Samsung, Galaxy S6'ya müşteri bulabilecek mi?
Samsung'un 2015'te amiral gemisi cebini daha fazla kişiye satması gerekiyor. Peki bunu nasıl yapacak
Piyasanın doygunluğa ulaşması nedeniyle zor bir dönemde olan Samsung'un 2015'te Galaxy S5'ten çok daha fazla ilgi çekecek bir Galaxy S6 tanıtması şart. Peki Samsung'un tam olarak hangi kullanıcıları hedeflemesi gerekli?
Samsung, bir süredir dünyanın bir numaralı telefon satıcısı olmayı sürdürüyor. Ancak firma, birinci sırada olduğu önemli Avrupa ülkelerini, Amerika ve Kanada gibi bölgeleri doyum noktasına ulaştırmış durumda. Güney Kore merkezli firma için kötü haber ise şu an Samsung kullananların bir sonraki cihaz olarak Apple'ın ürünlerini veya diğer rakip ürünleri satın almayı düşünmeye başlamış olmaları. Bir araştırma, beş Samsung telefon sahibinden birinin iPhone'a geçmeyi düşündüğünü söylüyor.
BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Güney Afrika Cumhuriyeti) bölgelerinde çok sayıda potansiyel yeni kullanıcı var, ancak bu bölgede Xiaomi gibi aç firmalar, ucuz fiyatlarıyla Samsung'u zorlayacaklar. Dolayısıyla piyasada Samsung'un değerlendirebileceği çok fazla açık yok gibi görünüyor. Firma her zamanki gibi dev reklam bütçesine yaslanacak, ancak burada da Galaxy S6'yı nasıl tanıtacağı konusu önem kazanıyor. Galaxy S6'nın çok büyük bir yenilikle gelme olasılığı düşük olduğundan firma, daha hızlı işlemci, yüksek çözünürlük, grafik performansı gibi özelliklere odaklanacak. Ancak bu tür yaklaşımlar, daha önce denenmemiş şeyler değil.
Samsung'un mevcut müşteri tabanı, (firma için ne üzücü ki) kafasını kaldırmış ve rakiplere bakmaya başlamış durumda. Dolayısıyla Samsung pazarlama takımının gelecek aylardaki işi pek de kolay olmayacak. Xiaomi'nin yükselişi ve belki 2015'de Samsung'u geçmesi, Samsung'un pazarlama sorununu hızlandırabilir ve tüketicilerin gözündeki algısını olumsuz yönde etkileyebilir. Güney Koreli firmanın sadece daha iyi bir Galaxy tanıtması yetmeyecek, onu yüksek karla satabileceği bir müşteri tabanı da bulması şart.