Rakibinden Google'a Sert "Seçim Ekranı" Eleştirisi
Google'ın kendisine "rekabete aykırı uygulamalar" dolayısıyla kesilen devasa cezanın ardından uyguladığı yöntem, DuckDuckGo'yu (muhtemelen haklı olarak) çileden çıkardı!
Google, geçen sene karşı karşıya kaldığı 4,34 milyar
Euro cezanın ardından Avrupa'daki Android kullanıcılarına
bir tarayıcı seçimi ekranı göstereceğini söylemişti. Daha sonra
firma, sunulacak olan seçeneklerin üç ayda bir yapılacak açık
artırmalarla belirleneceğini söylemişti. Yapılan ilk açık
artırmanın sonuçları ocak ayında ortaya çıkmıştı.
Şimdi ise Google'ın eylül ayının kazananlarını açıklaması
üzerine ilginç bir gelişme yaşandı ve gizlilik tabanlı arama motoru
DuckDuckGo, Google'ın rakiplerini eleme şeklini eleştirdi. Açık
artırmayı en çok para verenler kazandığından, seçim ekranına en çok
para kazanan arama motorları kolayca girebiliyor. DuckDuckGo,
Google'ın bu davranışının şirketleri daha çok reklam göstermeye
teşvik ettiğini, kullanıcı gizliliğini ihlal ettiğini ve
"parayı iyi amaçlara bağışlamadığını"
düşünüyor. Firma, karı maksimize etmeye yönelik davranışlardan
rahatsız görünüyor ve kendisinin bu şekilde davranmamaya
çalıştığını vurguluyor.
İlk açık artırmayı kazananlardan biri DuckDuckGo idi, ancak firmaya göre bu sırada rakip sayısı azdı ve bazı rakipler, gerekli belgeleri zamanında teslim etmedi. DuckDuckGo, başta açık artırmaya girmenin şirketi nasıl etkileyeceğini değerlendirecek veri olmadığını, ilk verilen tekliflerin uzun vadede sürdürülebilir olmadığını söylüyor. Bu nedenle DuckDuckGo, sadece dört Avrupa Birliği ülkesinde seçenek olarak gösterilecek.
Google'ın açık artırma yöntemi, daha önce çevre dostu arama motoru Ecosia tarafından boykot edilmişti. Ecosia'ya göre Google'ın izlediği yol, şirkete kesilen cezada verilen kararın ruhuna aykırı idi.