Skull and Bones Nasıl Bir Oyun? – Tüm Bilmeniz Gerekenler Burada!
Korsanların egemen olduğu 17. yüzyılda, açık denizlerde nam salan ünlü bir korsan olmaya ne dersiniz? Geminizi kişiselleştirin, en iyi topları yükleyin ve ticaret yollarına korku salın!
Popüler AAA (ya da AAAA J) oyunların arkasındaki dev yapımcıların o kadar geniş kadrolarla bu kadar dar bir bakış açısına sahip olması bize hala garip geliyor. Nedense oyunlar bilim kurgu, dünya savaşı ve ortaçağ teması üzerinde dönüp duruyor. Arada bir Western temalı oyunlar ise pastanın üstündeki kiraz gibiler, tek tük! Bu yüzden de farklı bir konu görünce oyuncuların ilgisini çekmemesi mümkün olmuyor. Bir de bu oyun daha önce Black Flag gibi bir oyun ortaya koymuş Ubisoft’tan gelince insan daha da heyecanlanıyor haliyle.
İçindekiler
- Skull and Bones ne zaman duyuruldu?
- Skull and Bones Sezon etkinlikleri neler?
- Skull and Bones, Sea of Thieves ve Black Flag arasındaki farklar neler?
- Skull and Bones konusu ne?
- Skull and Bones Grafikleri nasıl?
- Skull and Bones eksileri neler?
- Skull and Bones oyun mekanikleri
- Skull and Bones gemi türleri
- Skull and Bones oyun süresi ne kadar?
- Skull and Bones Almaya Değer mi?
- Skull and Bones Sistem Gereksinimleri
Skull and Bones ne zaman duyuruldu?
Evet Skull and Bones, Ubisoft'un en son oyunu. İlk kez 2017'de E3’de duyurulduğundan beri bekliyoruz. İlk başlarda Sea of Thieves’in en büyük rakibi olacağını öngörenler oldukça fazlaydı. Ama zaman içinde daha farklı kulvarlarda iki oyun olacağı ortaya çıkmıştı ve öyle de oldu. Ne yazık ki Black Flag mekanikleri beklentisi olanları da bir miktar üzdü. İlk sezon "Raging Tides" da dahil olmak üzere uzunca bir süre oynadık. Yeni sezonla birlikte genişleyen dünya, korsan imparatorluğunuzu büyütmeye çalışırken karşımıza yeni tehditler de çıkarıyor.
Skull and Bones Sezon etkinlikleri neler?
Ücretsiz eklenen ilk sezon "Raging Tides"da bizi acımasız korsan lordu Philippe La Peste ve efsanevi korsan gemisi La Potence gibi yeni tehlikeler bekliyor. Ayrıca DMC gibi mega şirketlerden ve Fara Klanı gibi yerel gruplardan elit savaş gemilerine ek olarak Hint Okyanusu'ndaki ticaret yolları boyunca yüksek değerli ganimetler taşıyan tüccar konvoylarına da saldırabiliyoruz. Ödül avı konusunda ise gizemli hayalet gemi Rode Maangodin ve derinliklerde bekleyen korkunç deniz canavarı Zamaharibu gibi korkunç efsanelerin de peşine düşebilirsiniz. Giderek zorlaşan sezonluk etkinliklerin sonunda bir dünya etkinliğinde La Peste'in Veba Filosuna karşı mücadele ettikten sonra destansı bir savaş için onun operasyon üssü Blighted Bastion'da gerçekleşecek son bir savaş ile de sezon bitecek.
Skull and Bones, Sea of Thieves ve Black Flag arasındaki farklar neler?
Ana oyuna dönecek olursak, bazı iyi noktalara ve temellere sahip olmasına rağmen ilk çıkışında oyuncular nezdinde istediği etkiyi elde edemeyen Skull and Bones, 17. yüzyılın sonundaki korsan hayatı üzerine kurulmuş. Kendi gemimizin kaptanı olacağız, maceralar yaşayacağız ve şöhret, onur ve altın elde edeceğiz. Sea of Thieves gibi ağırlıklı olarak fantastik unsurlar yerine daha çok insani yönlere odaklanan bir oyun olmuş. Elbette yine mitolojik yaratıkları ve devleri yakalama ve onlarla savaşma seçeneğimiz de var, ancak ağırlıklı olarak en normal düşmanlar yine bizim gibi insan.
Skull and Bones konusu ne?
Oyunlarda hikâyeye ne kadar önem verdiğimizi makalelerimizi takip edenler artık biliyorlardır. Bu konuda en üzüldüğümüz nokta hikâyenin zayıflığı oldu. Evet, oyunun başında fraksiyonlar, korsanlar ve imparatorluklar arasındaki çatışmayı gördüğümüz bir anlatımı var, ancak bu bir hikâyeden çok geminizi nasıl yöneteceğimiz ve neler yapabileceğinizi öğrendiğimiz bir prologdan ibaret gibi duruyor. Karakterler yeteri kadar etkileşime girmiyor. Alıştığımıza Ubisoft serilerinden farklı olarak, onlarla empati kuramıyorsunuz. Sadece size görevler ve malzemeler veren NPC'ler. Bunun ötesinde, oyunun sonuna, yani gerçek oyuna giden bir ipucu bulamıyoruz. Ubisoft ağırlıklı olarak iyi hikâyeler üreten bir firma olduğu için de bu biraz hayal kırıklığı yaratıyor.
