Spotify, yeni bir abonelik seçeneği daha sunmaya hazırlanıyor
Spotify, duyurduğu yeni ortaklıkla beraber, yeni bir abonelik seçeneği daha sunacak gibi görünüyor. Peki bu seçenek, abonelere neler sunacak?
Spotify’ın yeni duyurusuna göre, müzik akış hizmetinde işler daha da karmaşık hale gelebilir. Spotify ve Warner Music Group, geçtiğimiz günlerde “yeni hayran deneyimleri, daha derin bir müzik ve video kataloğu, daha fazla ücretli abonelik kademesi ve farklılaştırılmış içerik paketleri sunmak” amacıyla yeni bir ortaklık anlaşması duyurdu.
Anlaşmanın Spotify'ın 80.000 parçalık kütüphanesine daha fazla müzik ve video içeriğinin eklenmesini sağlaması bekleniyor. Ayrıca, 2025 yılı içerisinde yeni bir “süper hayran” premium katmanına destek sağlanması da söz konusu olabilir. Bu durum Spotify abonelerine nihayet Yüksek Çözünürlüklü Ses erişimini sağlasa da, Spotify'ın giderek daha fazla çeşitlenen içerik sunumunda yeni bir karmaşa daha yaratıyor.
Uzun bir süredir Spotify’ın rakiplerine göre belki de en güçlü yanlarından biri, üyeliğinin oldukça basit bir temele sahip olmasıydı. Kullanıcı tabanını “ücretsiz” ve “ücretli” dışında çeşitli fiyatlandırma seçenekleri arasında bölmeyen hizmet, çoğu kullanıcısının akıllı telefon hoparlörlerinin ve bütçe dostu kulaklıklarının zaten yeniden üretemediği Hi-Fi sesi seçip seçmeme konusunda karar vermesini gerektiren seçeneklere de sahip değildi. Ayrıca Spotify, abonelik sırasında Apple One veya Amazon Prime’ın grup tekliflerinde olduğu gibi çeşitli diğer içerik hizmetlerini incelemenizi ve keşfetmenizi de gerektirmiyor.
Ancak, hizmetin kapsamı ve hedefleri büyüdükçe, yüksek profilli podcast sunucuları ve genişletilmiş video içeriği üzerinde çalışırken, Spotify giderek daha karmaşık hale geldi. Artık bazı ülkelerde, sesli kitaplara erişimi olmayan ayrı katmanlar ve bireyler ve aileler için çeşitli seçenekler var; yeni bir süper hayran katmanı, sunulan seçeneklerin ve paketlerin listesini daha da genişletecek.
Spotify’ın Hi-Fi ses kalitesini sunması büyük bir adım olsa da, Apple ve Tidal gibi rakiplerinin aksine ek abonelik ücreti istemesi bir problem olabilir. Ancak Spotify, reklamlı bir ücretsiz üyelik sistemiyle desteklenen 650 milyondan fazla üyesiyle baskın bir pazar konumuna sahip. Bu eşsiz konumu, rakiplerinin standart olarak sunduğu bir seçeneği ek bir ücret karşılığında sunabilmesini sağlıyor.