Pepsi ile gerçekleşen "Pek Yakında"ya ödül!
Pepsi ve Blippar yiyecek ve içecek sektöründe en iyi dijital kullanım kategorisi ödülünü kazandı.
Blippar Türkiye, Pepsi ile gerçekleştirdiği "Pek Yakında" projesi ile dijital dünyanın en prestijli ödül törenleri arasında yer alan Digital Impact Awards'tan ödülle döndü. İngiltere'nin önde gelen kurumsal iletişim dergisi Communicate tarafından gerçekleştirilen ödül töreni Londra'da gerçekleştirildi. Bu yıl altıncısı düzenlenen ödül töreninde birçok farklı daldan firmalar, ajanslar ve kuruluşlar bir araya gelerek en iyi kurumsal bilişim projelerinin sahipleri ödülleriyle buluşturuldu.
Her yıl olduğu gibi bu sene de Digital Impact Awards'ta jüri, bilişim sektörünün önde gelen eksperleri tarafından oluşturuldu. Jürileri arasında Avrupa'nın en prestijli firmaları, ITV Studios, Deutsche Post, DHL, KPMG UK ve IBM Interactive Experience, Turkcell gibi firmalardan temsilcilerin yer aldığı ödül töreninde, ''En İyi Kurumsal Websitesi'', '' En İyi Yeni Dijital Marka'', ''En İyi Dijital Ajans'', "Teknoloji ve Telekomünikasyon Sektöründe En İyi Dijital Kullanım" gibi kategorilerde ödüller sahibini bulurken Pepsi ve Blippar da törenden "Best Use of Digital From the Food & Beverage Sector" (Yiyecek ve İçecek Sektöründe En İyi Dijital Kullanım) kategorisinde ödüle layık görüldü.
Türkiye'den Turkcell, Garanti ve Türk Telekom gibi köklü firmaların da katıldığı yarışmada, Pepsi ve Blippar, "Pek Yakında" ile Türkiye'den ödül alan tek proje oldu. Pepsi ve Blippar, Pek Yakında projeleri ile Türkiye'de ilk kez içecek kutularını blippable yaparak, Pepsi tutkunlarına 360° bir deneyim yaşattılar. Proje ile milyonlarca kullanıcı, Pepsi kutularını blipp'leyerek, Cem Yılmaz'ın yönetmenliğini yaptığı Pek Yakında filminin fragmanını izlemek, ekip ile selfie çektirmek, oyun oynayarak hediyeler kazanmak ve sosyal medyada paylaşım yapmak gibi birçok farklı dijital mecrada yaşayabilecekleri deneyimi sadece Blippar ile tek bir platformda yaşamıştı. Türkiye'de bir ilke imza atan Pepsi ve Blippar'ın uluslararası dijital arenada da yankı uyandıran başarısı, Digital Impact Awards'tan prestijli bir ödülle dönmesi ile bir kez daha tescillenmiş oldu.
Blippar Türkiye CEO'su Zehra Öney şu açıklamalarda bulundu: Tüketici alışkanlıkları teknolojinin de büyük etkisi ile düzenli olarak değişiyor ve beklentileri de aynı oranda büyüyor. Sosyal ve gerçek zamanlı teknoloji trendleri son kullanıcının bilgiye nasıl ulaştığını ve bilgi ile nasıl etkileşime girdiğini çok hızlı bir şekilde değiştiriyor. Müşteriler ve alışkanlıkları değiştikleri için şirketlerin ayakta durabilmesi için onların da bu değişikliklere ayak uydurması gerekiyor. Bir diğer deyişle Dijital Dönüşüm konusunda uzmanlaşması gerekiyor. Yeni teknolojiler marka hikayelerini değiştiriyor. Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik gördüğümüz dünyaya ek bilgiler, referanslar ve multimedya sağlayabiliyor. Eğitimden, perakendeye birçok sektör sınırlarını aşıyor, zincirlerini kırıyor ve görülenin üzerine – 20 yıl önce kullanabildiği limitli pazarlama metodlarının üzerine – bütünleşmiş, duyulara hitap eden hikayeler yaratıp kullanıcısını içine çekiyor. Artırılmış gerçeklik şu an gerçeği deneyimlememizi tamamiyle değiştirecek, ikinci çağına (2.0) geçiyor.
Artırılmış gerçeklik ve görsel arama motoru platformu olan Blippar ile birleşen Pepsi, mobile yaptığı yatırımlara Blippar ile devam etme kararı alarak fiziksel dünyada çok geniş kitlelere ulaştırmış olduğu ürününü interaktif hale getirdi. Uzun yıllardır mobile yaptığı vizyoner yatırımlarla mobil pazarlama alışkanlığı yarattığı Pepsi tüketicileri bu deneyimi çok beğendi. Konsept pazarlama kampanyasının bir bacağında ürün üzerinde yaptığı Blippar çalışması ile Pepsi iki buçuk ay gibi kısa bir sürede 500 bin blip sayısına ulaşarak, bu mecranın aslında ne kadar verimli kullanılabileceğini de göstermiş oldu. Bu proje de bize İngiltere'nin en büyük dijital ödül törenlerinden birisi olan Digital Impacts'de global arenada mükemmel bir ödül getirdi.