Renault'dan hidrojen yakıtlı yeni canavar: Renault Embléme tanıtıldı
Renault'nun etkileyici bir tasarıma sahip olan yeni Emblème konsept otomobili hidrojenle çalışıyor ve elektrikli araçlara meydan okumaya hazırlanıyor.
Diğer pek çok otomobil üreticisi gibi Renault da, Paris Otomobil Fuarı’nda büyük bir etki yaratmak istiyor. Şirket, bu amaçla retro-fütüristik Renault 4’ün yanı sıra çevre dostu bir hidrojen hibrit konsept aracı da tanıtacak.
Emblème olarak adlandırılan bu araç, günlük kullanım için geleneksel bir şarj edilebilir 40 kWh pil ve daha uzun yolculuklar için bir hidrojen yakıt hücresi kullanması bakımından kendisinden önce gelen diğer hidrojenli araçlardan farklı gözüküyor.
Toyota Mirai veya Hyundai Nexo gibi sürekli olarak bir yakıt hücresi tarafından şarj edilen küçük, 2 kWh’nin altındaki piller kullanan araçlarla karşılaştırıldığında, Renault’nun Emblème’i çoğunlukla bu bataryasını kullanacak gibi gözüküyor.
Uzun yolculuklarda ise, 2,8 kg’lık yerleşik bir tankta depolanan düşük karbonlu hidrojenle çalışan 30 kW’lık hidrojen yakıt hücresi kullanılacak. Renault’nun söylediğine göre, iki hidrojen yakıt ikmal seansı beş dakikadan az süreceği için bu sistemle 1.000 km’ye kadar yolculuklar içten yanmalı motorlu bir araç kadar hızlı geçilebilecek. Aracın piller dahil 1.750kg ağırlığında olması hedefleniyor ancak şimdilik herhangi bir performans bilgisi verilmiş değil.
Fransız marka, 2040’a kadar Avrupa’da ve 2050’ye kadar dünya çapında net sıfır karbona ulaşma planları dahilinde yaptığı araştırmalarla beraber Emblème’i bir örnek olarak kullanıyor.
Şirketin benzinle çalışan Captur modelinin yaşam döngüsü analizi, tüm ömrü boyunca 49 ton CO2 yaydığını gösteriyor. Bu hesaplar, dünyadan malzeme çıkarma, üretim süreci, montaj ve nihai taşıma maliyetlerini gibi aracın sürüldüğü süre dışındaki diğer işlemleri de içeriyor.
En son tamamen elektrikli Megane E-Tech, bu CO2 miktarını yarıya indirmeyi başardı ve aracın 200.000 km boyunca sürüldüğü ortalama bir yaşam döngüsü boyunca yayılan CO2 miktarı 24 tona kadar düşürüldü.
Eğer Emblème üretilebilir ve genel kullanıma geçerse, eşdeğer bir yaşam döngüsü boyunca sadece 5 ton CO2 yayımına sebep olacak.
Yakıt olarak hidrojen kullanılması, işlem sonucunda sadece su buharı yaydığı için elektrikli araçlara önemli bir alternatif olarak görülüyor. Hem Toyota hem de Hyundai, hidrojen yakıt hücresi teknolojisinde büyük adımlar atıyor ve Güney Koreli dev, özellikle XCIENT yakıt hücreli ağır yük aracıyla ticari kamyonların karbondan arındırılmasına ve otobüs uygulamalarına odaklanıyor.
Benzer şekilde, BMW, Honda ve Mazda da son yıllarda hidrojen teknolojisine olan bağlılıklarını sürdürdüklerini belirttiler veya aktif olarak hidrojenle çalışan konsept otomobiller tanıttılar.