Şaşırtan araştırma: İşten kovulanlar, kendi işlerini kurmayı seçiyor
Yeni bir araştırma, işten çıkarılan teknoloji çalışanlarının kendi girişimlerini kurma yolunu seçtiğini gösteriyor. Hatta bazıları, bunun için kendilerine önerilen yeni iş imkanlarını bile ellerinin tersiyle itebiliyor.
Teknoloji endüstrisinde yaşanan işten çıkarma furyasıyla beraber, işlerini kaybeden pek çok teknoloji çalışanı, tüm zorluklara rağmen kendi girişimlerini kurarak girişimciliğe adım atmaya karar veriyor.
Clarify Capital tarafından yapılan bir araştırma, teknoloji çalışanı olarak işten çıkarıldıktan sonra kendi şirketlerini kuran 150 kişinin yolculuğunu inceleyerek motivasyonları, zorlukları ve başarıları hakkında değerli bilgiler sunuyor. Bu araştırmaya göre, katılımcıların neredeyse yarısı (%48) kendi işini kurmalarının temel nedeni olarak işten çıkarılmayı belirtiyor ve benzer bir oran (%45) da işten çıkarılmadan önce zaten kendi işlerini kurmuş olduğunu söylüyor.
KOBİ’lerin küresel olarak yerel ve ulusal ekonomilere değerli katkılar sunduğu genel olarak kabul edilen bir gerçek ve büyük şirketlerdeki teknoloji çalışanı sayısının azalması, yeni girişimlerin sayısında bir artışa neden oluyor. Her dört girişimciden biri, işten çıkarıldıktan sonra başlattıkları girişimleri sürdürmek için iş tekliflerini bile geri çevirdiklerini söylüyor.
Araştırma, yeni bir girişime başlamak için aile üyelerinden fon almanın (%37) en yaygın başlangıç yolu olduğunu söylüyor. Pek çok kişi arkadaşlarına (%25) ve işsizlik yardımlarına (%15) başvuruyor ve çok azı (%6) birikimlerini harcamaya yöneliyor. Yarısından fazlası (%56) işten çıkarıldıktan sonraki altı ay içinde işlerini kurduklarını, beşte ikiden fazlası (%43) ilk ay içinde müşteri edindiğini söylüyor.
İşlerini daha hızlı bir şekilde kurmayı ve müşteri bulmayı başaran kuruluşlar artık girişimlerinin faydalarını görüyor ve %45’i kendilerine maaş ödemeye başlamışken, bunların %52’si önceki işlerine göre daha yüksek ücret aldıklarını bildiriyor.
Ancak girişimciler nakit akışının, zaman yönetiminin ve pazarlamanın zorlu olduğunu da fark ettiklerini söylüyorlar. Teknolojide işten çıkarmalar yavaşlamış olsa da, her ay binlerce çalışan işini kaybetmeye devam ediyor ve girişimcilik eğilimi aktif olarak göz önünde bulunduruluyor.