Samsung, Dev Şirketleri Gerisinde Bıraktı!

Samsung, dev yatırımları ile bir alanda daha liderliği eline aldı. Üstelik bu kez rakipleri, sadece teknoloji şirketleri de değildi!

Reklam yatırımları, şüphesiz ki tüm şirketler için artık kaynakların ayrıldığı en önemli kalemlerden biri arasında. Bu alanda en fazla yatırımı genellikle kişisel bakım ürünlerini pazarlayan şirketler yapsa da ortaya çıkarılan bir rapor, teknoloji şirketlerinin gittikçe büyüyen yatırımlarının bu alanda da en yüksek sıralamalara yükseldiğini gözler önüne serdi.

Ad Age tarafından hazırlanan raporda, Güney Kore merkezli Samsung Electronics'in, ABD merkezli Procter&Gamble (P&G) şirketini 2017 yılında reklam yatırımları alanında geride bıraktığını ortaya çıktı. Sıralamalar, birçok reklam mecrasında şirketlerin yaptığı satış promosyonlarını dahil olmak üzere tüm yatırımlar ele alınarak oluşturuldu. Yatırım rakamları, Samsung'u 11.2 milyar dolarlık dev reklam yatırımı ile zirveye yerleştirirken P&G'nin tahmini 10.5 milyar dolarlık Haziran 2018 itibarı ile belirtilen yatırım rakamları, listede ikinci sırada yer buldu.

Samsung'un reklam harcamaları yıldan yıla %13 oranında artarken, P&G'nin rekklam yatırımlarında anlamlı bir farklılık görülmedi. Direkt olarak bir kanıtı gösterilmese de Samsung'un sıçrayan reklam yatırımı rakamlarının arkasında Samsung Galaxy Note 7  fiyaskosunun bulunduğu düşünülüyor.

İlginç olarak rapor, reklamcılığı "daraltılmış tanımı ile" dikkate alındığında P&G'nin hâlâ lider olduğunu da belirtiyor. İsviçre merkezli tüketim ürünleri firması raporlara bakıldığında 7.1 milyar dolarlık TV reklamı, basılı reklam ürünü, radyo reklamı, internet reklamları ve mağaza içi reklamı yatırımı yaparken Güney Koreli firma aynı alanlarda 4.8 milyar dolarlık yatırımıyla P&G'nin yanına yaklaşamıyor. Aradaki farkı kapatan yatırım ise Samsung'un "dev satış promosyonu bütçesi". Samsung, müşterilerine satın aldıkları birçok ürününün yanında diğer ürünlerini bedava veriyor ya da mağazalarında kullanılmak üzere müşterilerine hediye çeki sağlıyor. Teknoloji devi, bunların yanı sıra düzenlediği birçok indirim ve yarışma ile de reklam harcamaları kaleminde zirveye çıkıyor.

Samsung Electronics, bu yatırımların karşılığını alıyor gibi görünse de şirketin en büyük kazanç kapısı firmanın en büyük performansı gösteren kolu olan yarıiletken alt birimi. Yarıiletken teknolojisi ise aslında dev reklam yatırımlarına ihtiyaç duymayan bir pazar alanı. İşin diğer yanında ise akıllı telefonlar, tablet ve kişisel bilgisayarlar, televizyon gibi tüketici elektroniği ürünleri bulunuyor ve bu alandaki reklam yatırımları, Samsung'un umduğu karşılığı bulamıyor. Özellikle Çinli markaların yükselişi ile doyuma ulaşan akıllı telefon pazarının Samsung'u endişelendiren bir konu haline geldiği söylenebilir.

Samsung, bu konuda birçok önlem almış olsa da satış rakamları bu önlemlere paralel olarak tatminkâr sonuçlar göstermiyor. Bir başka rapor ise Samsung'un bu alanda son bir çare olarak PR ajanslarının performanslarını gözetime alma yoluyla beklenildiği gibi ilerlemeyen akıllı telefon satışlarını düzeltme yoluna gitmeyi düşündüğünü ortaya koyuyor.

Sonraki Haber

Forum