Plasma TV'ler geri mi dönüyor?
Plazma TV'ler, 3 boyut teknolojisiyle beraber evlerimize dönüş mü yapıyor? Cevabı makalemizde...
Pioneer yaklaşık iki sene önce Kuro plazma televizyonların üretimini durdurduğunu açıkladığında, birçok kişi bunun plazma teknolojisinin sonu olduğunu düşünmüştü.
O tarihlerden beri LED arka ışığı aydınlatmalı, görüntü kaliteleri konusunda plazma TV'lere yaklaşan LCD TV'leri kullanıyoruz. Batı ekonomilerindeki durgunluğa rağmen, TV pazarı geçtiğimiz sene yüzde 15 büyüyerek 77.6 milyon birime ulaştı. plazma TV panellerinin dağıtımı ise Aralık 2010'a dek 12 ayda 14.8 milyondan 19.1 milyona yükseldi.
LCD ekranlar (LED'ler de dahil) rutin olarak plazma ekran satışlarını geçse de, bu plazmaların 42 inç'ten başladığı gerçeğini gizli tutuyor.
Tekrar yükseliş konusunda görüşler
Plazmaların tekrar yükselişinin nedeni tamamen açık değil. Samsung İngiltere CTV ürün yönetmeni Nick Webb, konu hakkında şunları söylüyor: 'Plazmalar bazı durumlarda LED'lere göre daha uygun fiyata sahipler. Samsung'un 2011 plazma modellerinde bu nedenle 3 boyutlu teknolojisi mevcut.' Şirketin bu bahar mevsimindeki plazma modellerine 51-64inç D8000 seileri tarafından öncülük ediliyor. Bu TV'ler, stil bakımından son model LED TV'lere benziyorlar.
Webb, bu TV'lerin '4 cm'den daha ince olduğunu ve giriş seviyesi plazmaların bile yüzde 20 daha ince olduğunu' söylüyor ve çerçevelerin artık çok daha ince olduğuna, bu sayede aynı boyuttaki üründe bir inç daha ekran kazanıldığına dikkat çekiyor.
D8000 serileri, Panasonic'in oldukça olumlu yorumlar alan VT40 Serisi 3 boyutlu plazmalarının karşısına çıkmaya hazırlanıyor.
Webb, plazmanın hala hayranları bulunduğunu ve bazı kullanıcıların sadece plazma TV satın almak için mağazaya gittiklerini söylüyor.
Plazma TV'ler ve 3 boyutlu teknolojiler
Plazma ve 3D
Plazma'nın 3 boyutlu teknolojideki ünü de popülerliğinin artmasına neden oldu. DisplaySearch üst düzey analizcisi Ken Park'a göre 3 boyutlu teknolojiler plazma dağıtımlarının sayısının artmasında büyük rol oynamasa da, LCD TV'lerle yarışında plazmalara yardımcı olmuş. Park'a göre 'Plazma TV'ler, 3 boyutlu işlevler sayesinde TV sanayiinde kalıcı bir teknoloji haline gelebilir. Aslında, Plazma TV markaları 2011'e 42 inç HD'den 152 inç'e değişen ürün portföyleriyle giriyorlar.'
DisplaySearch'e göre üç plazma üreticisi var: Panasonic, Samsung ve LG. Bu üç şirket de dağıtımlarını 2010'da sırasıyla yüzde 22, yüzde 37 ve yüzde 30 oranla artırmışlar.
Plazma'nın dönüşü tamamen 3 boyutlu teknolojilere bağlı olmaktan çok, daha büyük TV'lere olan isteğimize bağlı. Panasonic İngiltere TV Grubu Görsel Pazarlama Ürün Yöneticisi Fabrice Estornel, Plazma TV'lerin dönüşü hakkında şunları söylüyor: 'Hiç bir zaman gitmediler. Ama 3D'nin büyümesi ve büyük ekranlara olan talebin artması geçen sene bunda önemli rol oynadı.'
Plazma TV'lerin avantajları
İlk 3 boyutlu TV'ler arasında eksikliği farkedilen LG ise polarize (veya pasif) 47LD950 ile geri dönüşe hazılanıyor. Cinema 3D olarak bilinen ve Active 3D setleriyle tanıtılan teknoloji ise, biçimi daha hesaplı bir hale getiriyor, ekran boyutları ise 32 inçe dek düşebiliyor.
Plazma TV'lerin avantajları
Estornel, Plazma TV'lerin kısa tepki süresi, doğal resimler, doğru renkler ve en iyi siyah seviyeleri nedeniyle ev sinemaları için uygun olduğunu söylüyor ve ekliyor: 'Ev sinemasına düşkün olan kullanıcılar, plazma TV satın almayı yeğliyorlar. VT20 modelimiz geçen sene önemli bir patlama yapmıştı'.
Estornel, Plazma TV'de arka ışığın olmayışının onu ev sinemasına uygun hale getirdiğini söylüyor. Plazma TV'nin güç ihtiyacının da önceleri LCD'den çok daha fazla olduğuna değinen Estornel, Panasonic'in bu tüketimi son yıllarda yüzde 50 azalttığına dikkat çekiyor. Estornel'e göre plazmalar, yakın zamanda LED TV'lerden daha az enerji harcayacak teknolojiye ulaşacak.