Samsung "Sahte Surpreme" İle Anlaştı
Koreli teknoloji devi, Çin pazarına girmek adına "sahte bir marka" ile işbirliğine girdi...
Geçtiğimiz gün, Samsung ilk Infinity-O ekran teknolojisine sahip akıllı telefon modeli olan Galaxy A8s'i Çin'de düzenlediği bir etkinlikle tanıttı. Güney Koreli teknoloji devi etkinlikte ayrıca Çin pazarında atacağı önemli adımı da duyurdu.
Samsung, Çin'deki operasyonları için Surpreme ile anlaştığını ve bunun için Pekin'de "yedi katlı dev bir mağaza" açacağını duyurdu fakat şirket, ürün yelpazesi hakkında bir bilgi vermedi. Çoğu kişi bu duyurunun yapılış şekli sebebiyle haberi "Samsung, ünlü Amerikan giyim markası ile anlaştı" şeklinde algılamış olsa da durum bu şekilde değil.
Hypebeast'in raporuna göre sahneye çağırılan "Surpreme" CEO'ları aslında Surpreme Italia adı altında çalışan bir marka. Surpreme Italia, daha önce de Surpreme NYC tarafından hak ihlali nedeniyle davalı olsa da bu davayı kazanmasıyla gündeme gelmişti. Sahneye çıkarılan CEO'ların Çin'de ilk dev mağazalarını açacaklarını ve Şangay'daki Mercedes-Benz Kültür Merkezi'nde bir defile düzenleyeceklerini açıklaması, çoğu kişiyi Samsung'un Amerikalı marka ile anlaştığını düşünmeye itti.
Sahte markanın Çin'de yarattığı heyecandan rahatsız olan Surpreme NYC ise bir açıklama yapma gereği duydu.
"Supreme NYC olarak Samsung ile çalışmamakta, Pekin'de bir mağaza açmamakta ve Mercedes-Benz Merkezi'nde defile düzenlememekteyiz. Bu iddialar tamamen yalandır ve taklitçi bir organizasyonun eylemidir."
İlginç olan bir nokta ise Samsung'un da Surpreme Italia ile anlaştıkları konusunda net bir açıklkama yapma ihtiyacı duyması oldu. Şimdi kaldırılmış olsa da şirketin dijital pazarlama yöneticisi Leo Lau, Çin'in sosyal medya ağı Weibo üzerinde şu açıklamayı yaptı:
"Biz Surpreme NYC ile değil, Surpreme Italia ile anlaştık. Surpreme NYC'nin Çin'de satış yapma ve pazarlama yetkisi bulunmamaktadır fakat Surpreme Italia, -Japonya dışında- Asya Pasifik Bölgesi'nde satış yapma ve pazarlama yetkisi almıştır."
Samsung'un kamuoyunu gerçekten yanlış bir algıya yönlendirip yönlendirmediği henüz net değil fakat yine de bu karmaşıklığın yaşanması şüphesiz ki teknoloji devinin imajını kötü yönde etkiledi.