Reklamlarda "nerede, kaç para" bilgisi

Yahoo, kullanıcıların konumu ve internet tercihlerine göre davranan akıllı reklamlara geçiyor.

Yahoo, kullanıcıların internet üzerindeki etkinlikleri ve davranışlarına göre hareket edebilen, bulundukları konuma en yakın şirket veya satıcıların bilgilerini ekrana getiren akıllı reklam uygulamasına geçiyor.

Yeni çevrimiçi reklam aracının duyurusunu yapan şirket, SmartAds adıyla anılacak olan ürün sayesinde hem kullanıcıların hem de reklam verenlerin daha etkin sonuçlar elde etmesine olanacak sağlanacağını ifade ediyor.

Sistem nasıl çalışıyor?

Diyelim ki teknolojik bir ürün arıyorsunuz ve arama kutusuna girip ilgili anahtar kelimeleri yazdınız. Arka planda SmartAds bu kelimeler üzerinden, bulunduğunuz konuma göre içinde fiyatlar ve ürünün stokta olup olmadığı bilgilerinin de yer aldığı reklamları size en yakın mağazanın yeriyle birlikte ekranınıza getiriyor.

Reklamı veren kişi (veya ajans) kendi ürününe dair logo, anahtar kelimeler veya resimleri veritabanına giriyor. Perakende satışı yapanlar kendi veritabanlarındaki izleme ve stok bilgilerini paylaşarak her dükkanda bu üründen ne kadar yer aldığı bilgisini kullanıma açıyor. Yahoo bu bilgileri bir araya getirerek kullanıcıların tercihleriyle eşleştiriyor ve ilgili reklamı ekrana çıkartıyor.

Yeni sistem sayesinde Yahoo, internet reklamcılığı konusunda söz sahibi olmayı ve mevcut payını da artırmayı hedefliyor.

Sonraki Haber

Forum