Pil üreticilerini zorlayacak yeni kararlar: Kurallar baştan yazılıyor
Avrupa Birliği’nin getirdiği yeni pil düzenlemeleri, hem pil üreticileri, hem de teknoloji devleri için büyük sorun yaratacak gibi görünüyor.
Avrupa Birliği, teknolojinin geleceğini şekillendirmeye devam ediyor. Daha önce tüm cihazlarda USB-C kullanımını zorunlu hale getiren AB, şimdi de gözünü pil dünyasına dikmiş durumda. AB milletvekilleri, pilleri daha sürdürülebilir ve yeniden kullanılabilir hale getirmeyi amaçlayan yeni bir dizi yasa üzerinde anlaştı.
Yönetmelikler malzemelerin çıkarılmasından endüstriyel üretime ve imhaya kadar pil ömrünün tamamını kapsıyor. Yeni kurallar, elektronik cihazlarda kullanılan taşınabilir piller, endüstriyel piller, elektronik cihazlarda kullanılan SLI piller ve otomotiv uygulamalarının yanı sıra iki tekerlekli araçlarda ve elektrikli araçlarda kullanılan piller dahil olmak üzere AB'de satılan tüm pil türleri için geçerli olacak.
Yeni kabul edilen kuralların yeşil gereksinimleri, enerji geçişini ilerletme ve sektördeki rekabet gücünü artırma hedeflerinin bir parçası olarak Avrupa Birliği için etkileyici bir kilometre taşını oluşturuyor. Ancak, özellikle tüketici elektroniği ve otomotiv endüstrilerinde üreticiler için bir dizi zorluk da getiriyor.
Yeni kurallara göre, AB pazarında pil satan tüm şirketler, hammaddelerin tedarik edilmesi, işlenmesi ve ticareti ile bağlantılı sosyal ve çevresel riskleri ele alan bir “gerekli özen politikası” uygulamak zorunda. Ayrıca, geri dönüştürülmüş malzemeler kullanmaları gerekiyor. Bunlar sırasıyla %16 kobalt, %85 kurşun, %6 lityum ve %6 nikel için geçerli. Avrupa Birliği ayrıca geri dönüştürülmüş malzemelerin güvenliğini sağlamak için iddialı toplama hedefleri de belirledi. Elektronik cihazlar durumunda hedefler 2023'e kadar %45'e ve 2030'a kadar %73'e ayarlandı, elektrikli araçlar için ise hedef %100.
Tedarik zincirlerini dikkatlice gözden geçirmek, operasyonlarını yeniden değerlendirmek ve geri dönüşümcülerle stratejik ortaklıklar kurarak yeni gereksinimlere hazırlanmak gerekeceğinden, bu gelişmeler küresel otomotiv üreticileri ve pil üreticileri için özellikle zorlayıcı olabilir.
Ayrıca, elektronik cihazlardaki taşınabilir pillerin de, tüketicilerin kolayca çıkarıp değiştirebilecekleri şekilde tasarlanmaları gerekiyor.