Oyun efsanesi bugün 15 yaşında!
Bundan 15 yıl önce çıktı, bugün hala bilgisayarlarımızda! İşte o efsaneyle geçen 15 yıl...
Bundan 15 yıl önce 22 Haziran 1996'da oyun piyasasını tamamen değiştirecek bir oyun piyasaya çıktı; Quake. Çıktıktan birkaç ay sonra oyun severlerin tam anlamıyla ilgisini çeken FPS, özellikle ilk çıkan Doom gibi fantezi ve bilim-kurgu öğelerini birleştiriyordu.
Oyun piyasaya yalnızca bir FPS olarak çıkmadı, 3D motoru sayesinde 1996'da 2D motorlara alışmış kullanıcıların ilgisini çekti ve oyunu bir kez oynayan bir daha bırakamadı. O zamanlar oyunun tasarımında çalışan isimlerden ikisinin John Romero ve American McGee olduğunu da belirtelim.
Quake'in zamanının en iyi oyunlarından biri olmasını sağlayan
diğer bir özelliği de çoklu oyuncuya verdiği destek. 1996'da
bugünkü kadar güçlü olmayan internet bağlantıları, ortalamanın
üstünde bir internet bağlantınız olmadığı zaman oyun oynamanızı
mümkün kılmıyordu. Ancak Carmack'ın koyduğu TCP/IP modu, Quake'in
internetten çok daha rahat oynanmasını
sağladı.
Ayrıca Quake'i 1996'da piyasaya çıkartıp unutmayan programcılar
1997'de oyunun GLQuake modu altında bir üç boyutlu modelini
piyasaya çıkarttılar. O zamanlar çok meşhur olan 3DFx kartları
destekleyen bu mod grafikleriyle de birçok kullanıcıyı
memnun etti. Oyunun değişik modları halen
internette Quake hayranları tarafından oynanmaya da devam
ediyor.