Oyun Satışlarında Aylar Sonra İlk Kez Sert Düşüş Yaşandı
Uluslararası 85 oyun firmasının Türkiye yetkili satıcısı olan dijital oyun mağazası Oyunfor'un açıkladığı verilere göre oyun ve oyun içi satışları Temmuz ayı itibariyle düşüşe geçti.
Oyunfor.com'un her ay açıkladığı satış verileri doğrultusunda,
mart ayından beri düzenli bir büyüme kaydederek normalinin çok
üstünde seyreden oyun ve oyun içi satışları, pandemi
kısıtlamalarının ortadan kalkması ve turizm sezonunun açılması ile
birlikte düşüşe geçerek normal seviyelerine dönmeye başladı. Temmuz
ayında haziran ayına kıyasla %10, mayıs ayına kıyasla %15 düşüş
gösterdiği kaydedilen satışlar geçtiğimiz yılın temmuz ayına
kıyasla %10 büyüme gösterdi.
Oyun satışlarının kategori olarak dağılımı:
Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz
PC %21 %22 %21 %18 %17
Konsol %24 %17 %17 %15 %16
Mobil %55 %61 %62 %67 %67
Temmuz ayının şampiyonu Garena Free Fire
Oyunfor.com'un oyun ve oyun içi satış verilerinden
hareketle temmuz ayında en çok ciro yapan oyun Garena Free Fire
oldu. 111 Dots Studio tarafından geliştirilen ve Garena tarafından
2017'de Android ve iOS için yayınlanan battle royale oyunu Garena
Free Fire, çoğu mobil donanımda rahatlıkla oynanabilmesi ve son
dönemde geliştirilen oyun içi etkinlikler ve yenilikler sayesinde
Türkiye'deki oyuncuların dikkatini çekmeyi başardı.
Temmuz ayında en çok ciro yapan 10 oyun:
1- Garena Free Fire
2- PUBG Mobile
3- Valorant
4- Call of Duty: Mobile
5- CS:GO
6- Lords Mobile
7- League of Legends
8- Rise of Kingdoms
9- Genshin Impact
10- Roblox
En çok ciro yapan oyunlar listesine PC kategorisinden yalnızca
Valorant, League of Legends ve CS:GO girerken, çapraz oynama
desteği sayesinde PC, konsol ve mobil platformların tamamında
oynanabilen Genshin Impact ve Roblox dışında herhangi bir konsol
oyunu listeye giremedi.
2006 yılından beri yayında olan ve tüm dünyada 160 milyonu aşkın aktif kullanıcısı bulunan Roblox ise ilk defa oyunfor.com'un en çok ciro yapanlar listesine girmeyi başardı. Roblox Corporation tarafından geliştirilen bir çevrimiçi oyun platformu ve oyun yaratma sistemi olan Roblox, kullanıcıların oyunları programlamasına ve diğer kullanıcılar tarafından programlanan oyunları oynamasına olanak tanıyor. 2012'de iOS, 2014'te Android ve 2015'te Xbox One için yayınlanan oyun, 2010'ların ikinci yarısında hızla büyümeye başlamış ve bu büyüme, pandemi ile birlikte doruk noktasına ulaşmıştı. Türk oyun severlerin Roblox'a olan ilgisi de gün geçtikçe artıyor.
Satışların yaşa göre dağılımı:
Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz
18-21 Yaş %9 %8 %7 %6 %5
21-30 Yaş %45 %44 %44 %46 %47
30+ Yaş %46 %48 %49 %48 %48
Satışların cinsiyete göre dağılımı:
Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz
Kadınlar %31 %30 %30 %29 %28
Erkekler %69 %70 %70 %71 %72