Samsung'dan, Galaxy 22 Ekran Hızı Karmaşası Hakkında Açıklama Geldi!
Samsung, Galaxy S22 ekran yenileme hızı konusunda yaşanan kargaşayı gidermek için yeni bir açıklama yayınladı...
Samsung, kısa bir süre önce Galaxy S22 serisini
tanıttı ve biz de her 3 telefonu yakından inceleyip sizlere ilk
izlenimlerimizi aktardık. Yine daha önce sizlere Samsung'un Galaxy
S22 serisinin teknik özelliklerini açıklarken, telefonların ekran
tazeleme hızı konusunda karışıklığa sebep olduğunu da
aktarmıştık. Samsung, yayınladığı
bültende, Galaxy S22 ve Galaxy S22+'ın değişken yenileme hızı
özelliklerini 10Hz-120Hz'den 48Hz-120Hz'e
güncellemişti. Samsung'un bu hamlesi, şeffaf olmadığı
konusunda söylentilere sebep olmuştu, ancak çok geçmeden
Samsung'dan konuyla ilgili resmi bir açıklama geldi.
Yayınlanan resmi açıklama, Samsung'un Unpacked etkinliğinden hemen sonra Galaxy S22 ve Galaxy S22+'ın değişken ekran tazeleme hızı özelliklerini neden değiştirdiğini kısmen de olsa açıklıyor. Samsung, her 2 cihazda da aynı ekran bileşenlerini kullandığını söylerken, bu bileşenlerin 48 – 120 Hz değişken yenileme hızını desteklediğini ifade ediyor.
Ancak Samsung, telefonların güç tüketimini iyileştirmek için tescilli bir teknolojiden yararlandığını söylüyor. Bu teknoloji, ekrana veri aktarım hızlarını 10Hz'e kadar düşürmesini sağlarken öte yandan Galaxy S22 v Galaxy S22+'ın ekranları aslında 10 Hz'e inmiyor. Telefonların teknik özellik sayfasında belirtilen 10 Hz – 120 Hz değişken yenileme hızı, cihazlarda kullanılan tescilli teknolojiyi ifade etmek amacıyla kullanılmış. Samsung'un açıklaması ise şöyle:
"Ekran yenileme hızı başlangıçta 10 ila 120 Hz (saniyede 10 ila 120 kare) arasında listelenmişti ve daha sonra, daha yaygın olarak tanınan endüstri standardıyla uyumlu olması için bu belirtimi güncellemeyi seçtik. Tüketiciler, donanım özelliklerinde herhangi bir değişiklik olmadığından emin olabilirler ve her iki cihaz da pürüzsüz kaydırma için 120 Hz'i destekler."
Bunlar kulağa hoş geliyor olsa da, yine de Samsung'un "tescilli teknoloji"yi anlatma biçimi pek de net değil gibi. Daha az karışıklık ve daha net bir iletişim şekli insanlara markaya daha fazla güven duymasına sebep olacaktır. Samsung da bundan bir ders çıkartmıştır diye düşünüyoruz.