Redfall İnceleme: Kazıkları hazırlayın; vampirlerden kurtulmanın zamanı geldi!
Bir paralı asker, bir kriptozoolog, bir savaş mühendisi ve bir üniversite öğrencisinin ortak noktası nedir? Merak edenler için cevabı Redfall incelememizde...
Oyun incelemeleri yaparken özellikle son bir aydır korku klasiği yaratıklarla boğuşuyorum. Los Angeles’ı zombilerden temizledikten sonra bir parti de Massachusetts’deki vampirlerle uğraşmam gerekti. Aslında Bethesda Türkiye’nin özel etkinliğinde Redfall’un vampirleri ile çok daha önceden de kısa bir tanışma şansı bulmuştum. Ama elbette Arkane Austin'in genç ve cesur ekibi tarafından yapılan bu oyunun son halini de oynamadan geçmedim. Redfall ile ilgili fikirlerimi incelemenin devamında okuyabilirsiniz.
Ancak önden şunu belirtmek istiyorum. Xbox Game Pass ile tamamen ücretsiz olarak sunulduğu için daha önce okumuş olabileceğiniz tüm olumsuz eleştirileri bir kenara bırakıp mutlaka kendinizin deneyip karar vermesini isterim. Evet Arcane’in bizi alıştırdığı kalitede ve yükselttiği çıtaya uygun bir oyun olmayabilir belki ancak kişisel olarak, aldığı yorumları çok hak etmediğini düşünüyorum. Kendinizin karar vermesini tercih ederim. Oyun, Arcane’in diğer serilerinden bildiğimiz kaotik oynanış döngüsünü bilimkurgu ve korku öğeleri ile birleştiriyor ve özellikle arkadaşlarla çok eğlenceli zamanlar sunuyor.
Vampir avcılığının bir okulu yok…
Konu oldukça basit: vampirler küçük bir kasabayı ele geçirmiş
durumda ve geceleri ortaya çıkan şeylere karşı savaşmak size ve
hayatta kalan küçük bir gruba kalmış. Kaçmayı hedeflerken,
yolculuğumuz bizi çok hızlı bir şekilde hayatta kalanların üzerinde
beliren tehdidin kökenlerine götürüyor. Kaçmak yerine, bu kan
emicilere karşı savaşmaya karar veriyoruz.
Arkane'in son oyunu Redfall, Massachusetts'teki bir ada kasabasında geçiyor. Vampirler tüm vatandaşların dış dünyayla bağlantısını kesmiş ve güneşi tamamen kapatmışlardır. İşte burada kontrolü geri almak ve toprakları ele geçiren ölümcül vampirleri ortadan kaldırmak için devreye giriyoruz. İki açık dünya alanını keşfettikçe, vampir tanrılarının arkasındaki gizemi ve bu kıyamet istilasının nasıl gerçekleştiğini ortaya çıkarmaya başlıyoruz.
Redfall'un hikayesi animasyon ara sahneler yerine hareketsiz karelerle anlatılıyor. As Dusk Falls’dan da tanıdık gelecek bu hikâye anlatımı için kötü bir yol olmasa da, Deathloop sonrası biraz eksik hissettiriyor. Yine de Redfall, oyunun "Psişik Görünümler" adını verdiği şeyle bunu telafi ediyor. Bu Psychic Views ile etkileşime girdiğinizde, geçmişin hologramlarını göstererek adada neler yaşandığını ve hikâyeyi daha da ileriye taşımayı amaçlıyor.
Hikaye çığır açıcı değil ve Arkane'nin en iyi işi de sayılmaz. Bununla birlikte, tamamen sıkıcı da değil. Vampirlerin nasıl ortaya çıktığını görmek ve medeniyetin rahatsız edici arka planlarını ortaya çıkarmak ilginç, ancak oyun oyuncunun dikkatini çekmek için yeterince ileri gitmiyor. Bunun yerine, bazen bir ara sahneyi atlayıp savaşa geri dönmeyi tercih edebiliyorsunuz. Çünkü hareketsiz kare tarzı videolar çok fazla içerik sağlamadan sıkıcı gibi hissettirebiliyor.
Redfall, daha önce birçok örneğini gördüğümüz Left 4 Dead gibi 4 kişilik kooperatif bir oyun tarzına sahip olsa da her zamanki gibi tek tabanca takılmayı seven bir oyuncu olarak ben tek başıma girmeyi tercih ettim. Redfall'un kahramanlarının her biri kendi tarzlarına özel, iki tane hızlı kullanılabilen yetenek ve bir tane de öldürülen düşmanlarla doldurulması gereken güçlü bir özel yeteneğe sahip. Gizlilik seven biri olarak, etrafı keşfetmek için bir kuzguna ve görünmezlik yeteneğine sahip vampir gözlü keskin nişancı olan Jacob Boyer ile ilerlemeyi tercih ettim. Ancak siz oyun tarzınıza göre; becerikli bir mühendis olan Remi De La Rosa, efsane avcısı Devinder “Dev” Crousley ve telekinetik özelliklere sahip öğrenci Layla Ellison’dan birini de seçebilirsiniz.
Kazık yok mu kazık!
Yetenekler önemli olsa ve ilerledikçe beceri puanlarıyla
yükseltilebilse de Redfall aslında tamamen silahlarla ilgili.
