Picasso'nun "Gizlediği" Eseri, X-Işınları ile Ortaya Çıkartıldı
Picasso'nun tablolarının birinin altına "gizlediği" gizli eseri, X-ışınlarının yardımıyla gün yüzüne çıkartıldı.
Pablo Picasso'nun soyut resimlerinden birinin
restorasyonu sırasında Chicago Sanat Enstitüsü,
İspanyol sanatçının gizli bir çizimine ışık tuttular. 4
Şubat 1922 tarihli natürmort resim Picasso'nun farklı
kuruma hızlarına sahip birden fazla boya katmanı kullanmasından
dolayı yerel olarak buruşmalara sahipti. Onarıma yardımcı olmak
için enstitü yetkilileri, kızılötesi ve X-ışını
görüntüleme yöntemlerini sanat eseri üzerinde kullandılar
ve bunun sonucu olarak günümüzde görülen kübist çizimin arkasında
şaşırtıcı bir başka hikaye buldular.
Enstitü lideri Allison Langley'nin söylediğine göre, kesitsel boya analizinin yanı sıra X-ışını ve kızılötesi görüntüleme ile ilk natürmort çizimin tasarımı ve tamamlanma seviyesi hakkında detaylar ortaya çıktı. Gerçekten de ilk resmin tuvalin önüne boyandığını, sonra Picassa'nun lineer kübist natürmort çizimi boyamasından önce beyaz bir boya katmanı ile bu resmi kapattığı netlik kazandı.
Langley ve ortak yazarların SN Applied Sciences üzerinde
yayımladıkları yazıya göre ortaya çıkan neo-klasik natürmort
üzerinde ise bir sürahi, bir kupa, dikdörtgen bir cisim (muhtemelen
bir gazete) ve tuvalin arkasındaki bağlama çubuğu yüzünden tam
görünemeyen dairesel bir form gözüküyor.
Picasso'nun sıklıkla tuvalleri tekrar kullandığı biliniyor ve
diğer pek çok resminde de bu görülebiliyor. Ancak buradaki sıra
dışı olan şey, ressamın normalde direkt olarak daha önceki boya
katmanlarının üzerine resmini işlemesi ve genellikle asıl formların
veya renklerin kalıntılarını son resimde taşımasına rağmen bu
eserinde ilk çiziminin tamamen beyaz boya ile kapatılmış
olması.
1922 Natürmort'ta önceki kompozisyonun hiçbir izi yüzeyde görülemiyordu ve ancak ışıklar ile yapılan inceleme sonrasında bu sır ortaya çıktı. Ancak enstitü, Picasso'nun bu radikal kararı neden aldığından halen emin değiller.
Langley'nin açıkladığı üzere 1921 ve 1922 yıllarında Picasso iki zıt tarzı aynı anda çalışmaktaydı. Bir yandan lineer kübist natürmort resimleri ortaya çıkartırken, bir yandan da neo-klasik figürler ve natürmortlar çizmekteydi.