Skull and Bones Grafikleri nasıl?
Ubisoft bir kez daha detaylarla ve pastoral manzaralarla dolu bir açık dünya ortaya koyarak bu işi en iyi yapanlardan biri olduğunu bir kez daha kanıtlıyor. Belki Assassin's Creed Origins'teki Mısır ya da Mirage'ın Bağdat'ı gibi devasa bir dünya tasvirine sahip değiliz, ancak görülecek birkaç adaya sahip geniş bir deniz haritamız var. Tüm bunlar, gemilerle birlikte, iyi bir teknik seviyeye ulaşıyor ve NPC'ler bile, jenerik olmalarına rağmen iyi bir tasarıma sahipler. Ama nedense bu kadar büyük bütçeli ve bu kadar uzun zamandır geliştirilen bir oyundan beklenmeyecek kadar robotik ifadeler ve hareketlere sahipler. Bu biraz sırıtıyor.
Biz oyunu Xbox Series S üzerinde oynadık ve teknik olarak sadece bir kez yaşadığım çökme dışında bir sorunla karşılaşmadık. Görevin sonuna denk geldiği için biraz can sıkıcı oldu ama onun dışında iyi görünen ve iyi performans gösteren bir oyun. Performans modunda çoğu zaman 60FPS'yi tuttursa da sadece yoğun savaşlar sırasında 50'lere düştü. Kalite modu ise 30FPS'ye kilitlenmiş durumda. Çözünürlük olarak ise performans modu yaklaşık 900p'de çalışırken, kalite modu 1200p - 1440p'ye ulaşıyor ve Series X'e kıyasla yalnızca küçük farklılıklar gösteriyor.
Skull and Bones eksileri neler?
Oyunu ilk sezon dâhil uzunca bir süre oynadığımızı söyleyebiliriz. Skull and Bones bazı şeyleri gerçekten iyi yapıyor ve hatta bazılarında yenilikler bile sunuyor. Ancak burada biraz kararsız kaldık. Sanki bazı şeyler yarım kalmış gibi hissettiriyor. Örneğin neden karadaki etkileşimimiz sadece konuşma ile sınırlı. Ubisoft’un elinde bu konuda çok iyi mekanikler olmasına rağmen oyuna dâhil etmemiş olması belki sadece denize odaklanması ile ilgilidir diyeceğim ama orada da saldırı noktasında yapabileceklerimiz yine sınırlı.
Gemilere saldırmak veya bir tür düşman gemisi aramak ve onu batırmak dışında çok az çeşitlilik buluyoruz. En azından Assassin's Creed Black Flag'de zaten çok iyi yapılmış olan gemiye biniş sistemi alınsaymış. Böyle bir korsan oyununda bu sadece düşmanın canını belirli bir oranda azalttığımızda etkinleştirebileceğimiz bir sinematik olmamalıydı. Özetle Skull and Bones'daki savaş sadece gemileri içeriyor, maalesef yakın dövüş yok.
Görev ve tasarımları noktasında da hem kısa hikâyedeki görevler hem de oyun sonunda yapabileceklerimiz çok tekrara düşüyor ve biraz yorucu oluyor. Bir şeyler inşa etmek için ihtiyacımız olan kaynakları da diğer gemilere karşı yaptığımız savaşlardan ya da daha ağırlıklı olarak ziyaret ettiğimiz adalardan elde ediyoruz. Hatta adadaki kaynaklar için bile yine gemiden inmemiz gerekmiyor, çok basit bir mini oyun sonunda erişebiliyoruz.
Skull and Bones oyun mekanikleri
Az önce de belirttiğimiz gibi savaş tamamen gemilerle ilgili ve çok pratik. Daha çok nişancı oyunlarına özgü, ancak iyi çalışan bir nişan alma sistemi ile oldukça iyi yapılmış. Bir düğme ile nişan alıyoruz ve hangi yöne baktığımıza bağlı olarak o yöndeki toplar ateşleniyor. Basit, etkili ve eksiksiz. Saldırımızı yapılandırmak için ise farklı seçeneklerimiz var. Gemi türünden (aralarından seçim yapabileceğimiz ondan fazla seçenek var) hangi topları donattığımıza ve yelkenler, maskeler, mürettebat vb. gibi her türlü kozmetik unsura kadar gemimizi istediğimiz gibi kişiselleştirebiliyoruz. Böylece, daha fazla hasar veren, daha fazla menzile sahip veya koruyucu zırhları delmek için mükemmel olan farklı top türlerini ayarlayabiliyoruz.
