Spam klasörüne düşen bir e-posta, Formula 1'i nasıl karıştırdı?
F1 yarışlarına katılmak için başvuran ancak reddedilen Andretti Cadillac takımının, spam klasörünün mağduru olduğu iddia edildi. Ancak işin asıl ilginç yanı, yüz milyonlarca dolarlık bir projede kimsenin telefonu çaldırmayı akıl edememesi...
Formula 1'e katılmak isteyen Andretti Cadillac takımının bunu başaramaması, F1 yarışlarını takip eden herkesi şaşırtmıştı. Ancak işin aslının çok farklı olduğu anlaşıldı.
Geçtiğimiz hafta Formula 1, Andretti Cadillac'ın 11. takım ve üretici olarak yarışlara katılma teklifini resmen reddetti. Formula 1, kararının uzun gerekçesinde yer alan ayrıntılar arasında, 12 Aralık'ta Andretti ekibini yüz yüze bir toplantıya davet ettiğini, ancak "Başvuru Sahibinin bu teklifi kabul etmediğini" yazmıştı. Şimdi, Andretti ekibinin e-postayı hiç görmediği ve davet mektubunun bir spam filtresine takıldığı ortaya çıktı.
Ekipten yapılan açıklamada, "Toplantı teklifinin yapıldığından haberimiz yoktu ve Formula 1 yönetimi ile yapılacak bir toplantıyı reddetmeyeceğiz" denildi. "Ticari konuları görüşmek üzere yüz yüze yapılacak bir toplantı Andretti Cadillac için büyük önem taşımaktadır. Formula 1 yönetimi ile görüşme fırsatını memnuniyetle karşılıyoruz ve kendilerine ilgimizi teyit eden bir mektup yazdık."
Görünüşe göre F1, bu ilk davet ile Ocak sonundaki duyuru arasındaki altı hafta boyunca takımı telefonla aramadı veya e-postanın akıbetini takip etmedi. Cevap gelmeyince de takımın yarışlara girmek istemediğini düşündü.
Böyle bir saçmalık olabilir mi?
Ancak perde arkasında yatan neden sadece bir spam klasörü kazasıyla açıklanamayacak kadar derin bir konu. Aslında Andretti'nin baş tasarımcısı John McQuilliam, aerodinamik başkanı Jon Tomlinson ve teknik direktör Nick Chester geçmişte F1 teknik direktörü Pat Symonds'un altında çalışmışlardı.Yani bu ekip F1'e hiç yabancı değil ve isteseler bu görüşmeyi sadece WhatsApp'tan bir mesaj atarak anında sağlayabilirlerdi. Peki ne oldu?
F1 2026'da yarışın kurallarını değiştirecek ve 2026'ya kadar yeni kurallara uygun bir otomobil geliştirmek çok kolay değil. Araçlar biraz daha dar ve hafif olacak ve atık ısı enerjisini geri kazanan pahalı, karmaşık hibrid sistem (MGU-H) ortadan kalkacak - bunu telafi etmek için frenleme sırasında enerjiyi geri kazanan hibrid sistem (MGU-K) kullanılacak.
Öncelikle ABD takımı Andretti Cadillac'ın 2026'da güçlü bir giriş yapmak için tüm odağını yeni kurallara uygun bir yarış aracı üretmeye vermek istediği düşünülüyor. Avrupa'nın göbeğinde, Avrupalı otomobil markalarını çok güçlü ABD araçlarıyla yenmekten büyük keyif alacakları kesin.
Öte yandan, Avrupalı otomobil üreticilerinin şov alanı olan F1'in aslında bu şovda Amerikalı bir otomobil markasını görmeye pek hevesli olmadığını da unutmayalım. Her ne kadar Amerikalı seyircilerin NASCAR gibi otomobil yarışlarından başını kaldırıp F1'e odaklanması için bu bir fırsat gibi görünse de yine de Avrupalıların ABD otomobillerini kendi şovlarında görmeyi pek de istemediğini kabul etmek lazım. Dolayısıyla, F1'in isteksizce bir toplantı daveti atıp, ardından da cevap gelmeyince davetin peşine düşmemeleri çok anlaşılır bir durum.
Gönülsüz davet mi?
F1'de, biri hariç, tüm kupaların tek bir takım tarafından alındığını da düşünürsek, F1 yönetiminin rekabeti artırmak konusundaki söylemleri çok da inandırıcı görünmüyor. Peki buna rağmen neden ABD'li otomobil üreticisini yarışa davet ettiler. Burada da anahtar bir detay var.
Andretti Cadillac'ın yarışlara davet edilmesi F1'in gönüllü aldığı bir karar değil, bir zorunluluktu. Avrupa Birliği'nin antitörst yasaları, ticari spor faaliyetlerini de kapsıyor ve bu yasaya çarpmamak için F1'in farklı markaları da yarışa davet etmesi olumlu bir imaj çiziyor. Ancak davet etmesi, yarışa girmelerini istedikleri anlamına gelmiyor.
Yine de, spam klasörü bahanesiyle yaşanan iletişim kopukluğu ortaya çıktığına göre, belki Andretti ve F1 tekrar bir araya gelip 2026'daki yarış için pazarlık yapabilir.