Spotify büyümeye tam gaz devam ediyor
Spotify'ın açıkladığı ikinci çeyrek raporu, müzik akış devinin durdurulamayan yükselişinin hız kesmeden devam ettiğini gözler önüne serdi.
İkinci çeyrek gelir duyurusunu yapan Spotify, büyümeye devam ediyor. Şirketin bildirdiğine göre, Premium abone sayısındaki artışın da etkisiyle bir önceki yıla göre gelirde %20’lik bir artışla 3,8 milyar Euro’ya ulaşıldı. Spotify’ın Aylık Aktif Kullanıcı Sayısı (MAU), ikinci çeyrekte önceki yıla göre %14 artarak 626 milyona yükseldi ve tüm bölgelerde büyüme görüldü. Ayrıca Premium abone sayısı da bir önceki yıla göre %12 artarak 246 milyona ulaştı.
Spotify’ın kar elde etmesine yardımcı olan etkenlerin arasında artan müzik ve podcast karlılığı, pazarlama bütçesi ve 2023’teki işten çıkarmaların ardından azalan personel sayısıyla ilgili maliyetler yer alıyor.
Ayrıca Spotify, ikinci çeyrekte yeni ürün özellikleri ve teklifleri sunduğu da belirtti. Bunların arasında genişletilmiş bir video podcast kataloğu, yeni pazarlardaki sesli kitaplar ve sesli kitap erişimine izin vermeyen belirli pazarlarda daha uygun fiyatlı bir “Temel” Premium plan yer alıyor. Şirket içi reklam kreatif ajansı Creative Lab ve reklam verenler için üretken bir yapay zeka aracı olan Quick Audio da ikinci çeyrekte sunulan yenilikler arasında bulunuyordu. Spotify bunlarla kullanıcı tabanını genişletmeyi ve reklam işini geliştirmeyi umuyor.
Spotify üçüncü çeyreğin de iyi geçmesini bekliyor ve hem gelir miktarında hem de abone sayılarında büyümenin devam edeceğini öngörüyor. Toplam gelirin 4 milyar Euro’ya, toplam premium abone sayısının ise 251 milyon kullanıcıya ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu sayılar yatırımcıları memnun edecek olsa da Spotify, bunların ileriye dönük tahminler olduğu ve önemli ölçüde belirsizliğe tabi olduğu konusunda standart bir uyarıda bulunuyor.