Bunların planlarını çeşitli ticaret noktalarındaki tüccarlardan satın alıp toplanan kaynaklarla yaptırabiliyoruz. Ya da bir düşman gemisini yendikten veya onlara bordaladıktan sonra ganimet olarak elde etmemiz de mümkün. Ticaret merkezleriyle olan ilişkilerde Ubisoft çok güzel bir detay eklemiş. Savaşta olduğunuz bir fraksiyon ile ticaret yapabilmek için bir başka gemi ile farklı bir bayrak çekip bunu başarabiliyorsunuz. Eğer bu ticaret limanlarına baskın yapmayı tercih ederseniz ki bunun zor olduğunu ekleyelim, önce karakolun savunma kulesini ardından da yardıma çağrılan gemileri yenmek zorunda kalacağınızı unutmayın. Karşılığında başarılı olursak, hem namımız yürüyor hem de iyi bir ganimet elde edebiliyoruz.
Skull and Bones gemi türleri
Buna ek olarak, geminin türüne ve uzmanlığımıza bağlı olarak, yelkenleri ayarlamak, geminin yönünden yararlanmak ve daha fazla hız veya manevra kabiliyeti elde etmek anahtar rol oynuyor. Skull and Bones'da basitleştirilmiş olmasına rağmen bir korsan oyunundaki temel unsurlar iyi çalışıyor ve sıkıntı yaratmıyor. Başka oyunların aksine burada her şeyi kendimiz yönetiyoruz: yelkenler, dümen, nişan alma ve ateş etme, tamir etme... Yani her şey erişilebilir ve öğrenmesi kolay ama ustalaşması zor olacak şekilde tasarlanmış.
Skull and Bones oyun süresi ne kadar?
Hizmet olarak tasarlanan bir oyunun süresi hakkında konuşmak her zaman karmaşıktır. Bunu Suicide Squad: Kill the Justice League makalemizde de bahsetmiştik. Ancak o zaman hikayesi için bir süre tahmini verebilmiştik. Burada, daha önce de belirttiğim gibi, açık denizi keşfetmek için bir süre koymak kolay değil. Keşfetmek ve ziyaret etmek, yağmalamak ve talan etmek, yok etmek ve batırmak için yüzlerce alan var. Gemi enkazı gibi unsurları özlemiş olsak da, aktivite sıkıntısı yok.
Skull and Bones aylar boyunca onlarca saat keyifle oynanabilecek şekilde tasarlanmış bir oyun. Buna ek olarak, Ubisoft'un yenilecek efsanevi korsanlar gibi yeni içerikler ekleyecek ve yeni etkinlikler ve sözleşmeler içerebilecek iddialı bir sezonluk planı da başlamış durumda. Sadece daha önce de belirttiğimiz gibi sözleşmeler biraz tekrara düşüyor.
Skull and Bones Almaya Değer mi?
Skull and Bones çok uzun bir gelişim sürecinden geçti ve acaba çıkmayacak mı diye karamsarlığa düştüğümüz zamanlar da oldu. Ancak, Ubisoft’un bu oyunu hayata geçirmek için elinden geleni yaptığını söyleyebiliriz. Yine de bazı şeylerden fedakarlık edildiği belli oluyor. Örneğin, gemimizde olmadığımızda ve karada olduğumuzda oynanış çok basit, neredeyse seçeneksiz ve sınırlı, hatta savaş bile yok. Bunun, gemiye binişlerimizin olmaması ve bunların sadece bir sinematik olması üzerinde doğrudan bir etkisi var. Buna ek olarak, grafikler de iyi olmasına rağmen öne çıkmıyor.
Baştan beri şikayet ediyor gibi duruyoruz ama Skull and Bones'ta her şey kötü değil elbette. Birçok açıdan özelleştirebileceğimiz gemiyi merkeze alan iyi bir oynanabilir tabana sahip. Yeni başlayanlar için, farklı uzunluklara, yük kapasitesine ve toplara, dirençlere ve güçlere sahip, aralarından seçim yapabileceğimiz on farklı tipe sahip gemiler var. Sonuç olarak, ilham kaynağı olan Assassin's Creed Black Flag'deki çıtayı yukarı taşımayı başaramıyor. Bir hizmet oyunu olduğu düşünüldüğünde ise, belki zaman içinde istenilen yere gelebilir. Bu tarz oyunların en güzel yanı zaman içinde daha iyi hale getirilebilmesi. Kim bilir belki de Skull and Bones yeni No Man's Sky olur ve sonradan kendini bulur.
Skull and Bones Sistem Gereksinimleri
Minimum | Önerilen |
İşletim Sistemi | İşletim Sistemi |
Windows 10 | Windows 10 | Windows 11 |
İşlemci | İşlemci |
Intel i7 4790 AMD Ryzen 5 1600 | Intel i7 8700k AMD Ryzen 5 3600 |
Bellek | Bellek |
8 GB çift kanal | 16 GB çift kanal |
Depolama | Depolama |
65 GB SSD | 65 GB SSD |
Ekran Kartı | Ekran Kartı |
NVIDIA GTX 1060 6 GB veya AMD RX 570 8 GB | NVIDIA RTX 2070 8 GB veya AMD RX 5700XT 8 GB |