Tabancalar, saldırı tüfekleri, keskin nişancılar ve av tüfekleri
temel cephaneliğinizi oluşturuyor ve çoğu, zayıflattığınız
vampirlerin işini bitirebilmeniz için bir kazıkla donatılmış olarak
geliyor. Kan emiciler yetmiyormuş gibi bir de bunların peşine
takılmış gönüllü insan takipçilerden oluşan ordular var. Vampirleri
vurmak için kullanılan UV ışın atıcılarına ek olarak kazık
fırlatıcıları elbette insanlar üzerinde de kullanabiliyorsunuz ve
kalbe saplanan kazıklar yaşayanlar üzerinde de işe yarıyor. Redfall
içinde teçhizat konusunda hiçbir zaman bir eksiklik çekmiyorsunuz.
Tüm silahlar işinizi görüyor, ancak asıl mesele sizin için en iyi
olanı bulmak. Böylece sayısız cephane harcamadan düşmanları daha
azıyla nasıl alt edebileceğinizi çözmeniz gerekiyor. Vampirlerin
işini kazık yerine bir kurşunla bitirebilen silah elbette tercih
sebebi oluyor.
Görevimiz güvenli evi güven altına almak
Temel mekanikler bir yana, oynanış döngüsü de nispeten basit:
Redfall kasabası farklı mahallelere bölünmüş durumda. Ana ve yan
görevler olsa da, asıl mesele her bölgenin güvenli evini bulmak ve
önce onu güvence altına almak. Bu size hızlı bir seyahat noktası
sağlayacağı gibi aynı zamanda bölgenin kendisini güvence altına
almaya başlamanıza izin verecek bir görev ve ardından bölgedeki
kontrol faktörünü ortadan kaldırmanızı sağlayacak bir görevi aktif
hale getiriyor.
İnsan ve vampir gruplarını keşfetmek ve ortadan kaldırmak çok keyifli ve vampir yuvaları da buna katkıda bulunuyor. Kasabanın kontrolünün sizde olduğunu hissetmeye başladığınızda bir yuvanın ortaya çıktığını göreceksiniz. Yuvalarla başa çıkmazsanız, bir noktadaki güç dengesi dramatik bir şekilde değişiyor. Bir yuvayı ortadan kaldırmanın birçok avantajı var. Çevrenizdeki tehdit seviyesini açıkça düşürürken, yuvalar aynı zamanda onları temizlediğinizde bir dizi yükseltme ve ganimeti de size sunuyor.
Arkadaşlarla oynamak daha eğlenceli
Oyunu incelerken tek kişilik oyunu tercih etmiş olsam da Redfall,
maçtaki herkesin ana görevleri ve yan görevleri üstlenebileceği
dört oyuncuya kadar kooperatife izin veriyor ve bu şekilde daha
eğlenceli olacağına eminim. Redfall, co-op alanında parlıyor çünkü
oyundaki herkes farklı karakterler olarak oynayabiliyor. Takım
çalışmasını geliştirmek için yetenekleri kullanmak burada odak
noktası ve bunu doğru bir şekilde yaptığınızda çok eğlenceli
olabilir.
Ama bu modun dezavantajı da yok değil. Görevler boyunca hikaye sadece ev sahibi için ilerliyor. Yani, hikayenin yarısını bir arkadaşınızın oyununda geçmenize rağmen sizin tarafınızda hiçbir şey kaydedilmediği için tüm süreci tekrarlamanız gerekebiliyor. Oyun içi açıklamaya göre, "bazı görevler isteğe bağlı veya sıralı olmadığı için" çok oyunculu ilerleme ev sahibi ile sınırlı. Bu da benim gibi hikayeyi oynamak isteyen oyuncuları tek kullanıcıya itebilir. Keşke oyuncuların ilerleme isteyip istemediklerine karar vermelerine izin verilseymiş.
Sorunlar üzüyor ama düzelmeyecek gibi değil
Redfall harika, ancak teknik sorunları olduğu da inkar edilemez.
Oyunun çöktüğü zamanlar oldu. Oyunun ilk yarısında kare hızı
düşüşleri ile ilgili neredeyse sıfır sorun varken ikinci bölgeye
ilerledikçe ve daha zorlu Vampir Tanrıları ile karşılaştıkça, oyun
ekranda olup bitenlere ayak uydurmakta zorlanmaya başlıyor.
Takılma, çökme ve düşük kaliteli grafikler belirli konumlarda belirgin bir sorun haline geliyor. Bu sorunlar kesinlikle alacağınız eğlenceyi azaltsa da, her zaman belirttiğim gibi düzeltilebilecek sorunlar için bir oyun hakkında nihai karar vermeyi doğru bulmuyorum. Yamalarla sorunlar giderilip, 60 fps modu da gelince ortada sadece eğlence kalacak.
Sonuç
Redfall gerçekten heyecan verici bir deneyim. Tek başına harika,
arkadaşlarla harika olma potansiyeli daha da yüksek. Geçmişte
herhangi bir Arkane oyununu oynayıp sevdiyseniz mutlaka seversiniz.
Elbette Xbox ve PC Game Pass'te de var, bu yüzden çok az riskle
deneme şansınız da var. Sadece kesintisiz bir eğlence için belki de
bazı hatalarının giderilmesi için bir süre daha beklemek iyi
olabilir.
70
Yayıncı
Bethesda
Geliştirici
Arkane Studios
Platform
Xbox Series
S/X, PC
Tür
Aksiyon, FPS
Web
https://bethesda.net/en/game/redfall