Plak satışlarında yeni sürpriz: CD'ler geride kalmak üzere
Müzik piyasasının büyüklüğü sinema sektörünü geçti ve bu pazarda yükselen yıldız da plaklar olmaya devam ediyor.
Online müzik dinleme alışkanlığı artık vazgeçilmez olsa da, fiziksel albüm satışları da hiç fena gitmiyor. Koleksiyon yapmayı veya yüksek kaliteli ses dinlemeyi seven müzikseverler, CD ve plak albümleri almaya devam ediyorlar.
Spotify'ın eski baş ekonomistinin on yıldır müzik sektörünün değerini takip eden yeni bir raporuna göre, müzik piyasası artık sinema sektöründen daha büyük bir pazara dönüştü. Müzik telif haklarının değeri 2014'te 25 milyar dolarken şu anda 45,5 milyar dolara çıktı.
Karşılaştırıldığında, film sektöründeki telif haklarının toplamı 33,2 milyar dolara denk geliyor. Bu da müzik sektörü yükselirken sinema sektöründe teliflerin ve dolayısıyla gelirlerin düştüğünü gösteriyor.
Retro tarzda müzik dinlemek için 1 milyar dolar harcama
Öte yandan yalnızca ABD'de plak satışları 2024'te şirketlere 1 milyar dolar kazandırdı. Bu da plak gelirlerinin yalnızca ABD'de değil, küresel olarak da CD gelirlerini geçeceği anlamına geliyor.
Müziğin para kazanma biçiminde de bir değişim oldu. 2023'te canlı müzik performanslarından elde edilen gelirler, mağazalar veya oteller gibi ticari mekanların müşterilerine müzik çalmak için lisans ücreti ödeyerek oluşturduğu gelirleri geçti.