PC satışları düşse de üreticiler durumdan memnun: Peki ama bu nasıl oluyor?

PC satışları düşüyor ama bu düşüş, PC üreticileri için tamamen kötü bir gelişme değil...

2022'nin ilk çeyreğinde ABD'de bilgisayar satışları düşmüş olsa da, üreticiler için durum tamamen kötü değil. Canalys'in son verilerine göre 2022 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %14 düşüşle 19,5 milyon masaüstü, dizüstü bilgisayar ve iş istasyonu birimi sevk edildi.

Ancak, özellikle teknoloji ürünlerini güncellemek isteyen ticari ve kurumsal müşterilerden gelen üst düzey cihaz talebi pazara giderek daha fazla hakim olduğundan, gelirler %40 arttı. Kullanıcılar, video konferans ve tüm gün pil ömrü gibi üst düzey özellikler sunan cihazlara yöneldikçe, Apple'ın M1 destekli MacBook serisi gibi birinci sınıf cihazların satışları hibrit çalışmaya yönelik artan geçişi karşılamaya çalıştı.

Canalys, Dell'in bir kez daha en başarılı üretici olduğunu ve satışların bir önceki yıla göre %7 artarak üst üste üçüncü çeyrekte en üst sırada yer aldığını söylüyor.

Şirket, çeyrek boyunca %26 pazar payı ile toplamda 5,14 milyon adet sevkiyat yaparken, ikinci sırada HP (%22 pay ile 4,29 milyon adet) bulunuyor. Onu Lenovo (%17 pay ile 3,26 milyon adet) ve Apple (%14 pay ile 2.67 milyon adet) takip ediyor.

Hem HP hem de Lenovo, 2021'e kıyasla satışlarda önemli düşüşler gördü ve sırasıyla %40 ve %24'lük bir düşüş kaydetti. Ancak Apple, kullanıcılar M1 cihazlarına akın ettikçe %18'lik bir büyüme gördü.

Chromebook satışlarındaki düşüş, genel düşüşün önemli bir parçasıydı ve öğrenciler salgının hafiflemesinin ardından normal bir okul programına geri döndüklerinde yeni cihazlarda eğitim harcamalarının düşmesi ile dizüstü bilgisayar sevkiyatları %22 azaldı.

Canalys Araştırma Analisti Brian Lynch, konu hakkında "ABD bilgisayar sevkiyatları, son kullanıcı segmentlerinin göreli güçleri değiştikçe art arda üçüncü çeyrek düşüş yaşadı. Tüketici ve eğitim segmentleri, piyasa doygunluğu ve Mart'ta %8,5 ile 1981'den bu yana en yüksek on iki aylık artış oranı olan enflasyonla ilgili artan endişeler nedeniyle talep daha da yavaşladı. Çalışanlar üretkenlik için cihazlarına her zamankinden daha fazla güvendiğinden, hibrit çalışmanın ticari gönderiler için önemli bir itici güç olduğu kanıtlandı. Hibrit çalışma tarzlarını destekleyen daha iyi ses/video özellikleri ve daha uzun pil ömrü gibi özellikler giderek daha önemli hale geldi ve çalışanlara cihaz yükseltmelerini istemek için daha fazla neden verdi. Ticari talep, PC endüstrisinin karşı karşıya olduğu makroekonomik baskıya rağmen bu yıl güçlü kalmaya devam edecek ve beklenen genel sevkiyat düşüşlerini sınırlamaya yardımcı olacak” diyor.

Sonraki Haber

Forum