesli kitap oynatıcılara rakip olabilecek bir ortam yaratmanın birçok yolu olduğuna inanıyor. Vogel ayrıca Spotify'da sesli kitapların eklenmesini yayıncılar ve yazarlar için bir büyüme fırsatı olarak görüyor. Ayrıca yaklaşmakta olan lansmanın genel olarak kitap ve sesli kitap pazarının büyümesine yardımcı olacağını düşünüyor.
Spotify, gelirlerini artırmak için yeni yollar bulmaya devam ediyor. Geçen ay şirket, kullanıcıları Ticketmaster ve Eventbrite gibi ortaklara yönlendirmek yerine doğrudan platformundan hayranlarına canlı konserler için bilet satmaya başlamıştı.
Vogel, ürünün sanatçılar tarafından çok beğenildiğini ve şirketin ürünü kullanıcı başına ortalama geliri artırmanın bir yolu olarak gördüğünü söyledi. Ayrıca, insanların Spotify üzerinden bilet satın aldıklarında Spotify'da o sanatçının müziğini daha fazla dinleme eğiliminde olduklarını da sözlerine ekledi. Ancak Vogel, Spotify'ın bilet satışlarından ne kadar kazandığını açıklamadı.