Porsche, Yeni Nesil 718'lerin Sadece Elektrikli Olacağını Açıkladı
Porsche yeni nesil 718'lerin sadece elektrikli olarak piyasaya sürüleceğini açıkladı. Şirket ayrıca, plug-in hibrit teknolojisi yerine tamamen elektrikli otomobillere yoğunlaşacağının da sinyallerini verdi.
Porsche, Cuma günü düzenlediği yıllık
konferansta, yeni nesil 718 Boxster ve 718
Caman'in elektrikli güç aktarma organlarından başka bir
şey kullanmayacağını doğruladı. Böylelikle 718, birkaç yıldır
piyasada olmayan Taycan ve yakında göreceğimiz
yeni nesil Macan'ın ardından saf elektriğe geçiş
yapan üçüncü Porsche modeli olacak. CEO Oliver
Blume kesin bir tarih vermedi, yalnızca değişimin "on
yılın ortasında" gerçekleşeceğini söyledi.
Blume, yıllık konferansta başka bir önemli duyuru daha yaptı: "2030'da, tamamen elektrikli sürüşe sahip tüm yeni araçların payı %80'den fazla olmalı."
Daha önce Porsche, araçlarının çoğunun o tarihte elektrikli veya plug-in hibrit olmasını istediğini söylemişti. Bu, Porsche'nin bir tür gelişim adımı olarak gördüğü plug-in hibritlere göre daha fazla güvendiği pil-elektrik alanına daha agresif bir şekilde ilerleyeceğinin sinyalini veriyor. Şirket ayrıca, 2025 yılına kadar yıllık satışlarının %50'sinin BEV ve PHEV varyantlarından oluşmasını hedefliyor.
Daha iddialı hedefler belirlemek, bu hedeflere ulaşmak için daha
fazla çalışma yapılması gerektiği anlamına geliyor. Bu amaçla
Porsche, kendi şarj altyapısına ek olarak ortaklarıyla birlikte
daha fazla şarj istasyonuna yatırım yapmayı da planladığını
söyledi. Otomobil üreticisi, Cellforce Group ortak
girişiminin bir parçası olarak yüksek performanslı pil hücresi
üretimine yatırım yapıyor ve 2024 yılına kadar seri üretim için
yeşil ışık yakılacağına inanıyor. Bu, pillerin nasıl şarj ve deşarj
olduğu konusunda iyileştirmeler getirmenin yanı sıra pil takımının
kütlesini azaltabilecek ve böylece otomobilin performansını daha da
artırabilecek enerji yoğunluğunu iyileştirilebilir.
Tüm bu ileriye dönük çalışmalar Porsche'yi çok meşgul ediyor olsa bile, şu anda kötü bir zaman geçirdiğini söyleyemeyiz. Otomobil üreticisi 2021'de dünya çapında 301.915 araç teslim ederek kendi rekorunu kıran bir yıl geçirdi. Cayenne çok geride olmasa da, Macan şirketin açık ara satış şampiyonu oldu.