Paslanmaz sanılan Tesla Cybertruck, sanıldığı kadar paslanmaz değilmiş
Bazı Tesla Cybertruck sahiplerini, paslanmaz çelikten imal edilen araçlarının paslanmaya başlamasından şikayetçi. Peki ama bu şikayetlerinde ne kadar haklılar?
Tesla Cybertruck'ının kuyruğun ön sıralarında uzun süredir bekleyen kullanıcılara ulaşmasının üzerinden yalnızca birkaç ay geçti. Ancak bazıları bekledikleri bu araçtan çok memnun gözükmüyor.
CEO Elon Musk, elektrikli modelini ilk kez 2019’da tanıtmıştı ve “ultra sert paslanmaz çelik” gövdesinin ve “şeffaf metal” camının “tam anlamıyla kurşun geçirmez” olduğunu iddia etmişti. Çok sayıda üretim sorunuyla karşılaşmasına ve tahmin edilen 2021-22 lansman tarihini kaçırmasına rağmen, benzersiz çokgen tasarımı pek çok Tesla sevdalısının ilgisini çekti.
Ancak, en azından Cybertruck Owners Club forumundaki raporlara göre, bu benzersiz tasarımın eksikleri yok değil. “Raxar” adlı bir kullanıcı tarafından yazılan “Pas Noktaları/Korozyon Normdur” başlıklı trend konu başlığında “Bugün Cybertruck’ımı teslim aldım. Danışman özellikle Cybertruck’ların yağmurda turuncu pas izleri oluşturduğunu ve bunun aracın cilalanmasını gerektirdiğini belirtti. Delorean’ınızı asla yağmurda dışarı çıkarmama hikayesini duyduğumu biliyorum ama pas ve Cybertruck’lar hakkında hiçbir şey okumadım” deniliyor.
Paslanmaz çelik, pasa karşı tam korumalı değildir
Tahmin edebileceğiniz gibi, bu paylaşım Tesla severlerden güçlü bir tepkiyle karşılaştı. Yalancılıkla suçlamalar ve “Eğer ‘paslanırsa’ paslanmaz çelik değildir” gibi cevaplar yaygındı. Ancak bu, yaygın bir yanılgıdır. Paslanmaz çelik paslanmaya karşı dayanıklıdır ancak tamamen etkilenmez değildir.
Üyeler, turuncu lekelerin belirli araçların trenle taşınmasından dolayı “demiryolu tozundan” kaynaklanıp kaynaklanmadığını düşündü ancak Raxar, Cybertruck’ını “2 gün yağmurda” sürdükten sonra kasanın bazı görüntülerini yayınladı.
Küçük noktalar çok önemli görünmeyebilir, ancak Cybertruck’ın fiyatının 2019’da 40.000 dolardan 2023’te 60.000 dolara çıktığı düşünülürse, araç sahiplerinin neden herhangi bir leke oluşmamasını istediklerini rahatlıkla anlayabiliyoruz.
Ayrı bir başlıkta vertigo3pc adındaki başka bir kullanıcı, yepyeni Cybertruck’ında, “LA yağmurunda” geçen 11 günün ardından “metalinde korozyon oluştuğunu” bildirdi ve bu durum bazılarının çelik gövdenin üretim sırasında kirlendiğinden endişe etmesine yol açtı. Ancak korozyon raporları, sahiplerin “ultra sert paslanmaz çeliğin” fazla bakım gerektirmediğine inanmasından kaynaklanıyor olabilir. Görünüşe göre Tesla kesinlikle aynı fikirde değil.
Ocak ayındaki bir başka başlıkta Cybertruck’un bakım belgelerinin bir ekran görüntüsü yer alıyordu ve bunlarda aracın bir şeffaf kaplamaya sahip olmadığı belirtiliyordu. Şeffaf kaplama, koruyucu bir bariyer görevi gören, UV radyasyonunun ve hava koşullarının renkli boya katmanına zarar vermesini önleyen en dış şeffaf boya katmanıdır. Şeffaf kaplama aynı zamanda boyayi çizebilecek aşınmaları da önler.
Kullanıcının uyardığı üzere, kılavuzda Cybertruck’ın dış yüzeyi korozyona karşı hassas olduğu ve oksit bariyeri aşıldığında korozyon başladığı belirtiliyor: “Kılavuz, Cybertruck’ın tam yıkama için planlanan tarihi beklenmemesi gerektiğini vurgulayarak, aşındırıcı maddelerin derhal uzaklaştırılmasını tavsiye ediyor.”
Tesla açıkça şunu belirtiyor: “Cybertruck’ın paslanmaz çelik dış yüzeyi, diğer birçok araca göre eziklere ve darbelere karşı daha dayanıklıdır. Ancak Cybertruck’ın dış gövde panellerinin yüzeyinde şeffaf bir kaplama yok, bu da ortaya çıkan çiziklerin paslanmaz çelik panellerin kendisinde olduğu anlamına geliyor.”