Samsung, Kablosuz Kulaklık Pazarında Apple ile Farkı Kapatıyor!
Samsung, halen Apple'ı yakalayamamış olsa da, kulaklık pazarında payını geliştirmeye ve farkı kapatmaya devam ediyor.
Pazar araştırma şirketi Canalys tarafından yapılan yakın tarihli
bir analize göre, kablosuz kulaklık pazarında Samsung için
işler iyi gidiyor. Samsung'un küresel kablosuz kulaklık
sevkiyatları 2021'in üçüncü çeyreğinde %12,7 artarak yüzde
12'ye ulaştı. Bu çeyrekte toplam 8,7 milyon adet kulaklık
sevk etti ve bu da bir önceki çeyrekteki 7,7 milyon adete göre
kayda değer bir artış.
Apple'ın %24,6 pazar payı ve 17,8 milyon adet sevkiyatla lider olması pek şaşırtıcı değil. Bu rakam etkileyici görünse de, bir önceki çeyreğin 26,8 milyon sevkiyatına göre çok ciddi bir düşüş söz konusu.
Samsung'un en yakın rakibi Xiaomi, %6,8 pazar payı ve 4,8 milyon adet sevkiyatla ilk ikinin çok gerisinde kalıyor. Hintli firma boAt ve Çin merkezli Edifier da listede yer alıyor. Her iki marka da düşük maliyetli ürünleri sayesinde muazzam bir büyüme yaşadı.
SamsunG'un son Galaxy Buds 2 ürünü
tüketiciler arasında büyük bir başarı yakalamış gibi görünüyor.
Fiyat listesinin üst kısmında yer almasına rağmen, sunduğu
özellikler yeni kullanıcıları cezbetmek için yeterli olmuş
durumda. Yine de Samsung'un fiyat yelpazesinin daha alt kısımlarına
da odaklanmasında fayda var. Şu anda Apple'ın yüksek kaliteli
kulaklık pazarındaki rakipsiz liderliği sağlam bir konuma sahip ve
bu yüzden Samsung'un diğer seçeneklere bakmasında fayda
var.