Sony, becerinize göre oyunun zorluğunu ayarlayacak bir özellik peşinde
Sony'nin oyunların zorluğunun oyuncuların beceri düzeyine göre gerçek zamanlı olarak uyarlanmasını sağlayacak bir patent başvurusunda bulunduğu ortaya çıktı.
Eğer sıkı bir oyuncuysanız, bazı oyunlarda en yüksek zorlukta bile kolayca bölümü geçtiğiniz zamanlar olmuştur. Haliyle "keşke daha zorlayıcı bir seçenek olsa" diye düşünmüş olmanız da gayet doğal. Bunu düşünen sadece siz değilsiniz. Sony Interactive Entertainment'ın da bu konu üzerinde düşündüğü açık, zira şirket oyunların zorluğunu oynayanların becerilerine bağlı olarak değiştirebilecek bir özellik için patent başvurusunda bulundu.
Bu ayın başlarında yayınlanan ve Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) web sitesinde paylaşılan patent, bu özelliği "sanal ortamlarda beceriye dayalı etkinlikler için uyarlanabilir zorluk kalibrasyonu" olarak adlandırıyor. Esasında patent, oyun oynayan bireylerin verilerinin toplanması ve daha sonra bu verilerin değerlendirilerek beceri düzeylerinin belirlenmesine dayanıyor.
Ayrıca patent, bir kişinin becerisinin sözde "beklenen performans seviyesine" karşılık gelmemesi durumunda, farklı zorluklarla ilgili parametrelerin (hareket hızı, düşman sayısı ve karakterlerin gücü gibi) otomatik olarak ve kademeli olarak ayarlanabileceğini belirtiyor.
İşin ilginç yanı, veri toplama ve zorluğun ayarlanması sadece bir oyunla sınırlı kalmayacak gibi görünüyor. Zira patent açıklamasında "bazı durumlarda, bir oyunla ilişkili bir beceri, başka bir oyunun belli bir yeteneğine karşılık gelebilir. Örneğin, birinci şahıs nişancı oyununda yeni pozisyona geçme becerisine sahip bir kişi, bir yarış oyununda hızlı koşan bir kişiye eşdeğer olabilir" yazıyor.
Her patentli özellik gibi, bunun da başvurusunun yapılmış olmasının özelliğin gelecekte kesin olarak kullanıma sunulacağı anlamına gelmediğini belirtmek lazım. Zira bu yılın başlarında, oyuncuların belirli noktalardan oyuna tekrar başlayıp kaldıkları yerden devam edebildikleri 'tetik noktaları' adında farklı bir Sony patenti daha yayınlanmıştı. Ancak bu da henüz hayata geçirilmiş bir şey değil.